hoi mijn zoon is nu 9 maanden voorbij en ik vroeg me af wanneer hij zijn flesje zelf gaat vasthouden? hij is met alles vlot, en pakt ook alles stevig beet en goed vast. maar de fles of drinkbeker is geen enkele interesse voor. Hij houd zijn armen langs zijn lichaam en drinkt gulzig. Hoe kan ik hem het aanleren?of is het te vroeg misschien?
Hmm, ik geef borstvoeding, maar 1x per dag krijgt hij sinds 2 weken ook de fles. Hij ziet de fles aankomen en wil 'em dan al gelijk pakken. Hij brengt de fles ook zelf naar z'n mondje. Echt vasthouden daarna lukt hem niet, maar dat komt, omdat hij de fles dan te laag houdt. Dus die van jou moet het sowieso wel kunnen! Haha! Maar waarschijnlijk vindt hij het wel makkelijk zo..
Mijn dochter houd ook zelf de fles vast. Ook bij het laatste beetje houd ze de fles omhoog. Heb dat eigenlijk niet echt aangeleerd, vanaf ze klein is hield ze altijd wel al zelf de handjes erbij en nu sinds een paar weken houd ze hem ook echt gewoon zelf vast.
Hier houden ze sinds een maand of 10-11 hun fles en beker zelf vast. Dit overigens alleen bij het drinken na de maaltijd. De ochtend en avondflessen geven wij zelf nog, vind ik nog zo knus en heb dan ook meer tijd. Ik heb van te voren van alles geprobeerd, maar als er geen interesse is, lukt het toch niet. Ik heb gewacht totdat het moment dat zij aan tafel de tuitbeker zelf vastpakten en hun mond op de tuit zetten om te drinken. Ze begrepen nog alleen niet dat ze de beker of fles omhoog moesten houden. We gingen dan achter hun staan en deden hun armen omhoog, zodat zij zelf de beker/fles vasthouden, en doorkrijgen dat ze daarvoor de armen moeten gebruiken. 2 vd 3 kindjes drinken nu hartstikke goed zelf. Bij Diyana passen we dit trucje nog weleens toe.
hier rond de 7 maand , en dr tuit al iets eerder. sap,thee mag ze van mij zelf drinken de melk momenten zijn nog lekker voor papa en mama al helpt ze wel mee
je kan ook proberen om zijn handjes om de fles te doen en kijken of hij hem dan vast houd, zo niet dan is hij wil hij het gewoon nog niet. succes ermee
Mijn zoontje is 14 maanden maar hij toont nog helemaal geen interesse om zelf te drinken. Hij pakt zijn fles wel op maar doet hem zeg maar niet omhoog om te drinken...dat moet mama doen is ook veel makkelijker Ach het komt heus wel dat hij het zelf gaat doen.
Mijn jochie deed het met 6/7 maand, mijn neefje met 11/12 maand. En nog steeds bij 1,5 heeft hij liever dat iemand het vasthoud.. Kinderen verschillen gewoon..
Fles liet mijn man de kinderen nooit vasthouden, hij vond zelf geven veel prettiger (meer contact met kind). Beker deden ze vanaf een maand of 14 zelf.
Mijn zoontje van 11 maanden houdt de fles nog niet zelf vast. Ook nog geen interesse voor, armpjes langs zijn lijfje, bij pap of mam op schoot (of wie de fles geeft).
toch wel veel verschillen hor. maar goed, dan mag ie lekker lui blijven nu en wacht ik vanzelf af. dank je wel
Hier ook een klein 'luilakje' (of mag ik dat niet zeggen?). Hij houdt hem ook niet zelf vast. Hij krijgt alleen 's ochtends nog een papfles. Ik vind het heerlijk! De rest krijgt hij in een bekertje, wat hij ook nog niet zelf kan, maar dat probeert hij wel.
Finn hield met 7 maanden al z'n fles en tuitbeker zelf vast. Sinds die tijd krijgt hij ook z'n ochtendfles in bed (zelf drinken) en soms ook z'n avondfles. Sinds een maand of 9 kan Finn ook zittend zijn fles leeg krijgen, dus ver genoeg achterover gooien...
Mis je die momenten met hem samen dan niet? Ik vind het echt zonde van zo'n mooi moment met je kindje... Ik snap heel goed dat er andere mooie momenten met je kindje zijn , maar die voedingen zijn toch juist een intiem moment tussen jullie 2, tenminste, ik vind dat dat zo zou moeten zijn
OPzich heb je daar wel gelijkin, toen Finn afgelopen weekend ziekjes was, wilde hij wel opschoot drinken en lag hij heerlijk tegen me aan, en dan mis ik het wel, alleen sinds Finn zelf drinken heeft ontdekt wil hij niet meer op schoot drinken. Hij drinkt dan veel slechter, dus vandaar dat we sinds die tijd hem zelf lieten drinken, in bed of in de box en dat is altijd zo gebleven. inmiddels krijgt hij alleen nog maar een flesje als hij rond half 6/6uur wakker is (bijna nooit) en die drinkt hij op bed, om daarna nog even te kunnen slapen. Maar begrijp dus wel wat jij bedoeld, en zou het met een eventuele 2e ook niet erg vinden als die wel op mijn schoot wil blijven drinken
Oh dat is wel jammer dan dat hij veel beter dronk als hij niet op schoot zat, maar dan zou ik daar ook wel voor kiezen geloof ik als ik de fles had gegeven.