Hier met 5 maanden. Hij zat in een sprongetje (denk ik) en van de een op de andere dag pakte hij zijn flesje vast dronk zelf. Ieder kind is weer anders!
Ik heb niet alles gelezen. Ik snap het niet helemaal. Waarom moeten ze de fles zelf vasthouden dan? Of begrijp ik iets niet? Of gaat het om drinken in het algemeen? Hier gaat de moedermelk in de fles en mijn zoon gaat op schoot/bij mij in bed, tegen een blote borst aan. De fles melk (hier moedermelk maar kan ook kunstvoeding zijn natuurlijk) dient natuurlijk ter vervanging van borstvoeding en wordt dus bij mama genuttigd en door mama gegeven, of anders door iemand anders als mama er niet is. Gewoon drinken gaat in een beker of tuitbeker en pakt hij zelf. We zijn ook pas met ander drinken (water of thee) begonnen sinds hij minder melk krijgt, en dit kreeg hij vanaf het begin af aan niet in de fles, maar in een bekertje. Niet als aanval hoor, maar ik begrijp gewoon de wens niet, of zie ik iets over het hoofd?
Hier ook met maand of 5.. Zijn sap krijgt hij vanaf 6 maanden, laten we hem dan ook zelf laten drinken. De andere flessen krijgt hij nog lekker van ons...
het gaat niet zozeer om mijn wens, want ook ik vind het voeden lekker gezellig en intiem. Was gewoon een nieuwsgierige vraag wanneer dit zou kunnen gaan beginnen. Veel baby's houden hun eigen melkfles of uitbeker vast, daar is niets raar aan lijkt me en dat kun je zeker niet verbieden. Dus ik vroeg me af wanneer.
ah, okee. Hier houdt hij overigens zijn fles niet vast. Zijn tuitbeker wel, maar de melk laat hij zich lekker aanleunen.
heel wisselend, want hier een kindje van 4 mnd en een beetje die het al heel graag zelf wil doen. Maar dan wel lekker op schoot bij mama natuurlijk. ( of bij papa ) En ik houdt hem mee vast, want zo stabiel is het allemaal nog niet. Maar als ze de fles ziet komen strekt ze haar armpjes uit...
hier vanaf 4 mnd al zelf heb zon fles van difrax met gat erin dus makkelijk vasthouden. ik mag hem de fles allang nietm eer geven klinkt miss wat raar maar als ik het probeer dan weigert hij alleen als ie ehtzelf mag doe ndan drinkt ie. en ook alleen maar sap of van die koude kant en klare melk. een lekker gezellig warm flesje melk krijg ik er hier niet meer in. wat i kwel erg jammer vind hoor maar jah je meot toch wat dan he. met eten doet ie het trouwens ook hoo hij wil alles zelf doen.
Hier krijgt ze niet zo vaak de fles (borstvoeding) maar als ze 'm krijgt, probeert ze 'm vaak wel zelf te pakken en vast te houden. Ander drinken krijgt ze nog niet, soms even een paar slokjes water uit een gewone beker om dit een beetje onder de knie te krijgen.