Hoi allemaal Ik Ben even heel erg benieuwd naar de bed tijden van jullie kleuters… De afgelopen dagen was het nogal lekker warm ☀️ en ook merk ik dat we dan ‘s avonds wat makkelijker zijn wat betreft bedtijd van onze zoon ... Even nog lekker buiten spelen na het eten enzovoort . Hij is in Februari 5 geworden . Normaal gaat hij wel om 18.30 uur naar boven, gewoon omdat hij het echt nodig heeft . Nu is het de laatste dagen al snel 19.30 of 20.00 geworden… Of zelfs 20.30 /21.00 uur ( maar dat was het weekend ) Nu vanavond wel gewoon om 19.00 uur naar bed want ik merk gewoon dat hij het toch wel nodig heeft Hoe doen jullie dat met deze dagen als ze wel gewoon naar school moeten de volgende dag? Nog even lekker buiten spelen na het eten? Of .... ik ben erg benieuwd !
Hier pas een 3-jarige, die niet meer slaapt overdag. Na het eten kan nog wel even naar buiten, maar het is gewoon om 19.30/19.45 zoals normaal bedtijd. Ze is dan gewoon moe en juist met zoveel buiten spelen in de zon erg moe. Dus later gaat echt niet. Dan is het ook een drama om dr in bed te krijgen, omdat ze al te moe is.
De mijne is 4 jaar en gisteren gewoon rond 19:00 naar bed. Vandaag rond 19.45 want we zaten zelf nog zo lekker...
Hier een 3 jarige en 1,5 jarige, beide gaan om 18:30 op bed. De oudste gaat ook drie dagen naar voorschool en dan buitenspelen met dit weer dan is hij gewoon gesloopt. Nu ben ik ook echt heel strikt van de slaaptijden dus zal hier bijna nooit uitschieten. Slaap vind ik gewoon belangrijk, ze hebben het nodig. Hij zei om 5 uur al, “mama ik op bedje slapen...”
Gewoon op tijd eten, liefst buiten en dan kunnen hun nog even spelen. Mijn bijna-kleuter gaat dan gewoon tegen 7u naar bed, net als anders
Gewoon zoals altijd rond 19.30u naar bed. Mocht hij s'ochtends dagelijks te vroeg wakker worden zou hij langer mogen opblijven maar 2 tot 3 van de 5 schooldagen moet ik hem wakker maken. Of hij wordt net iets voor 7 wakker terwijl we om 7u opstaan.
Mijn kinderen zijn al wat ouder, 6 en 7, maar zij gaan gewoon normale tijd naar bed, anders zijn ze niks waard de volgende dag.
Gewoon normale tijd maar als we vakantie hebben hangt het af van wat we doen die dag. Zijn we op de camping zelf dan is t normale tijd maar hebben we een uitstapje word t later. Maar dat is bij iedereen wel zo denk ik.
Gewoon normale tijd, morgen immers ook de normale tijd weer op. In de vakantie gaan ze wel later, maar dan kunnen ze ook slapen tot wanneer ze uit zichzelf wakker worden.
Hier ook gewoon de normale tijd. En inderdaad in weekend of vakanties wel eens later, maar hij slaapt er s morgens niet echt langer meer door dus vind het wel fijn een beetje de standaard tijd van 19.00/19.30 aan te houden.
Hier was het vandaag wel later voor de oudste. Hij was nog zo lekker aan het spelen en hij kan het hebben dus ik vind het prima. Gebeurt vaker met mooi weer, ook al is het doordeweeks.
De normale bedtijd, voor onze kinderen dus 18.45 en 19.00 uur. De volgende dag weer school. In het weekend of de vakantie wordt het uiterlijk 19.30, langer trekken ze niet.
Hier is het ook nog eens zo dat later in bed niet later wakker betekent. Juist vaak vroeger dan. Met het bijbehorende slaapgebrekhumeur. Dus ook in of op vakantie normale ritme.
Hier gewone bedtijd (19.00 uur). Ten eerste omdat ze het echt nodig heeft (al slaapt ze niet gelijk, ze heeft ook tijd nodig om de prikkels te verwerken) Ten tweede omdat de jongste dan ook echt moe is. Als ik de jongste eerst op bed leg en dan de oudste word de jongste weer wakker
‘Slapen tot wanneer ze uit zichzelf wakker worden’ is hier gek genoeg vaak ook dezelfde tijd of eerder. Maar doordat het dan uit hunzelf is, is het toch anders.
Normale bedtijden hier, om 19.00 (4 jr) en 19.30 (7 jr). In de vakanties wordt t wel wat later, zo rond 20.00 en 20.30 uur.