Hai allemaal, Even een voedingsvraagje voor de verandering Mijn dochter krijgt normaal om 08.00 uur 200 cc opvolgmelk en een boterham, om 12.00 uur 200 cc opvolgmelk en een boterham, om 15.00 200 gram fruit en om 17.45 uur avondeten met yoghurt. Nu merk ik dat ze de fruithap systematisch aan het weigeren is. Eerst wou ze 'm helemaal niet meer en nu, omdat ik aandring, eet ze nog ongeveer 60/70 gram fruit, maar niet van harte. Een soepstengel daarentegen wil ze dan wel eten als ik die vervolgens aanbied, en als ik haar een flesje melk geef dan drinkt ze dat ook, evenals water. Maar fruit, ho maar. Nu vroeg ik me af of dit normaal is bij de voedingsbehoeften van je kind? Wil ze misschien naar drie maaltijden per dag? Of moet ik toch een tussendoortje blijven geven, maar dan geen fruit, zoals dus die soepstengel? Of is het beter om gewoon een flesje melk te geven (misschien heeft ze namelijk wel honger), aangezien ze toch per dag maar max 350 cc opvolgmelk drinkt (wel nog 150 gram yoghurt, dus ze komt wel aan 500 cc zuivel; weet dus niet of een flesje dan nog mag)? Gaarne uw tips en ervaringen!
Oja, ik kan op zich het fruit natuurlijk wel door haar yoghurt gooien, dus dan krijg je meteen iets minder zuivel dat ze zal gaan eten. Dus dan zou een flesje om 15.00 uur wel kunnen ipv het fuit, maar dat lijkt me zo raar; heb ik net de flessen naar 2 flessen afgebouwd (ze wou echt niet meer die laatste na het avondeten), en dan zou ik nu weer een fles omhoog gaan... Tja, van de andere kant een tussendoortje in de vorm van een bekertje melk is ook niet zo raar. Hoewel ze het dus op een soepstengel ook redt (met wat water of diksap). Hmm.. wat is hier wijsheid?