Oké misschien heb ik het dan wel verkeerd opgevat..sorry daarvoor dan... Ik wil juist helemaal niet dat ze snel is want ik wil haar het liefst zo lang mogelijk klein houden omdat ze mijn derde en zeker weten me laatste kindje is... Maarrrrr vanmiddag lag ze in de box en opeens taddaaaa ze zat omhoog hihihihi... Ze heeft een trucje ondekt ze trekt zich omhoog aan de speilen en als ze eenmaal zit zit ze ook heel stevig alleen ze valt weleens om omdat ze dan te druk aan het spelen is. Tja en dat praten dat hoort gewoon heel raar omdat het uit zo'n ukkiepuk komt (van mij had ze nog heeeel lang gewoon lekker alleen mogen blijven brabbelen hoor Maar toch wil ik even iedereen bedanken voor de reacties en tja het ene kindje is nou eenmaal sneller in bepaalde dingen dan de ander.
inderdaad. MAar ik zal het alsnog even toelichten. De moeders met vragen als 'met welke leeftijd kon jouw kind .... ' zijn vaak in 2 categorieen onder te verdelen. De moeders die weten dat hun kind snel is en dat a. willen delen en b. nogmaals bevestigd willen zien door 'o wat snel' en dat soort dingen. De tweede groep moeders weet het niet zeker, die twijfelen of hun kind misschien iets langzaam is. Wat gebeurt er dan, die opent een topic. En wie zijn er het eerst met reageren? De 'snelle moeders'. waarom? Als ik een langzaam kind had met lopen bijvoorbeeld en ik zie een topic wanneer kon jouw kind lopen hoef ik niet te reageren. Ik hoef namelijk niet weer te lezen dat mijn kind wat traag is. Dus wat krijg je, eerst veel en snel reacties van moeders met snelle kids. Als je dus echt wat onzeker bent over de ontwikkelsnelheid vna je kind is dat niet echt prettig. Vandaar mijn tip, als je je echt afvraagt of je kindje iets traag is of wat dan ook, vraag het CB. Die hebben wel een eerlijk - gemiddeld - overzicht van wat je kind moet kunnen bij welke leeftijd. Daar heb je dan net iets meer aan dan aan 5 of 6 reacties met snelle zitters. Zo heb ik het bedoeld, misschien wat korter opgeschreven maar het is nu wel helder denk ik ?
Hoi Hoi, ik zit even mee te lezen en ik vind dat er hier heel zinnige reacties worden geplaatst, hoor. Ik begrijp wat je bedoelt, Rebecaatje, maar het kwam een beetje rot over, denk ik. Mensen zijn er inderdaad heel happig om op te melden als hun kinderen voor lopen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen! Het is alleen niet zo heel behulpzaam. Toch geven alle reacties bij elkaar een redelijk beeld, vind ik. Het CB vind ik helemaal niet zo'n goede bron, eigenlijk. Ze geven mij altijd het gevoel dat ze mij willen controleren en bekritiseren meer dan helpen. Ik snap daar niets van, want ik sta open voor alle hulp en tips EN ik denk dat ik Marcje opvoed in een veilige, stabiele omgeving. Ik begrijp nooit waar dat wantrouwen vandaan komt. Ik ben ook eerder geneigd om vragen te stellen aan andere moeders of mijn huisarts dan het CB! Groetjes, Dominique
Fien was net een jaar geweest toen ze vanuit liggen ineens naar zitten kon. Wij hebben haar ook altijd neergezet, waardoor ze zelf niet de behoefte had om het te leren.. Misschien een tip. Is wel vervelend dat ze dan zo driftig worden als je ze ineens niet meer helpt!
Daar komt dan mijn vraagje. Als je kindje pas vanaf een jaar ongeveer gaat zitten, mogen ze dan wel mee al op de fiets? Dat vroeg ik me af. Stel ze kunnen dit pas met een jaar, kun je tot die tijd niet met ze op de fiets dan? want ik lees dat je kan fietsen als ze goed stevig kunnen zitten en het liefst ook zelfstandig naar zithouding kunnen komen. Maar ik zie het Fenja ook nog wel uit stellen tot een jaar, mag ze dan niet mee op de fiets?
Ik bedoel...ze zit dus wel, maar zelfstandig naar deze houding komen....pffft kan nog wel ff duren, aangezien Fenja dus niet onder de noemer "snelle baby"valt.
De "regel" is toch dat als ze goed zelfstandig kunnen blijven zitten dat ze dan mee mogen op de fiets..? Ik heb er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord dat ze zelfstandig moeten kunnen gaan zitten. Mijn meissie is nu 2 keer 10/15 min mee geweest op de fiets. Ik ben niet zo'n fietser en loop liever maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen van jullie makkelijker zou zijn als je je kindje mee kan nemen op de fiets. Heb even gegoogeld en dit heb ik gevonden: Je kunt je kind in een fietsstoeltje voorop de fiets vervoeren wanneer je kind zelf los kan zitten en zich een beetje kan vasthouden (meestal ergens tussen de acht en twaalf maanden). Let er wel op dat een kind voorop alle wind en regen kan opvangen. Hiervoor is een speciaal windscherm verkrijgbaar waarachter je kindje lekker beschermd zit. Het zitje is geschikt voor kinderen tussen de 9 en 15 kilo. Een fietsstoeltje achterop is voor kinderen tussen de 9 en 25 kilo. Ook hier moet uw kind al zelfstandig kunnen zitten. Voordeel is dat je kind meer bescherming tegen de kou heeft en dat het veiliger is bij een frontaal verkeersongeluk. Nadelen zijn dat je je kind minder goed in de gaten kunt houden en niet goed met je kind kunt praten tijdens het fietsen. Gr Sas
Oke bedankt, Ja ik wist het niet namelijk. ik had hier ook wel eens gelezen dat ze zeiden als je kind zelfstandig naarz it kan komen, dan mee op de fiets. Maarja, dat kan bij sommige kindjes wel ff duren dan! Maar dan kan Fenja vast eerder mee op de fiets!
mijn zoontje is nu 9,5 maand en zit ook nog niet uit zichzelf hoor ik maak me er niet druk om ieder kind is anders