Slaapprobleem/11 mnd TIPS?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sanne1234, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ons mannetje wordt sinds een tijdje weer 's nachts wakker. Wij denken van de honger aangezien hij zo actief is geworden met schuifelen/kruipen/spelen

Nu is het zo dat wij hem maar heel verdunde melk geven, vooral water met 1 schepje poeder.

Maar ja ik weet natuurlijk ook wel dat hij hier gewend aan kan raken maar als we dit niet doen wordt hij hysterisch + gaat niet meer slapen. Bij dus een beetje drinken gaat hij meteen weer slapen (en wij dus ook :D)

Wat is nu wijsheid? Dit blijven doen want het zal misschien wel weer een fase zijn? Wij (ook hij) eten om 6 uur en meneer gaat om 7 uur naar bed. Nog even zonder fles naar bed doen en dan als wij naar bed gaan rond 22.00 uur nog de fles geven??

Iemand problemen mee gehad? En misschien tips?

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde en onze kleine is van dezelfde leeftijd. Wij hebben een nacht geprobeerd om geen fles te geven, maar toen bleef ze huilen. De nacht erop wel een fles gegeven (helemaal leeg!) en ze sliep direct weer verder. Wij geven nu dus gewoon de fles. Het zijn trouwens fases. Soms drie nachten achter elkaar wakker en dan weer een week doorslapen. Gewoon die fles geven hoor. Ze zijn overdag erg actief en blijkbaar is het nodig om extra drinken te krijgen. Gaat vanzelf weer over.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Owwww zo herkenbaar! Hier is mn zoontje al een maand aan het spoken. Eerst was hij verkouden waardoor ik dacht dat het daardoor kwam. Hij was ook veel aan het hoesten en hield zichzelf daardoor wakker.
    Vervolgens at hij 2 weken matig (keelpijn?) waardoor ik dacht dat hij daardoor hongerig eerder wakker werd. Toen kwam er een hoektand door en nu...? Nu zitten we nog steeds met een kind dat dan weer om 6 uur wakker wordt, dan weer om 6:30, maar soms horen we m al om 3 uur! Terwijl hij nu wel weer redelijk goed eet?
    Voorheen sliep hij door van 19-7/7:30!
    Ik heb t aangekaart bij het CB en deze vonden het erg onwaarschijnlijk dat het zou komen door honger. Zelfs als ie maar 1 boterham/pap en warm eten met toetje zal eten dan zou dat op zich genoeg moeten zijn. Ook kruipt mn zoontje sinds zn 9e maand dus dan zou hij al eerder hongerig moeten zijn.
    Soms weet je het gewoon niet en is het weer zo'n irritante "fase"("sprongetje"), een tandje, of iets waar je op dat moment niet zo veel aan doet...
    Ik geef m nu een papfles om 6:30 of wanneer hij wakker wordt (niet om 3 uur hoor, dan krijgt hij hooguit een speen) en dan slaapt ie door tot 7:30 uur. Ik hoop niet dat ik m nu iets ga aanwennen, maar lijkt mij toch honger aangezien hij niet wil 'opstaan" hij tukt daarna weer door en is ook alleen maar stil na de papfles...

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Zou m idd een late fles even als jullie naar bed gaan; beter dan dat hij eraan went om m snachts te krijgen. Als je zelf t idee heeft dat hij honger heeft kan je dat toch prima doen? Wel even tanden poetsen erna.....anders krijgt ie daar problemen mee.

5. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Ja, ik kreeg dus van iemand meteen de reactie: Daar went ie aan hoor, is niet goed....

Pff ja dat weten wij ook wel maar ja soms moet je iets!

Vooral omdat hij daarna meteen weer slaapt dacht ik aan honger.

Het is geen nachtmerrie want dat heeft hij eerder gehad en dan is hij meer van slag zeg maar. En dan werkt even troosten wel.

Nou ja ik ben benieuwd vanacht als ik hem straks pas zijn fles van 19.00 uur geef zeg maar. Als hij dan niet wakker wordt dan gaan we dit maar even proberen en hopen dat het binnenkort weer over is.

Ik slaap al heel moeilijk in ivm zwangerschap (lig wel 2 uur wakker voordat ik slaap, pas sinds ik zwanger ben, hoop dat dit ook over gaat rond de 12 weken) en dan is het extra vermoeiend als ons mannetje ons dan weer wakker maakt als ik eindelijk lekker slaap.

Nou ja even vanacht maar afwachten. Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik zie dat er meer kindjes dus tijdelijk last van hebben. Zijn we niet de enigen :)

6. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Hoi!

Wees gerust hoor. Het is volgens mij echt een fase. Wij hebben het rond 11 maanden ook gehad met onze zoon. Waarschijnlijk komt dat doordat ze zich weer verder ontwikkelen: kruipen, rollen, proberen te staan. Dat vraagt veel energie! De kleine man sliep bij ons na een week weer heerlijk door.

Wel vermoeiend zeg als je zo moeilijk inslaapt! Hopelijk slapen jullie snel weer lekker zonder wakker te worden.

