Hoi dames, ik heb al sinds week 24 last van regelmatige harde buiken, die in een actieve fase zo om de 2 minuten komen en 40 seconden aanhouden. Soms is het alleen 'onaangenaam', soms ook pijnlijk. Met 27 weken een week in het ziekenhuis gelegen met remmers ed en het gaat redelijk weer. Nu was ik gisteren en vandaag in de weer geweest met de was, en dan is het normaal dat ik ook iets meer harde buiken heb dan normaal. Maar toen ik vanmiddag op de bank lag kreeg ik opeens om de paar minuten de kramp die ik ook bij sommige harde buiken voel, alleen ik had op dat moment helemaal geen harde buik Toen ik het voelde dacht ik meteen "zou dit het zijn?" maar later (na een uurtje) ging het langzaamaan weer over. Ik twijfel nu of het al dan niet 'echte' weeen waren. De pijn herkende ik wel maar het was toch anders dan ik gewend ben, duidelijker aanwezig en zonder de daadwerkelijke harde buik. Ik ben best bang dat ik straks het echte werk niet herken omdat het al zo lang rommelt dat ik het onderscheid niet kan maken.. Dus wie helpt me een onderscheid te maken
ik ben zelf een paar weken geleden bevallen van mijn eerste kindje. ik had in de zwangerschap ook al vroeg harde buiken en die deden ook pijn. ik was ook altijd bang dat ik het verschil niet zou voelen met voorweeen of echte weeen. ik kan je beloven je weet het als het echte weeen zijn. deze voelen toch anders. een harde buik of voorwee voelt inderdaad een bepaalde tijd hetzelfde. ik kan niet precies zeggen hoe een echte wee voelt maar die komt opzetten als een golf, dan doet ie een paar seconde heel pijn en dan zakt het meteen weer af, dan een paar minuten daarna weer precies hetzelfde. je voelt echt het verschil tussen harde buik of wee.
Wat je beschrijft heb ik ook wekenlang gehad. Een uur lang om de vijf minuten gerommel, en dan weer niks. Om gek van te worden. Bij mij begon het uiteindelijk s nachts echt, en dat begon wel een beetje hetzelfde, maar werd al snel erger en vooral korter op elkaar. Ook wat bloedverlies, dus dat was heel duidelijk: dit is het echte werk. Als je het weer hebt, gewoon even afwachten. Als ze sneller op elkaar gaan komen, en pijnlijker worden kan het zomaar wel eens doorzetten. Als het steeds hetzelfde blijft met ongeveer dezelfde tussenpozen, is er waarschijnlijk nog niks aan de hand.
bedankt, ik vind het nu wel eng worden. Gisteren niet zo veel last gehad, al waren er op de ctg wel veel stevige harde buiken te zien, waarvan een enkele ook pijnlijk was. Vandaag eigenlijk al de hele dag last, de pijn komt bij elke harde buik terug en is een beetje zeurend/kramperig. Ook voel ik de kleine nu heel goed onderin druk uitoefenen, vooral als ze met haar hoofdje draait doet het echt pijn. Als ik loop ben ik steeds bang dat mijn vliezen breken Ik kijk het nog even aan met de harde buiken. Ga nu even afleiding zoeken en vanavond even lekker lang douchen, mocht het vanavond/vannacht of morgen erger worden dan bel ik even met het ziekenhuis om toch even te laten controleren of er niks in werking is gezet.
O ja, dat draaien met dat hoofdje, dat kan pijn doen! Dat deed ze hier ook, sinds ze was ingedaald was dat zo ontzettend pijnlijk! Helaas doe je er niks tegen. Betekent ook niet dat ie eerder komt helaas, ik heb tot 40+5 doorgelopen, en ze was met 32 weken ingedaald. Dat was een feest...