Aangezien er altijd wordt gezegd dat groenten voor baby's moeten worden gekookt/gestoomd, wil ik toch even voor de zekerheid weten of je pastagroenten ook moet koken. Ik gooi de groenten namelijk altijd gewoon in de koekenpan en 'bak' ze dan, zoals de meeste mensen wel denk ik. Ik heb ze nu voor de zekerheid gekookt, maar het lijkt me niet echt heel lekker, gekookte aubergine en courgette. Oh en nog een vraagje: ik heb de Bertolli kant-en-klaar pastasaus in zo'n zak. Daar zit geen rotzooi/kleurstoffen/etc. in maar er zit wel vrij veel natrium in. Wij eten niet eens wekelijks pasta, dus kan dit voor een keertje?
Tja hier worden ze al vanaf dat de kindjes pastasaus eten 'gewoon' gebakken, was ergens rond de 9 maanden denk ik. Gekookt en dan door de saus lijkt me niet zo heel lekker. Wel hebben we er altijd gewoon gekookte groenten naast haha! Saus zou ik persoonlijk gewoon doen. Zeker voor een keertje, gebeurd hier wel vaker namelijk, let daar niet zo op !
Ik kook ze ook niet (roerbakken) en ik zou ook wel een keertje een kant en klare saus gebruiken. Ik probeer het meestal zelf te maken omdat ik dat lekkerder vind maar een keertje kan geen kwaad.
Dank voor de antwoorden! Maar verrassing! mevrouw luste het weer eens niet. Of het is de hitte. Hoe kan je een beetje een degelijke pastasaus maken van rode saus? Heb ik weleens gedaan maar was er niet kapot van.
In het boek Opperdepop van Ah staat een geweldig recept voor pastasaus, gemaakt van gewone tomatensaus... Hier is hij echt zwaar favoriet! Als je wil kan ik straks wel even het recept opschrijven, nu heb ik daar even geen tijd voor.
Ik heb pastagroenten altijd gekookt. Gewoon een tomaatje, paprika, ui, etc., kruiden en knoflook in de Babycook en even 'snijden', later nog een beetje olijfolie erbij. Ze smulde er altijd van!
Zou je dat willen Bluesky? Graag! Uuuhhh ui en paprika, ik heb een hysterisch blaadje van het Cb dat zegt dat dit absoluut niet mag i.v.m. gasvorming? Al zie ik niet echt veel reactie verder op eten bij Yelena hoor.
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden misschien is dat wat minder hysterisch als dat gedoe van het cb? Haha! Paprika staat gewoon vanaf 6 maanden en Ui staat er vanaf 1.5 jaar. Nu moet ik dus alleen wel toegeven dat ze hier al tijden ui en prei krijgen ! Haha! Ach ik heb er nooit zo na gekeken !
ok, hier komt hij dan! Zelf maak ik hem soms met de gewone saus van Grand italia, dan is hij nog lekkerder… Verder kun je zelf ook wat experimenteren met verschillende kruiden enz. Een beetje ketjap erdoor is ook lekker, niet teveel want dan gaat het overheersen. Eet smakelijk!
Oh oepserdepoeps, vergat ik zomaar ff dat we vegetariers zijn Maar er is een soort vega variant op spekjes, dus dan ga ik het gewoon zo proberen! Verder is het eigenlijk heel veel zoals ik hem zelf altijd maak, maar ben benieuwd hoe dat met alleen die kruiden gaat. Dankjewel Bluesky!