5dec 'savonds laat. Het liefst 1dec maar op 5dec is ons nichtje jarig dus wachten we. Om 23u savonds beginnen we.
Ik heb per ongeluk verkeerd gestemd, het liefst zet ik de kerstboom nu al op maar ik wacht toch echt tot begin december. Denk dat we savonds de 5e de kerstboom neer gaan zetten. Maar maandag de 3e doe ik de overige versieringen zoals een kerstkrans, kerstdorpje enz enz.. Wij hebben geen kinderen en we vieren sinterklaas bij mn zus dus begin december komen hier toch geen kids..
Hier komt hij altijd na 5 december, maar gaat hij pas weg rond midden/eind januari . Toch gezellig zo'n boom, haha. Een keer was hij tot eind februari blijven staan! Ook wel deels luiheid hoor .
Wij vieren dit jaar voor het eerst sinterklaas dus de kerstboom komt pas 6 december. Maar dat hebben we altijd gedaan, omdat mijn man dat liever heeft. Een echte kaaskop
Ik heb gestemd op na 5 december maar eigenlijk is dat na de verjaardag van mijn zoontje. Hij is zes december jarig, we vieren dat in het weekend na zijn verjaardag en daarna mag de boom van me gezet worden. Ik vind het belangrijk dat zoonlief zijn verjaardag niet gehyjacked wordt door kerstbomen of smijters.
Voordat we kids hadden geen boom. Vanaf dat de oudste erom vroeg, ik denk dat ze toen ruim 4 was, hebben we een boom en dan pas na de sint. Het ligt er wel aan wanneer we sint vieren, weekend voor of weekend na 5 dec.
Voordat we Joris hadden was het altijd midden november, zo gezellig! Maar sinds de komst van Joris in ons gezinnetje, pas als wij de laatste sinterklaasviering achter de rug is. Dus meestal 5 of 6 december!
Na 5 december. Misschien zelfs al 5 december laat, als mn dochter op bed ligt. Vind dat zooo gezellig!
Hoewel ik de verleiding bijna niet kan weerstaan en we eigenlijk ook niet aan Sinterklaas ( nog ) gaan doen, wil ik 'm toch na 5 december pas neer zetten. Ik vind het zo suf om hem voor die tijd al helemaal op te tuigen, puur en alleen voor de gezelligheid... Want met kerst heeft het nog weinig te maken . Ik heb me ook al schuldig gemaakt een maand geleden aan pepernoten en een chocoladeletter...
Hier een boom de eerste zaterdag na 5 dec. valt 5 dec op een vrijdag dan zetten wij de boon 1 week later op
Het hangt er een beetje van af hoe het valt, maar meestal zetten wij de boom op in het weekend na Sinterklaas. Sowieso noooooooit voor 5 december. En een boom in huis vind ik wel heel gezellig. Wij hebben 2 kunstboompjes overigens, vroeger wel echte maar nu al een paar jaar ontzettende neppe witte bomen.
Altijd op 11 december, omdat mn broertje de 10e jarig is die gewoonte is gebleven toen ik het huis uit ging.