Mijn dochter hoest zich zo ongeveer de longen uit het lijf. Er zijn 4 tandjes door gekomen in een week inclusief kies en er is nog 1 onder weg. Ondertussen typ ik dit met snot over heel mijn shirt en madame ligt zich de longen uit het lijf te hoesten in bed terwijl ze slaapt. Ze voelt zich echt ellendig en wordt ook om de haverklap wakker. Ik ben niet zo gretig met zetpillen maar nu denk ik wel ja ze heeft geen koorts wel doen of niet?
Ik geef een zetpil bij het doorkomen van tandjes als hij er echt last van heeft, en bij koorts. Dus in jou geval zou ik er een geven als ze last van haar doorkomende kiesje heeft! Beterschap met je meisje
klinkt alsof je kleine meid wel echt last heeft van veel dingen, dan zou ik wel een zetpil geven. zelf zou ik waarschijnlijk ook een paracetamol nemen als ik 4 doorkomende tanden, een doorkomende kies had en onwijs verkouden was.
Nee het is ook geen vergif. Alleen ja alles komt na elkaar erdoor. Voor 2 weken geleden ook goed ziek. Wil haar ook niet te vaak geven
Ik probeer altijd naar mijn kinderen te kijken. Als ze zich zo lamlendig voelen dat ze slecht slapen of nauwelijks iets doen, dan geef ik pcm. Ik kijk dus niet naar evt koorts en hoe hoog. De energie in mijn kinderen zeggen mij meer dan een termometer Voor het hoesten zal het niet helpen, maar het klinkt lamlendig dus zou ik pcm geven.
Wanneer mijn kinderen zichtbaar niet lekker zijn krijgen ze een zetpil, ik kijk niet alleen naar koorts. Soms hebben ze weleens verhoging van 38 graden maar merk je helemaal niks dan geef ik niks.
Ik geef een zetpil als ik het idee heb dat mijn kinderen pijn hebben. Bij koorts doe ik dit eigenlijk nooit. Maar ze hoeven geen pijn te hebben
Als ze alleen koorts zou hebben maar verder vrolijk is en gewoon speelt dan doe ik het niet. In jou geval zou ik zeker een zetpil geven, ze voelt zich ellendig en kan hierdoor misschien een stuk beter slapen.
Ja heb haar ook 1 gedaan. Overdag wanneer ze wakker is is ze nog redelijk te spreken hoor. Maar goed soms zo ingewikkeld ook. Wanneer wel wanneer niet. Ze zijn alle 4 door en nog 1 op komst. En ook omdat ze voor 1,5 week ook al ziek was en 3 dagen zetpil heeft gehad. Was toen echt min. Denk ik ja het moeten er ook niet teveel worden ofzo.
Ik geef inderdaad een zetpil als zoontje zich niet lekker voelt/pijn heeft. Als ik kiespijn heb of me ellendig voel door een verkoudheid/griep dan neem ik ook een pcm. Dus in die situatie krijgt mijn zoontje ook een zetpilletje.