Thee?

Discussie in 'Voeding' gestart door Diesel82, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Ik wil m'n meisje vanmiddag wat thee geven met eventueel een liga er bij. Maar wat voor thee kan ik haar het beste geven? En ik neem aan dat je geen hele sterke thee zet maar gewoon wat lichter van kleur?
    Kan ik er een liga bij geven of hebben jullie andere tips voor een tussendoortje? 's Morgens krijgt ze al fruit.
    ALvast bedankt weer!

2. tulip

tulip Niet meer actief

idd een beetje slappe thee zetten. Ik gebruikte de fruit welness thee van pickwick. Als tussendoortje kun je ook een rijstewafel of soepstengel geven.(zit minder suiker in)

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    Maar het maakt dus niet veel uit welke smaak je neemt. Maakt het ook niet uit dat er caffeine in zit? Ik heb m'n meisje wel eens een slokje van m'n kruidenwelness laten drinken en dit vond ze ook wel erg lekker. Het maakt dus niet echt uit.
    Een rijstewafel is dat niet pas vanaf 8 maanden? Een soepstengel kan inderdaad ook. Ik vind een liga ook inderdaad teveel suiker bevatten en wil dit niet zo vaak geven.

4. tulip

tulip Niet meer actief

Toen mijn dochter 6 maanden was stond er op die rijstewafeltjes van bambix 6 maanden. Ik gaf dus gewoon rijstewafel (wel die van euroshopper, want daar zit veel minder zout in) toen ze 8 maanden was zag ik ineens dat de verpakking verandert was. Jij hebt dus eigenlijk gelijk, maar ik zou het nu wel durven geven.

Welke smaak thee, ik geloof dat rooibos te sterk is ofzo, dat daar wel te veel caffeine in zit, maar ik weet het niet zeker hoor. Gewone vruchtenthee maakt volgens mij niet uit, als je het maar niet te sterk maakt (en geen suiker erin natuurlijk;))

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zijn begonnen met rooibosthee, theine-vrij (broertje cafeine)

Je hebt ook grijze thee met een rooibos smaak, of met vruchtensmaak, dan heb je die theine dus wel. Het staat meestal wel op de verpakking als het the-ine/cafeine vrij is.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rooibos is geen thee, maar een struik en bevat daarom geen theine/cafeine. Rooibos is heel mild en een beetje zoet, ideaal voor kids!
    Ik heb ook sprookjeshee van Pyramide.

Alleen Bambix zet claims op zijn rijstwafels. Kan je gewoon geven hoor vanaf 6 maanden!

Soepstengels zitten vol zout, dat zou je niet zeggen, maar het is wel zo.;)

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb meestal rooibos in huis. Ik doe dan wat thee in zn beker en vul ik aan met koud water..

geen melk of suiker erbij..

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    rooibos hebbe ze toch ook een tijd gegeven tegen krampjes of is dit ook alweer overboord gegooi door de cb`s

fenkelthee kan ook nog of gewoon vruchtenthee
    hier in dld hebbe ze speciale baby en kinderthee die krijgen ze dus heir altijd.

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik meende juist venkelthee bij krampjes...

maar nu is thee gewoon als drank.. Gijs drinkt thee ( zelfs koud) beter dan roosvicee.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Venkelthee mag je niet aan baby's geven! (zie voedingscentrum) Dit wordt tenminste afgeraden.

11. Maia

Maia Niet meer actief

ik geef fruit welness van pickwick. Vindt ze erg lekker.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat was venkel inderdaad, maar er zat ook een stofje in dat niet zo geschikt was voor kindjes. Dus tegenwoordig wordt dat juist afgeraden..

Deel Deze Pagina