Welke maat winter/herfst?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tania, Jul 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Mijn zoontje is nu ruim tien weken. Hij is te vroeg geboren en was toen 3240 gram en 50 cm. Toen had hij maatje 50. Vorige week maandag was hij 5080 gram en 58 cm. Hij heeft nu maat 56. Van shirtjes kan hij ook al wat 62 aan.
    Nou zag ik dat de kleding voor de herfst en winter er alweer is. Eigenlijk wil ik wel alvast wat kopen, maar welke maat kan ik het beste kopen denken jullie?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

weetje, maten zeggen niets.
    Dat verschilt per kind.
    Ik dacht hier kan ze makkelijk 86 aan met de zomer.
    Dus kocht ik dat op de voorhand in de aanbieding.
    Had ik beter NIET kunnen doen.
    Maarja ik heb die fout weer gemaakt en op de voorhand alvast lente kleding gekocht in maatje 92.....
    onder alles kan een lange mouwen romper denk ik dan. ;)

3. joan81

joan81 Bekend lid

Dec 28, 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    moeilijk hoor, ik loop tegen hetzelfde dilemma aan, welke maat heeft ze in de herfst/winter...
    ik denk dat je kleren zou kunnen kopen in maat 68 en 74, dan zit je denk ik wel goed...

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

oja broeken 1 maat kleiner kopen dan shirtjes. op een of andere manier zijn die benen zo klein in het begin.

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Mijn dochter was met haar geboorte en met twee maanden iets kleiner en lichter dan jouw zoontje. Met een maand of vijf trok ik haar de eerste kleertjes maat 68 aan (omdat ze zo leuk waren..), pas later zaten ze echt goed. Ze heeft 68 behoorlijk lang gedragen. Dus als ik jou was, zou ik 68 kopen. Kan hij in elk geval in het najaar aan toch ;) En sowieso, nooit te veel op voorhand kopen..

6. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    welke merk kleding? dat maakt ook zoveel uit!
    je kunt in je groeiboekje grafieken vinden en gewicht en lengte van je kindje daar invullen zo heb je de groeilijn van je kindje. en dan kun je de groeilijn verder volgen in de maanden. zo weet je hoe zwaar en hoe lang je kindje wordt. maar goed, niets is zeker. iedereen maakt wel eens n foutje met inkopen van de kleding.dat hoort ook rbij!

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik dacht dat die van mij met dec/jan wel in maat 86 zou kunnen dus een winterjas gekocht in die maat, nou ze heeft nog steeds maat 80 , ik koop wel jurkjes in maat 86 die mogen van mij wel wat ruimer vallen, en als ze wel te groot zijn dan zijn ze leuk voor als ze 86 heeft, en desnoods mailot en een truitje eronder en klaar

ik zou toch even wachten met kleding kopen, mijn dochter heeft lang in 56 rond gelopen en daarna lang in 62.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Had je die jas gekocht voor afgelopen december/januari dan? Ik denk dat ze hem komende winter wel aan kan hoor ;)

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,720
    3,152
    113
    Female
    is moeilijk in te schatten, mijn zoontje had met 10 weken maat 62/68. nu draagt hij al maat 98 truitjes en nog maat 74/80 broekjes.
    ligt er maar net aan hoe snel hij groeit.

liefsz

10. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik weet het niet precies.. Mijn zoontje zit vanaf jan/feb in maat 74 en hij begint nu langzaam naar maat 80 te gaan (qua lengte kan hij dat al goed hebben, maar het is een gratenpakhuis..) dus ik weet zelf ook niet of ik 80 of 86 moet gaan zoeken voor de winter.

Aiden zat al heel snel in 62 en dat heeft hij heel kort aan kunnen hebben. Dus ik denk dat je 62 en 68 kunt halen. De herfst en winter duren 6 maanden en je hebt dikke kans dat hij de eerste helft 62 aan kan en de tweede helft 68.

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier begon ze met 50. Met 2 weken 56 en daarna deed ze steeds 6 weken met een maat. Ze zit nu qua bovenkleding in 74. Vesten kan ze hier wel wat langer aan. Broekjes zit ze nog in 62, soms 68. Hou er rekening mee dat je broekjes een maat kleiner koopt. Ik denk dat als je broekjes in maat 62/68 en truitjes 68/74 koopt dat je aardig goed zit.
    Merk dat ze hier nu iets minder hard gaat groeien. Ik koop denk ik maat 80 voor truitjes en 68, misschien 2 in 74 voor broeken.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ja had hem idd voor afgelopen winter gekocht, dus die hangt te wachten op de volgende winter hihihi
    o en ook een zomerjas een hele gave rode ook 86, past ook niet haha, kon ik nog gaan zoeken naar een zomerjas maat 80

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou nog even wachten. Ik heb voor mijn dochtertje vorig jaar te snel een winterjas gekocht, en die kon ze pas in maart echt aan... Ik denk zelfs dat ze hem dit najaar nog aan kan! Beetje jammer dus...

Wij hadden met een half jaar ongeveer maat 68 en zitten nu sinds 2 maatjes een beetje in maat 74, maar ze past ook maat 68 nog. Ik zou die 2 maten dus aanhouden, maar koop niet te veel vooruit!

Share This Page