Ik vind dat ie sowieso pas na 5 december op mag! Vind het altijd heel irritant als ik hem bij mensen al eerder zie staan! Aangezien zoon 9 december jarig is gaat ie daarna pas op!
dit jaar 9 december. zondag na sinterklaas. Altijd eerst sinterklaas en dan pas kerst. Ben niet anders gewend. Kan niet wachten vind ik zo gezellig!
Na 5 december. Dit deden we ook al toen we nog geen kinderen hadden. Ik vind het altijd zo gezellig staan!
Altijd al 6 december! Heb wel eerder kriebels vind het altijd zo gezellig. Volgende wk alles versieren in Halloween stijl.
Staan in Duitsland de kerstbomen dan 4 weken kaal in huis..? Gat, wat ongezellig..!! Hier nooit voor 5 dec, die tijd is voor Sinterklaas, ook toen we nog geen kindje hadden. Maar wel zo snel mogelijk daarna, want ik vind het super gezellig..! Bij ons staat hij dan ook zeker ongeveer een maand, maar uiterlijk tot 6 januari. Vind het naast heel gezellig ook altijd teveel werk voor maar twee weken ofzo..
Dit jaar wordt het eerste jaar met een boom én kind in huis, dus ben erg benieuwd of en hoe lang de boom het overleeft. het is wel een kunstboom, maar de ballen zijn echt (glas)
Normaal gesproken zetten wij de boom al eind november maar dit jaar voor het gevoel na Sinterklaas. We hebben nu toch een kleintje en dit jaar vieren we voor het eerst Sinterklaas.
Haha, wat een vraag begin oktober! Maar ik heb ook wel zin in de feestdagen (en dat de winter weer snel voorbij is ). Maar eerst Sinterklaas hoor. Superleuk met een peuter van 3,5 die het nu wel echt gaat begrijpen Maar ontopic.. Ik zet de boom altijd een week, hooguit 2 voor kerst neer, absoluut niet voor 5 december. Met kind wel iets eerder nu (2 weken dus), zodat we er allemaal leuke knutsels, kransjes etc voor kunnen maken. Ik vind het ook zwaar overdreven om t al ervoor te doen, helemaal in november. En hier ook op 2 januari snel weer alles opruimen, dan ben ik er helemaal klaar mee.
We vieren geen sinterklaas maar toch wacht ik altijd met de boom tot na 5 dec. en hij blijft dan staan tot eerste week van januari. Dit jaar is het nog niet helemaal zeker of er een boom komt omdat we in december gaan verhuizen.
Mijn man is (ook) jarig op. 5 december . En na zijn verjaardagsviering zetten we de boom. Vaak doen we sinterklaas viering net voor 5dec en de verjaardag weekend erna.
Hier altijd na 11 december. Dat is de sterfdag van mijn vader, in het jaar dat hij overleed had ik de kerstboom al staan, vreselijk vond ik het! Sindsdien is dat er in geslopen, sowieso na de 11e. En dan 2 januari er weer uit.
Na 5 dec omdat wij hier thuis wel sinterklaas vieren. Wij vieren het dan wel niet op 5 dec precies maar altijd in het weekend en ik vind dat de kerstboom dan daarna pas mag komen. Vaak hebben we even een paar dagen rust hier in huis voordat we hem op gaan zetten.
Hier eind November al. Zo gezellig. Maar hier leeft kerst ook veel meer, sint kennen ze alleen in het hoge noorden.
Bij mijn ouders na de sint, maar bij ons komt ie niet of mssn een hele kleine. Min. Jongste houd ervan om alles te slopen namelijk
Om de een of andere reden heb ik al een week zin in kerst! Geen idee waarom, misschien omdat het Ryan zijn eerste kerst is? Maar hoeveel zin ik er ook in zal hebben, voor 5 december komt die boom er nog niet in.
in 2010 stond hij ook al in november hier maar dat omdat ik 17 dec was uitgerekend .. dit jaar weet ik nog niet of er een boom komt