sorry hoor, 15 minuten???? Heb jij wel goed naar de foto van je dochter gekeken, dat is toch geen zitten, dat is hangen, als een zoutzak zeg maar. Dat is totaal niet gezond voor de rug en de heupen! Als haar rug het wel aankon, zou die wel recht zijn en niet zo ingezakt. Jij moet het zelf weten, maar ik zou dit niet aan andere mensen gaan adviseren, want het is verre van gezond.
Ik weet hier van allebei eigenlijk niet meer wanneer ze zelfstandig gingen zitten, ik geloof dat ze met een maand of 8 stevig konden zitten, maar precies weten doe ik het niet. Is gewoon geleidelijk gegaan, dat ze vanuit tijgeren of kruipen gingen zitten. En dan zitten ze gewoon steeds wat langer stevig en rechtop.
met 5 maanden voor het eerst geprobeerd neer te zetten en dat ging gelijk goed. met 5,5 maand ging hij zelf zitten
Ja, dat deed Thirza dus vanaf 8/8,5 maand ook al. Maar nogmaals: die was daar echt erg vroeg mee. Maar die vragen die je krijgt: is dat niet gewoon belangstelling? Zo van: he, de mijne doet dit nu, doet die van jou dat ook? Of wordt er echt gezegd dat ie laat is?
Mijn zoontje ging met 9 maanden voor het eerst in de kinderstoel. Daarvoor gewoon in de wipstoel op tafel. Ik durfde het zelf daarvoor nog niet aan, ze gaan heel gauw hangen in die stoelen. Maar elk kind is anders natuurlijk, ik heb gewacht tot hij als ik hem neer zette hij stabiel bleef zitten.
jij bent mij net voor adi, ik wilde ongeveer hetzelfde zeggen. Advies aan andere mama's niet je kindje in een kinderstoel zetten als het niet zelf kan blijven zitten. Dan vinden ze het maar wat minder leuk in de wipper pech dan!! Mijn dochter heeft ook tot 9 1/2 maand in een wipper gezeten, ging prima. Je kunt het advies in de wind slaan, maar ik hoop dat jullie denken om de rugjes waar je kindje zijn hele leven nog mee moet doen. mama v jurre, maak je niet druk hoor, je zal zien dat jou kindje snel is met andere dingen. De mijne praatte eerder dan ze kon kruipen.
Ik moet even diep graven!! Ik weet wel dat ze kon blijven zitten toen ze een maand of 5 was. Maar echt zelfstandig gaan zitten deed ze volgens mij toen ze een maand of 7-8 was! En om je kind 15 minuten zo onderuit gezakt te laten zitten vind ik idd ook niet echt lekker voor het ruggetje!
Aaron kon eventjes blijven zitten met neerzetten met 6 maanden en dat ging geleidelijk aan steeds langer. Zelf gaan zitten met 10 maanden geloof ik. (Aaron had een hekel aan op zijn buik liggen voordat er commentaar komt over zelf neerzetten ). Vanaf 6 maanden zat hij ook in de eetstoel, omdat hij helemaal uit de wipstoel ging hangen en ik bang was dat hij er uit zou vallen. Maar Aaron zat er niet langer in dan de tijd die hij nodig had om te eten. Overigens zat hij niet onderuit gezakt. @MammavanJurre: Aaron was trager dan gemiddeld met tijgeren, gaan zitten, kruipen etc. Maar loopt inmiddels een aantal meters los en heeft gewoon alles heel snel achter elkaar gedaan. Dus...don't worry!
Mijn zoontje zit nu ook al in de kinderstoel om te eten. Wanneer hij klaar is haal ik hem er wel dadelijk uit, maar hij zit toch al goed recht.
Toevallig/per ongeluk al voordat ze 7 maanden was! Ze is altijd zo'n klooier geweest, alles wat ze met haar lijfje kon, probeerde ze uit. Volgens mij is ze dus toen per ongeluk gaan zitten en had ze het door. Ik vond haar nog te jong om zo neer te zetten op de grond, dus dat kon ze niet eens. Ze viel de eerste dagen continu om! Maar daarna kon ze het. Was ook een sprongetje, want een week later kon ze kruipen, en 3 weken later staan
Oh maar in de kinderstoel zette ik haar absoluut niet veel hoor! Vanaf 6 maanden af en toe een paar minuutjes, en pas na 7 maanden elke dag even. Zitten is de meest belastende houding voor een lichaam. Zelfs staan is minder belastend. Je moet je kind dus zéker niet voor de 6 maanden in een kinderstoel zitten. Probeer hem/haar zo lang mogelijk te laten liggen of in de wipper te houden!!
Hier kon ik haar een paar weken na haar verjaardag neerzetten en dan bleef ze zelf goed zitten en een week later kon ze ook echt zelf gaan zitten. Duurde allemaal iets langer, maar bijna tegelijkertijd kon ze ook ineens helemaal goed kruipen met buik van de grond en staan en lopen aan alles. Veel ontwikkelingen ineens dus!
Ik vind het altijd latsig om kinderen met elkaar te vergelijken. Ieder kind is zo anders en ze doen het allemaal op hun eigen manier. Ik heb 3 kindjes en alle drie deden ze het op hun eigen manier. kindje 1: zat met 4 maanden al zelf, ging zelf zitten met 6 maanden maar ging pas kruipen toen hij al kon lopen (14 maanden) Daarvoor deed hij kontschuiven. kindje 2: deed alles volgens het boekje, eerst kruipen, toen zitten en optrekken en daarna lopen. Ze kon al wel met 6 maanden zelfstandig zitten als ik haar neer zette. ze ging ook met 14 maanden lopen. Kindje 3: Zat pas met 8 maanden, met 9 maanden kroop ze en ging ze zelf zitten en met 11 maanden ging ze lopen. Zo zie je maar, allemaal dezelfde papa en mama en dezelde "opvoeding". Ze zeggen wel eens dat een kindje met een grote broer of zus wat luier zijn omdat ze vaak geholpen worden maar dat was bij ons dus niet het geval.
Wij hebben onze dochter nooit echt zittend neergezet. Wel ns geprobeerd maar dat ging nog erg wankelig dus snel maar weer lekker op de grond met het buikje Sinds een halve maand (dus ca 9 mnd oud) ging dat ineens stukken beter en nu gaat ze zelf vanuit kruipstand zelf zitten (om dan weer in rkuipstand te gaan, of op de grond te liggen op dr buik en daarna weer zitten ). Grappige vind ik dan wel weer dat ze nog niet kruipt maar meer de kamer doorschuift. @kinderstoel: wij hebben de Fresco Bloom hier en die heeft 3 standen. Ze heeft nog nooit in de rechtste stand gezeten maar wel sinds 6 mnd oud in de halve relax-stand (zoals wij dat noemen) met de zitverkleiner van de fresco erin. Ging prima toen! En zolang zitten ze niet in die stoel toch?