Hoi, Djaydee gaf dit zelf aan, maar neem maar van me aan dat wil je echt nog niet. Het is een hele kliederboel, en ons dametje neemt niks meer van ons aan nee dat moet ze zelf doen. Groetjes Monoique76
Ligt eraan wat. Brood gaat hier super, eten ze inmiddels zelf (jennifer zelfs met bordje en al). Maar avondeten moet ik nog even niet aan denken
euhm Dano eet zijn brood ook al zelf.... avondeten geef ik soms in brokjes en dan eet hij het ook zelf. ik denk dat je daar niet vroeg genoeg mee kunt beginnen
En wanneer gingen de kleintjes van jullie zelf brood eten en hoe hebben jullie het de kleintjes geleert?
Dano eet nu sinds een week zijn brood grotendeels zelf. hij is nu ruim 8 maanden eerst gaf ik hem kleine stukjes en ik merkte dat hij zelf probeerde te pakken. maar die kleine stukjes verdwenen in zijn gebalde vuistje. toen ben ik reepjes gaan geven en dat gaat goed ik dacht eerst dan stikt ie ofzo maar dat is niet gebeurd. hij sabbelt en dan valt er vanzelf een stukje vanaf waar hij driftig op kauwt. gewoon spelenderwijs en uiteraard erbij blijven.
Ik ben deze week begonnen om jelina haar avondeten zelf te laten eten. En idd het wordt een kliederboel, maar als je ziet hoe serieus ze probeert het eten op haar vorkje te krijgen, dat maakt de rommel weer goed!
Kylian eet het ook zelf, nou ja als het gewoon geprakt is dan moet ik zijn hand met de vork sturen want de schep beweging heeft hij nog niet onder de knie, de rest wel. Eten waarin hij moet prikken zoals het vlees of een keer gebakken aardappels lukt hem heel goed. Brood eet hij al tijden zelf, ben ik eigenlijk mee begonnen toen hij ook zelf zijn (nijntje) koekje kon vasthouden. Groetjes Anita
Hier aten ze vanaf het begin zelf. Gewoon stukken die ze vasthielden en gingen afsabbelen. Met een maand of 9-10 begon de jongste ook zelf een lepel of vork te gebruiken. Maar zeker in het begin hebben we nooit gevoerd.
ik geef danisha haar broodje in reepjes en alles wat valt dat pakt ze gewoon zelf en eet ze op.. ik kan het niet in een bordje leggen want ze stopt alles in de mond wat ze ziet hahaha pakken wat je pakken kan denkt ze!
onze kleine hebben we eerst een poosje zelf brood gevoerd, we gaven hem dan regelmatig een stukje in handen maar hij deed niks anders dan erin knijpen haha, lekkere kliederzooi vervolgens kwam er een fase dat hij het stukje vast bleef houden en er aandachtig naar bleef kijken, wij brachten dan zijn handje naar z'n mond. vooral het loslaten van het stukje vind hij erg lastig, ook nu nog. soms gaat zijn halve hand mee in z'n mond en houd hij nogsteeds het stukje brood vast haha sinds een paar dagen (hij is nu 11,5maand) vind hij het een groot feest om zelf de stukjes in zijn mond te doen en laat hij ze bijna altijd ook goed los. zo nu en dan word er nog een stukje geplet in zijn handje, maar met zijn andere hand pulkt hij dan de stukjes weer los van zn vingertjes en gaat het alsnog in z'n mond. een lekkere klierzooi zal het dus voorlopig wel blijven ik merk aan mijn zoontje dat ze het echt zelf aangeven wanneer ze eraan toe zijn, je kunt ze regelmatig voordoen hoe ze het kunnen doen maar ze doen het pas zelf als ze dat willen. beetje lastig vind ik wel dat nu hij het kan, hij het ook zelf wil doen, dus als mama even snel zelf wil voeren om te voorkomen dattie dr helemaal onder komt te zitten dan heb ik een heel driftig mannetje voor me en haalt hij zelfs de stukjes weer uit z'n mond om ze er vervolgens zelf in te doen ik geef wel 1 stukje per keer want anders propt hij zijn hele mond vol met warm eten gaat hij nu steeds op de lepel bijten (en dat houd ie lang vol), ook hier probeert hij nu vaak de lepel te pakken dus ik denk dat hij binnenkort ook zelf zijn warme eten gaat proberen naar binnen te krijgen
civan eet zijn avond eten met een vorkje en dat lukt erg goed hij gooit eigenlijk verder niets op de grond ofzo
Vanaf 6 maanden stukken groente en fruit zelf laten pakken vanaf het blad van de kinderstoel. Vanaf 7 maanden zelf brood laten pakken vanaf blad kinderstoel. Theelepel in de yoghurt dopen, op het blad leggen, en zelf laten pakken. Ging meteen goed. Uiteraard een enorme kliederboel,maar daar lig ik niet wakker van. Mijn kind kan gewoon meeeten aan tafel, en geniet daarvan. Vanaf een jaar ga ik een bord en bestek introduceren.
Ik geef Sofie gewoon een hele banaan of een dubbele boterham of krentenbol in haar knuistje, gaat er helemaal in (ok soms gooit ze een stuk korst op de grond), Avondeten nog even niet, ze houd wel vaak samen met mij de lepel vast en snap dat ze van bord naar mond moet maar daar blijft het bij. Groetjes Lisette