Hoi andere mama's Ik zat met het volgende : ik was vandaag lekker aan het kroelen met onze kleine man en aaide over zijn bolletje en schrok toen een beetje. Ik voelde een deuk ( net als bij een pakje boter zeg maar). Nu heeft hij in het begin in een zitkussen geslapen ivm spugen en nu het spugen zo goed weg is ligt bij op zijn rug. We proberen zijn hoofd steeds te draaien links en recht met speeltjes ect en maken zijn bed iedere dag andersom op. Maar nu de grote vraag. Hebben andere kindjes dit ook ? En gaat het vanzelf weer over ?
Klinkt inderdaad als zijn fontanel. Een driehoekige 'deuk' bovenop het hoofd, daar moet de schedel nog tegen elkaar groeien. Hoort zo! Bij mijn zoontje was het pas met 1,5 jaar dicht.
Op het achterhoofd zit ook een fontanel. Deze groeit pas dicht tussen de 12 en 18 maanden. Of is het een hele grote deuk?
Nee het is een klein bescheiden deukje. Hij heeft er ook geen last van als we er aan zitten. En verder is hij ook even vrolijk als altijd. Maar vind het toch een beetje eng , ik kan hem ook niet anders laten slapen dan op zijn rug
Dan denk ik dat het gewoon de fontanel is. Elke baby heeft dit. Het voelt inderdaad heel eng maar is heel normaal haha. Misschien kan je voor de zekerheid even googlen naar fontanel zodat je goed kan kijken of dit het inderdaad is.