mijn zoontje is nu bijna 1 jaar, en mijn schoonmoeder ( ja zo eentje met goed bedoelde adviezen) zei dat ik beter geen opvolgmelk meer kon geven voor het slapen gaan en hij werd er nu toch te groot voor! maar hoelang mag je het geven?
Een collega vertelde toevallig laatst dat haar zoon tot zeker 16 maanden om 22.00 nog een fles gedronken heeft.
Wat vind je eigenlijk zelf? En heb je het over de opvolgmelk of over de melk in het algemeen? Mijn kinderen zijn bijna 2 en hebben nog steeds behoefte aan melk voor het slapen gaan. Ik vind dat geen enkel probleem.
ik vind het prima als ie melk drink voor het slapen gaan als hij daardoor lekkerder slaapt prima! maar mijn schoonmoeder zei dat ie daardoor zo vroeg wakker word.. nou dat denk ik niet! hij werd vanmorgen om 6.30 wakker prima tijd, maar het kan ook weleens 5.30 zijn en dan na een paar slokken drinken gaat ie weer naar bed en slaapt dan nog een uur of anderhalf, ik heb daar geen probleem mee maar zei zegt van dat ie dan gewend raakt als ie dat altijd krijgt. maar hij word dus niet altijd om 5.30 wakker, als ie om 6.30 wakker word gaan we gewoon naar beneden voor een bordje pap.
Waarom zou hij vroeg wakker worden? Mijn dochter wordt bijna 2 en drinkt ook nog lekker een bekertje melk voor het naar bed gaan. Ik zie echt niet in wat daar fout aan is?
onze dochter is bijna 3 en bij het avondritueel hoort een bekertje gewone warme melk (100cc ongeveer) en eventueel iets 'lekkers' . Als we laat gegeten hebben slaan we het nog weleens over, maar je merkt dan echt geen verschil aan de slaaptijd. En wat jij doet smorgens: Onze oudste werd ook altijd vroeg wakker, die gaven we op een gegeven een klein sapflesje (120 cc) met melk in haar bedje, die dronk ze liggend op en dan tukte ze verder tot een uur of 8. Het flesje vonden we smorgens wel in of naast haar bedje.. ideaal Helaas wilde ze vanaf haar 2e verjaardag er écht uit om een uur of half 7.. maar vooruit
ik zie ook niet dat dit fout is ofzo maar zij zegt van hij word vroeg wakker omdat ie dan slijm in zijn keel heeft en daar wakker van word.. maar meestal word ie om 6.30 wakker en dat vind ik een prima tijd, als het een uurtje eerder is gaat ie na een paar slokken drinken weer slapen en dat vind ik ook prima.
Hm, nou volgens mij heeft je s.m. dat uit haar duim gezogen. Mijn dochter krijgt sinds ze 1 is geen flesje meer voor het slapen gaan, heeft ze geen behoefte aan, dus vandaar. Maar als jouw zoontje er nog wel behoefte aan heeft dan zou ik het gewoon lekker blijven geven.
Sorry, maar dit komt in mijn top 10 onzinnige fabeltjes Ik doe je hele topic mijn best om de link te begrijpen tussen 's avonds melk drinen en 's ochtends wakker worden, maar dit is het dus???
Aha de beroemde 'melk is slijmvormend'-fabel! Daar is onderzoek naar gedaan. Melk is NIET slijmvormend, maar mensen geloven het zo hard dat ze het denken te zien als het er niet is. Enige uitzondering is koemelkeiwitallergie, dat kan zich soms uiten in meer slijm. Maar in zo'n geval moet je gewoon geen melk drinken, dan heb je er ook geen last van. Maar die adviesjes die je ook vaak hoort over 'geen melk drinken als je verkouden bent' en dus deze van je schoonmoeder ook? Totaal geen bewijs voor. Laat je zoon maar lekker drinken hoor, als hij dat nodig heeft!
ja dat is het dus... ik vond het ook al onzin.. iedereen word weleens vroeg wakker en omdat ie niet kan zeggen wat er is huilt ie een beetje, nou na een paar slokjes drinken slaapt ie weer verder. en hij slaapt ook beter als ie nog wat melk gedronken heeft, prima dan toch. ik drink zelf ook nog weleens warme melk als ik niet kan slapen dus hij krijgt het ook lekker. maar zal ik dan nog opvolgmelk blijven geven of gewone melk? gisteravond gewone melk gedaan omdat de opvolgmelk op was en hij heeft heerlijk geslapen.
Vanaf een jaar kan je gewone koemelk gaan geven ipv opvolgmelk. Als je opvolgmelk nu op is zou ik geen nieuwe meer halen en gewoon gewone melk gaan geven.
Ach, lekker laten lullen die schoonmoeder en doen waar jij en je kindje zich prettig bij voelen! Mijn oudste dochter is 21 maanden en die krijgt nog steeds een flesje (ook al heel "fout" natuurlijk, een fles...) opvolgmelk voor het slapengaan, dus tussen 18.30 en 19.00 uur. En meestal is ze rond 7.30 klaar om op te staan, maar vanochtend hoorde ik haar om 5.45 al babbelen met haar knuffels en laatst sliep ze uit tot 9 uur. Geen peil op te trekken dus en het heeft hier zéker niks te maken met melk de avond ervoor. Wij geven trouwens opvolgmelk omdat het ons een fijn gevoel geeft omdat er wat extra vitamines inzitten omdat ze niet zo'n supergoede eter is. Ik denk niet dat ik anders gewone melk in een fles had gegeven voor het slapengaan maar misschien wel een bekertje warme melk oid. Voor het geld hoeven we de opvolgmelk ook niet te laten, die ene fles per dag...
Mijn zoontje van 3 jaar drinkt nog steeds flesje melk/pyamapapje voor het slapen gaan.. Hij vind het gewoon lekker.. Ik zou gewoon melk geven hoor als hij het lekker vindt.
ik heb geen opvolgmelk meer gekocht, hij drinkt gewone melk ook goed. maar slik mijn kleine mannetje word zo ineens wel erg groot hoor!