Groetjes

7. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Mijn kleine is nu 10 maanden en hij zit er ook in volgens mij. Ook iedere nacht wakker. Dan gaat het een paar dagen goed en dan weer. Het ging hier dus een paar dagen goed en is vannacht bij oma wezen logeren. Nou om 03.00 uur / 03.30 uur en om 03.40 uur werd hij wakker. Daarna gelijk weer gaan slapen met een speentje. Dus mijn moeder heeft nu ook zoiets van .... oooo voorlopig even niet meer slapen. Mijn moeder slaapt al heel slecht als de kleine er is want ze gaat liggen waken. Weet niet wat het is. Maar nu heeft ze dus helemaal niet geslapen en zat vanmorgen om 03.30 uur aan de koffie. Vind het wel erg voor haar.
    Hoop dat die periode snel over is want het is ook niet echt bevorderend voor ons ouders.hihihi

8. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik heb Emma nooit melk gegeven als ze 's nachts wakker werd (toen ze klein was natuurlijk wel), maar hier werkte het altijd om haar op schoot te nemen in haar kamertje (het donker laten) en dan even tot rust komen.

Blijft je kindje dan ook huilen? Soms willen ze zelfs midden in de nacht even aandacht. Vervelend, maar goed. Ik zou wel wat voorzichtig zijn met melk geven 's nachts, omdat ze er idd snel aan wennen, maar ik snap heel goed dat je iets moet!
    Geef dan ook maar een klein beetje, of juist gewoon wat water. Misschien heeft je kindje wel dorst? Nou ja, ik gok ook maar wat haha. Succes!

9. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Wij zitten met precies hetzelfde probleem. Onze dochter is erg klein en kwam 's nachts ook steeds vaker. Niks hielp, speentje, laten huilen, troosten, wiegen. Alleen een fles hielp, gaven we die dan sliep ze meteen weer heerlijk verder.
    Nu is ze er inderdaad wel aan gewend, maar ik moet zeggen dat ze nu ook nachten niet komt. Als ze haar papfles voor het slapen gaan goed drinkt komt ze vaak niet. Wij hebben besloten de fles gewoon te geven, als ze het niet nodig heeft dan drinkt ze hem ook niet op.
    Ik zelf ben ook zwanger en moet zeggen dat ik nu mijn slaap ook hard nodig heb.
    Uiteindelijk moet je zelf kijken wat het beste bij je past. Geef je de fles dan kan er gewenning optreden, doe je het niet dan moet je een andere oplossing verzinnen. De vraag blijft wanneer doe je het goed en alleen jij kunt dat beslissen.
    Ik ben wel van mening dat dit een fase is waar je door moet en dat een kind 's nachts echt honger kan hebben. Ook al zijn ze al 11 maanden.
    Succes ermee.

gr Suzanne

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, misschien niet zo handig ivm aanwennen, maar heb m gisteren voor het slapen gaan een pyjamapapje gegeven (had er nog 1 liggen die ik gratis heb gekregen) vlak voor hij ging slapen en prompt slaapt hij voor het eerst sinds 4 weken door?! Misschien toch hongerig hoor?
    vanavond geef ik m gewoon een klein flesje melk voor de nacht! Ik baal ervan want ben als vanaf de 9e maand van de avondfles af, maar hij zal het wel tijdelijk nodig hebben?

11. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb Charlotte soms melk gegeven, soms ook niet. Als ze bleef huilen gaf ik wat, dus had ze ook echt honger. Soms was alleen even uit bed nemen, troosten en afleiden (beetje rondlopen, laten zien dat knuffels ook allemaal slapen, dat het buiten donker is en dat de mensen in de straat ook slapen, blablabla) al genoeg. Hier was het vrij snel ook weer over. Was ook weleens bang dat ze zou wennen aan de extra melk maar dat is echt niet het geval geweest.

12. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik lees vaak 'geen melk geven hoor, want dan went hij er aan.' Ik dacht dus toen onze kleine dame wakker werd 's nachts: 'wat er ook gebeurt, geen melk geven.' Nou, wat een strijd. Toen toch melk gegeven. Fles ging helemaal leeg dus ze had echt wel honger. Daarna sliep ze zonder problemen weer verder. Nu wordt ze per week ongeveer twee keer wakker in een nacht. Ze krijgt dan na 2o minuten wakker zijn / huilen gewoon een fles en slaapt daarna weer verder. Er zijn vijf dagen in de week dat ze gewoon doorslaapt. Maak er niet zo'n probleem van. Gewoon die fles geven als het je goed lijkt en als het helpt. Dat wennen valt echt wel mee. Anders zou ze wel iedere nacht wakker worden. Ze zal het wel nodig hebben denk ik dan maar.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik denk zelf dat het ook minder erg is om voor het slapen gaan (om 19 uur) nog wat extras te geven dat dat je ze aanwent om midden in de nacht een fles te krijgen. Dit laatste heb ik ook nooit gedaan. Eigenlijk is hij pas 1x om 3 uur wakker geworden en toen voldeed een speentje. Meestal is hier het probleem van wakker worden in de vroege ochtend,zo tussen 5:30 en 7 uur.
    Als ik dat kan voorkomen door hem savonds nog wat extra's te geven dan vind ik dat prettiger dan vroeg opstaan en hem daarna weer door te laten slapen.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    In jouw geval lijkt het me echt duidelijk: gewoon honger! En gewoon geven dus!
    Het CB vertelde mij dat het echt geen honger kon zijn dus de ochtenderna (om 5 uur!! PFFF) hield ik stug vol. Na 20 minuten toch maar erheen gegaan voor een speen, toen was het helemaal een en al frustratie en hysterisch huilen. Na 45 minuten (!) toch maar een papfles gegeven en hij klokte zo 240cc weg... Ik schaamde me dood.... vanaf toen dacht ik echt: ik laat hem niet meer zo lang huilen. dit lijkt me gewoon honger. Afwachten is zowel voor hem als voor mezelf een kwelling want je ligt maar wakker en te luisteren...

Deel Deze Pagina