wanneer zelfstandig zitten!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natjeb85, 15 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

18 feb 2013
    856
    62
    28
    Vrouw
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Het is niet standaard dat baby's met 6 maanden kunnen zitten he ;)[/QUOTE]

nee klopt maar soms lees en zie je wel eens om je heen dat een baby al waarschijnlijk vanaf 6 maanden kan zitten en dan zie ik weer een foto met een kindje van 6 maanden in een loopstoel:( dus vandaar dat ik zo nieuwsgierig was. maar het heeft totaal geen haast hoor en ik wil hem ook niet forceren het komt wel;)

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Neerzetten en blijven zitten was hier al wel redelijk snel denk 6 mnd ongeveer. En dan wel ook heel stevig. Zelf gaan zitten was met 8 mnd pas. Hij probeerde het al wel heel lang maar het lukte al die tijd net niet.

Hier ook al vroeg de kinderwagen veranderd. Hij werd lang voor de bak en zat al goed. Ik zou ik jouw geval toch niet teveel forceren.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    nee klopt maar soms lees en zie je wel eens om je heen dat een baby al waarschijnlijk vanaf 6 maanden kan zitten en dan zie ik weer een foto met een kindje van 6 maanden in een loopstoel:( dus vandaar dat ik zo nieuwsgierig was. maar het heeft totaal geen haast hoor en ik wil hem ook niet forceren het komt wel;)[/QUOTE]

Een loopstoel is sowieso geen goed idee, al zijn ze 20 ;)

Bij de ontwikkeling van je kindje vooral je gevoel volgen en het m zelf laten doen.

Ja sommige rollen al met 2-3 maanden, maar je hoeft je pas 'zorgen' te maken als ie na 9 maanden nog geen aanstalten maakt. Die van mij was op de valreep met ruim 8,5 maand.
    Mijn nichtje zit al met 4 maanden stevig, mijn kids mochten pas met de fiets mee met 11 maanden, omdat ze nog niet voldoende zitbalans hadden.
    Sommigen lopen al met 10 maanden (mijn neefje), andere pas met ruim anderhalf (mijn kids).
    Allemaal 'normaal'. :)

En natuurlijk snap ik het wel hoor, je volgt elke stap van je kindje met de grootste interesse, net als elke moeder. En zeker bij de eerste zat ik ook met smart te wachten op elke stap die hij nam. :D

4. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ging dl zelf zitten met ruim 9 maanden. "opeens" kon ze het. Ze heeft er vrijwel niet voor geoefend.
    Ik heb dl eigenlijk nooit zelf neergezet. Met een maand of 6 kon ze wel zelf blijven zitten.
    Dl heeft een "vriendinnetje" die 2 weken ouder is. Die is motorisch Veel sneller en verder als dl. Die stond met 6 maanden op 2 benen aan een tafel en kan nu al zelf lopen :$
    wat mooi is om dan te zien dat dl op andere gebieden weer verder is. Zo ontwikkelt ieder kind zich op het eigen tempo :)

5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Zoontje is ruim 10 maanden, maar maakt nog geen aanstalten om zelfstandig te gaan zitten.
    Ook als je hem neerzet zit hij nog niet stevig, hij valt nog regelmatig om. Dus behalve met een boekje lezen of in de kinderstoel zit hij ook verder nooit.

6. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    DL kon zelf blijven zitten met 5.5 maanden, maar ging pas met 8 maanden zelf gaan zitten van uit kruipstand.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

2e zoon kon met 5,5 maand prima blijven zitten. Met 8 maanden zelf zitten, kruipen en staan.. en allemaal in 2 weken.

8. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Zoon ging zelf zitten op de dag dat hij 6 maand werd. En zat vanaf toen ook stabiel daarvoor ook nooit laten zitten alleen op schoot.
    Middelste ging ook zelf zitten met 6,5 maand en oudste ging zelf zitten met 8 maand

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Zittend neerzetten was hier tussen 6-7 maand.
    Zelf zitten 9-10 maand.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Los zitten bij 6 en halve maand (neerzetten) en vanuit lig of kruip naar zit bij een maand of 10/11.

11. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Zelf gaan zitten met 11 maanden.
    Haar vrijwel nooit neergezet, alleen kort eten in de stoel.

Beide broers waren iets jongers, 9 en 10 maanden bij zelfstandig gaan zitten!

12. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hier maakt ze nog geen aanstalten tot zitten. Ze oefent wel met kruipen.

Ik zou niks forceren... Het komt wel... Laat ze zelf oefenen

13. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje gaat sinds twee dagen vanuit buikligging op de zij liggen en dan zitten (ruim 6,5 maand). Nu pas de kinderwagen omgebouwd, omdat ze ook daarin gaat zitten en dan zich over de rand wil trekken. Te gevaarlijk. Maar ik wandelen nog niet te lang met de zitting, want ze zit nog niet heel stabiel. Heb haar meer in de draagzak nu.

Ze lag overigens nooit helemaal gestrekt in de bak van de kinderwagen, dus ook al werd ze wat groot, ik heb zo lang mogelijk gewacht met het wisselen i.v.m. haar rug.

14. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hier ging ze met 7 maanden zelfstandig zitten, 7,5 maand kruipen. En inmiddels 10 maanden en mevrouw loopt al een paar meters los.

15. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier kon hij blijven zitten tegen 6-7 maanden. Zelfstandig gaan zitten uit kruipstand ook tegen 7 maanden.
    Ik herrinner me dat ik me ook zorgen maakte want onze pediater en pediatrisch gastroenteroloog hadden beiden op 6 maanden getest of hij stevig bleef zitten (dat was nog niet het geval) en hadden er een opmerking over gemaakt.

Deel Deze Pagina