Wel of niet enten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tesske, 28 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Tess heeft haar eerste DKTP prik gehad toen ze 3,5 maand was.
    Na de prik werd ze erg benauwd en kreeg ze hoge koorts, diezelfde nacht begon ze ook heel erg te hoesten en stikte ze bijna in het slijm.
    Dit heeft zeker 6 weken geduurd en toen werd het iets beter.
    Ik heb dit toen niet direct gelinkt aan de prik.
    Met 5 maand heeft ze de 2e prik gehad en diezelfde middag kregen we weer precies het zelfde, hoge koorts, erg benauwd en later ook weer het opgeven van veel slijm waar ze bijna in stikte.
    Ook dit duurde weer een week of 6, en net als de vorige keer moesten we om de dag naar het spreekuur bij de arts voor het eea aan controle's.
    Hierna had ik toch wel enigzins het idee dat ze misschien zo ontzettend ziek word van de DKTP maar volgens de CB arts kan de reactie haast niet zo heftig zijn en zo lang duren.

2 weken geleden hebben we haar toch maar de 3e DKTP gedaan en ja hoor...het is weer helemaal hetzelfde liedje.
    Afgelopen week wilde de arts haar laten opnemen in het ziekenhuis maar dat had ik zelf liever niet zolang er nog geen uitslagen en behandelplan voor haar waren.
    Er zijn toen 2 kweekjes afgenomen waarbij oa. op kinkhoest is getest (iets wat ze eerder ook al dachten dat het was)
    Afgelopen woensdag kregen we de uitslag dat het geen kinkhoest was, een longontsteking is het ook niet.
    Volgens onze eigen arts kan het dus wel een reactie op de prikjes zijn.

Nou moet Tess over een tijdje de 4e DKTP hebben en ik ben nu eigenlijk wel op het punt beland dat ik liever niet heb dat ze de prik krijgt.
    Wat zouden jullie doen?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij heb je een reeks van prikken nodig om een goede weerstand op te bouwen. Zeker omdat dit de laatste is, zou ik het wel doen.... Dan heb je erna nog de BMR en MenC en dan ben je er weer 3 jaar vanaf...

3. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat je het niet wil maar juist deze zou ik wel doen, het is idd de laatste en als je het niet doet vraag ik me af of ze genoeg beschermd is. Het is namelijk een soort bustervaccinatie daarom wordt hij herhaald.

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Goh, wat een heftige reactie zeg! Julian heeft ook langer dan 24 uur last van de prikjes. Niet zo heftig als Tess, maar hij is bij de eerste en bij de 2e prikjes een paar dagen verkouden en koortsig geworden. Volgens het CB kan dat niet, maar nu ik jouw verhaal lees, blijkt het dus vaker voor te komen.

Om op jouw vraag terug te komen, ik zou die laatste prik toch wel doen denk ik. Anders zijn de eerste prikken voor niets geweest... Bestaat er geen mogelijkheid om de prikken uit te stellen? Dan is je meisje wat ouder en kan ze misschien beter omgaan met de heftige reactie.

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    het is natuurlijk wel super vervelend als ze er zo ziek van word

maar het is de laatste dus zou het wel doen
    stel je voor dat ze 1 van die ziektes krijgt omdat ze niet genoeg beschermd is

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik zou t doen, maar wel in t ziekenhuis of iig met goede controle na de prik.. Lijkt me ook niet goed dat jullie meisje zo reageert.. Zeker gezien de benauwdheidsklachten..
    Misschien bouwen die klachten zich ook wel op, omdat t lichaam nu voor de 4e keer zal gaan reageren, dat het steeds een heftigere reactie veroorzaakt..

Sterkte

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hoi Tesske,

Ik weet niet of je openstaat voor alternatieve therapieen, maar je zou via Bioresonantie of NAET kunnen laten testen of je dochter allergisch is voor het vaccin van de DKTP en eventueel ook de volgende vaccinaties. Door de vloeistof van het vaccin (dat kan misschien wel wat overgebleven restvloeistof kan zijn van een ander kindje dat net gevaccineerd is) mee te nemen naar zo'n therapeute kan er uitgetest worden hoe je dochtertje er op reageert en ze kan dan ook behandeld worden zodat ze er niet meer op reageert.

Ik heb met mijn oudste dochter Anouk hele goede ervaringen met Bioresonantie-therapie, wat betreft allergieen. Er kwam heel duidelijk aan het licht waar zij allergisch voor was en zij is daardoor van verschillende voedingsallergieen verlost. Ook met de jongste Noëlle ben ik deze week bij een therapeute geweest die met beide therapieen werkt en daar kreeg ik bevestigd, dat ze dus inderdaad een koemelkallergie heeft, zoals ik al vermoedde. Ik heb dus niet meegemaakt dat ze op de vaccinatie reageerde, maar ik heb wel op internet hierover verhalen gelezen en begrepen dat via deze therapieen kindjes behandeld kunnen worden voor de allergische reacties op vaccinaties.

Je zou eens via google kunnen zoeken op DKTP in combinatie met Bioresonantie of NAET, dan kom je vast wel informatie hierover tegen en er staan ook wel veel ervaringsverhalen op internet. Wellicht kun je hier iets mee, want ik zou geloof ik het risico te groot vinden om haar zonder meer weer in te laten enten. Persoonlijk zou ik haar dan liever eerst laten behandelen, zodat ze niet meer reageert, want ik weet wel bijna zeker dat via die therapieen duidelijk wordt dat ze er hartstikke allergisch voor is.

;) Frieda

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zouden ze niet kunnen testen of haar titer (zo noemen ze dat toch geloof ik?) toevallig niet al hoog genoeg is, zodat ze die 4e misschien niet nodig heeft?
    Natuurlijk zal 4x meestal nodig zijn, maar mogelijk komt er een uitslag, waarbij je gemakkelijker de afweging kan maken. Ik ben ook geneigd om te zeggen van; aaah nog 1x , anderzijds; merk je opbouw dat het heftiger wordt?

En nog iets : Misschien dat het beter gaat, omdat ze nu een stuk ouder is, en er 'overheen gegroeid' ? Maar het blijft zo'n gok, dus ik zou eerst informeren of er niet een test mogelijk is, die de noodzaak aangeeft..

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Inderdaad.
    Of onder toezicht in het ziekenhuis of zo?

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat zeggen ze er zelf van? Ik heb er natuurlijk geen verstand zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat ze de prikken hierdoor juist nodig heeft. Als ze hier al zo ziek van wordt, wat gebeurt er dan als ze de ziekte echt onder de leden heeft? Maar ik denk dat je dit beter bij een arts kunt navragen...
    Wel vervelend zeg! Ik zou ook ontzettend tegen die prikken op zien...

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Over een titerbepaling ga ik eens even contact opnemen met de arts van het CB.
    Ik denk dat Tess's reactie op de prik niet anders zou zijn, ze heeft de laatste dktp pas 2-3 weken terug gehad. ;)

Bedankt voor alle reacties.
    Ook over de allergie therapie ga ik informatie opzoeken.

Deel Deze Pagina