We hebben gisteren een autostoeltje gekocht (Maxicosi Priori) en nu twijfel ik of we Lianne daar al in kunnen laten zitten. Tot nu toe zit ze nog steeds in de maxicosi, haar koppie komt nu tot de bovenste rand van de maxicosi. Ze is 9,5 mnd, kan goed zitten en ze weegt rond de 10 kg. De autostoel kun je in verschillende standen zetten. Nu al in de autostoel of nog even wachten totdat haar hoofdje echt boven de rand van de maxicosi uitsteekt?
ik zou niet wachten tot ze met haar hoofdje over de rand uitsteekt hoor. ik zou haar over zetten en dan wel in de lig stand voorlopig. lijkt me beter zitten voor ze. groetjes
Wij hebben rond die tijd Merel al wel in de auto stoel gezet. Ze kwam niet boven de rand uit en woog "maar" 7/8 kilo, maar ze zat er gewoon veel beter in.
Hier op het CB, zeggen ze dat ze er vanaf 9kg inmogen. Wayne zit sinds een paar weken ook al in de Priori. Dit op advies, omdat hij niet lekker meer zat in de Cosy, het werd zo propperig. Dus heb ik gebeld, en hij mocht over, maar dan in de platste stand. Nou het gaat prima.. Hij vind het prachtig.
Joey zat er al met 6 mnd in. wel in ligstand, maar in de breedte paste hij gewoon niet meer in de MC Edit; Hij was toen al ruim 9 kilo!
Als ze goed kan zitten kun je het best eens een kort stukje proberen. Wel fototoestel in de aanslag want Tessa keek haar ogen uit. Hahaha... Ik heb helemaal dubbel gelegen om haar. Opeens vooruit rijden is schijnbaar heel raar Ik denk dat je niet echt naar de kg moet kijken. Tessa is nog geen 8 kg en zit nu sinds 1.5 week in de andere stoel. Ze kan heel goed zitten. En als ik hem in de ligstand doe, dan ligt ze echt lekker zeg maar. Hier zei het CB ook dat zodra ze echt goed alleen kunne zitten het kan. (en ik was het gesleep met die cosi ook behoorlijk zat)
Niet wachten tot ze met haar koppie erbovenuit steekt: ze moet er echt helemaal goed inpassen en anders dus over naar de volgende maat stoel! Hier ben ik bang dat wij al ruim voor de 9 maanden over zullen moeten naar de volgende maat: Thirza was 9 pond bij de geboorte en groeit nogal hard.... Je moet die maanden enzo die ze aan de maten stoeltjes vastplakken vooral als richtlijn zien: met dat gewicht of die leeftijd zullen ze over het algemeen in dat-en-dat stoeltje passen. Maar het allerbelangrijkste is dat ze er goed in passen en stevig zitten. Overigens zijn er ook stoeltjes waarbij wat grotere kindjes (tot 2,5) nog steeds achteruit kunnen zitten. Ik zag laatst een advertentie van een stoeltje dat zowel achteruit als vooruit kon... Leek me wel handig voor de grotere baby's, denk dat wij tegen die tijd ook eens op zoek gaan naar dat stoeltje... ben alleen helemaal vergeten welk merk het was enzo... maar als je googelt, vindt je het vast wel en misschien zijn er dames die wel weten welk merk dit is...?
gewoon doen, je merkt het meteen dat ze het een stuk fijner weer vinden, vooral omdat ze ook meer zien, en lekker in de ligstand zetten (dat wel)
Wij gaan deze kerstvakantie pas over naar een autostoeltje.. Thomas is nog maar net over de 9 kilo heen en bovendien een ex-prematuur (is dus nu gecorriegerd 10,5 maand en kalender 12,5 maand) en er wordt altijd gezegd: zo lang mogelijk in de MC is het veiligst... Maar ja, ik merk dat Thomas er geen bal meer aan vind, zo achterstevoren... Dus wij gaan ook eindelijk over! waws het gesjouw ook goed zat. Wi gaan denk ik d KIDDY kopen, die kwam er in de test goed uit samen met de Romer (alleen die was veeel duurder) Wat doen jullie: kinderstoeltje in het midden?
Jelle zit hier achter de passagiersstoel. Ik heb een spiegeltje gekocht bij prenatal en dat bij de achteruitkijk spiegel geplakt zodat ik me niet om hoef te draaien om hem te zien... Gevoelsmatig vind ik achter een stoel een veiligere plek als in het midden. Als je een ongeluk krijgt en er vliegt iets door de voorruit... Brrr... Moet er niet aan denken... Ik denk dat de kans dat hij de voorstoel in zijn gezicht krijgt aanmerkelijk kleiner is.. Maar volgens mij zijn de meningen hierover ook verdeeld...
Thor zit al een tijdje in de autostoel. Hij was denk ik 6,5 maand pas en 8,3 kg. Maar in de maxicosi paste hij gewoon niet meer, zeker niet met de winterjas . Ik moet wel zeggen dat hij ook wel heel stevig zit en zijn nekje is heel stevig. En de autostoel staat natuurlijk ook in ligstand. Ik zou zeggen: gewoon kijken naar je kindje of hij/zij er klaar voor is of niet.