Buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lizzy29, 24 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Er zijn vast al heel wat topics over geweest maar kon zo snel niks vinden, dus hier de vraag hoe oud was/is jullie kindje voordat het op de buik sliep mijn dochter is nu bijna 7 maanden en vind het toch een beetje eng. Als ze soms in slaapt valt in de middag slaapt ze wel erg rustig als ze op haar buik ligt

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn zoon was 8 weken mijn dochter 3 dagen

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn zoon pas toen hij zelf van rug naar buik kon rollen, maand of 4 denk ik.. vond hem op een gegeven moment op zn buik in bed.. daarvoor sliep hij al 2 weken slecht.. daarna sliep hij als een roosje..

Mijn dochter lijkt een echte rugslaper te zijn, maar die krijst al zodra je haar op haar buik in de box legt..

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel 2weken, lydia 5dagen

5. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Met 8 weken

6. lizzy29

lizzy29 Lid

25 jan 2011
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh zo snel allemaal ook hele nachten?

7. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey, ons meisje heeft vanaf 1 week overdag en in de avond op haar buik geslapen en na de fles van 23.00 op haar rug. we proberen het elke keer eerst op haar rug maar dat vind ze niet fijn dus draaien we haar om. Maf eigenlijk dat ze het om 23.00 wel doet.
    Ik zou het snachts niet zo fijn vinden als ze op haar buik ligt. Ben dan toch bang dat ik haar niet hoor ofzo omdat ik zelf slaap. Overdag spiek ik af en toe binnen en hoor ik haar beter.

groetjes Loes

8. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    ik heb haar eerst alleen in de avond op haar buik gelegd en draaide haar na de laatste voeding weer op haar rug. Toen de laatstge voeding verviel lag ze de hele nacht op haar buik en sinds dien slaapt ze door.

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Mijn zoontje sliep de eerste maanden in een puckababy bakerslaapzak omdat hij zo onrustig sliep. Toen we deze slaapzak na ongeveer 5 maanden hebben afgebouwd omdat hij zich kon omrollen bleek dat hij een buikslaper was.
    Daarna heeft hij altijd op z'n buik geslapen, knietjes opgetrokken, kontje de lucht in en armpjes onder z'n buikje gepropt :)

Omdat hij altijd al goed z'n hoofdje kon optillen en draaien heb ik me hier nooit zorgen om gemaakt.

10. Linana

Linana Niet meer actief

hier ook al de eerste week
    hij kon zich toen al op zijn zij draaien en in buikligging zijn hoofd optillen. Ik heb me er ook nooit erg veel zorgen over gemaakt. We hebben ook een nannycare, dat hielp ook wel tegen zorgen :D

11. mamavanluc

mamavanluc Niet meer actief

Hier al vanaf 6 weken, maar dat was waarschijnlijk nog veel eerder geweest als ik geweten had dat dit het hele probleem was met ons mannetje! En inderdaad gelijk dag en nacht! Natuurlijk op het begin wel eng, en veel kijken, maar nu is hij al zo sterk in zijn nekje dat ik me er geen zorgen meer over maak.

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Vanaf 3 weken... Op een avond besloten we Nina op haar buikje te leggen (ze werd vaak wakker door zwabberende armen) en ze sliep zoveel beter! Sindsdien slaapt ze dag en nacht op haar buikje.

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Hier pas sinds een maand ofzo. Soms ligt hij ook wel op z'n rug. Hij kruipt het hele bed door en valt dan ineens ergens in slaap. Als hij met z'n koppie tegen de spijlen ligt, verleggen we 'm ietsje, maar anders laat ik 'm lekker slapen. Hij heeft een slaapzakje, dus krijgt het niet koud :)

14. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanaf 6 maanden. maar dat deed ze zelf, ze draaide elke keer op haar buik, dus toen maar laten liggen.

15. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik heb hem nooit zelf op zijn buik gelegd.
    Uit zichzelf op zijn buik slapen kunnen baby's natuurlijk pas als ze draaien. Maar Sam heeft laatst voor het eerst, met ruim 7 maanden, overdag even op de buik geslapen.

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier sliep ze in eerste instantie (vanaf geboorte) op haar zij en dan om en om. Daarna draaide ze 's nachts zelf steeds op haar rug en toen ze eenmaal kon draaien gebeurde dit gewoon met slaapzak en al (en nog)...
    Ze ligt nu meestal nog op haar zij, of op haar buik met opgetrokken knietjes en kontje in de lucht! Ziet er altijd zo schattig uit!
    Ze wil overigens hier nooit dekens, dus ligt alleen in pyjama en slaapzak. Kan dus niet met hoofd onder de dekens verdwijnen.

Deel Deze Pagina