Waarom zijn foto's zo belachelijk duur?!

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 24 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Vanmiddag onverwachts foto's laten maken van ons meisje bij de prenatal,
    (Achteraf als ik het geweten had, dan had ik d'r leukste kleertjes aangetrokken haha)
    Ze vond het echt super leuk want ze bleef lachen en had de grootste lol met meneer de fotograaf!
    Nu zit ik de prijzen te bekijken op de website en nu kost een digitale versie 69 euro per foto?!:$
    Volgende week kan ik ze bekijken bij prenatal en eventueel bestellen maar ik vind dit wel heel erg duur!!:(
    Ik zou graag 2 foto's op canvasdoek willen laten afdrukken, en nu kan dat via de fotograaf daar ook alleen ik wil een formaat die ze daar niet hebben..
    Een foto op klein formaat 13x19 kost 17.50 euro:$
    Ik schrik echt van die prijzen..
    De foto's werden trouwens gemaakt door beautifulpeople, iemand ervaring daarmee?

Gelukkig krijg je wel een gratis sleutelhanger en de foto's in het heel klein..

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfoeee jeetje, da's wel erg aan de prijs inderdaad..

3. tuc

tuc Niet meer actief

ja joh....degene die je niet zelf afdrukt zijn echt enorm duur.

4. Melief

Melief Niet meer actief

Belachelijk he!
    daarom zou ik eerder een fotograaf opzoeken via internet, vind ik vaak ook nog mooiere foto's!
    Wij hadden een newbornshoot bij ons thuis, 26 foto's op cdrom + allemaal nog zwart wit in groot formaat voor 80 euro.

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

zijn zeker van die mobiele studio's die ook bij supermarkten etc etc staan.

Belachelijk duur en vaak fototechnisch om te janken.
    Ga beter naar een hobbyfotograaf. Die zijn beter op de hoogte van wat ze doen, en doen het omdat ze het leuk vinden (geen lopendebandwerk)

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb wel ervaring met een andere. Daar kreeg je dan 1 gratis foto. Echt de slechtste van allemaal uitgezocht, niet gecentreerd en de kleur klopte niet. Uiteraard waren de overige foto's leuker. Maar wij hebben er niets van gekocht. Véééél te duur. Mijn eigen huis/tuin/keuken foto's zijn soms nog wel leuker (en beter).

7. Mimime

Mimime Niet meer actief

Echt? Nou ik had ze niet een laten maken, belachelijk!

Ik heb een zwangershoot en newbornshoot geboekt, beide met alle foto's op dvd, €50,- per fotoshoot.
    Dus wat jij noemt vind ik echt belachelijk!!

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik vind het ook belachelijk!
    Bij de V&D komen ze naar je toe, en dan hebben ze een mooi praatje, maar uiteindelijk loop je er op leeg. En zo goed zijn de foto's nou ook weer niet.
    Ik heb zelf liever een hobby fotograaf. Die hebben er vaak meer lol in + veul goedkoperder! :D

9. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Belachelijk he. Ja, die digitale bestanden zijn echt schreeuwend duur. Te gek eigenlijk he.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Belachlijk duur,zou niet eens gaan kijken volgende week!

11. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik ga wel even kijken want je krijgt een sleutelhanger cadeau en 5 mini foto's.. Dus toch iets, ik hoop dat ze dan nog een aanbieding hebben of iets en dat de foto's uiteraard mooi zijn geworden..

12. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hebben wij ook een keer gedaan bij de Prenatal door beautiful people. Duur, maar toch ook wel mooi hoor. Wij hebben er niet veel gekocht, ze hadden wel heel leuk ook twee foto's door elkaar bewerkt.

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Belachelijk duur! Zoals ik je al in een privé berichtje stuurde, zijn er genoeg fotostudio's/ fotografen die voor een veel leuker totaal prijsje foto's maken. Maar de tactiek is denk ik dat mensen overvallen worden ter plekke en uiteindelijk de foto's dan toch wel kopen.... althans, dat zal de ervaring wel zijn!

14. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dat is echt duur:$ mijn vriend is fotograaf en die is veeeeeel goedkoper:D

15. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    :$ 69 euro per foto!!?? Goeiedag dat mag me dan een foto zijn zeg :D
    Stond die fotograaf met een Hasselblad dan!? :$

Zou idd op zoek gaan naar (hobby) fotograaf :D

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij hadden begin dit jaar ook een fotoshoot bij een fotografe. Was een soort pakketje voor E100,- Bleek later dat we 1 foto kregen en de rest nog na moesten bestellen voor hollywood prijzen :( De foto's die we op bestandjes konden bekijken waren zo klein gemaakt dat we ze ergens anders ook niet konden bestellen ofzo. Zo balen :(

17. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    De complete set (ex canvas) kost 99 euro.
    Maar het is nu niet dat je hiervoor 30 foto's krijgt helaas.

Ach ja, ik vond de foto's wel mooi, inderdaad zoals maria al zei, de foto's in elkaar over liepen waren echt leuk gedaan.

18. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Die prijzen van 50,- voor een shoot met alle foto's bewerkt is niet veel. De fotograag werkt dan voor nop zegmaar.

Als je proffesioneel fotograaf bent kan je niet voor 50 eu een shoot doen zonder er verlies op te draaien of mindere kwaliteit te leveren. Denk aan je apparatuur die je ervan moet onderhouden, aanschaffen, de tijd van de shoot zelf, de tijd van het bewerken van de foto's, de bewerkingprogramma's die je moet kopen. En je moet ook nog geld overhouden om van te leven.

Maar de prijzen die TS noemt, zijn idd belachelijk hoog!! Dat zou ik er ook echt niet voor over hebben.

19. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben d'r ook ingetuind. In de ah stond er ook een fotograaf en heb ik ook foto's laten maken. Ze zijn wel goed gemaakt maar t is wel een stuk duurder als een andere fotograaf.

Ik heb alle foto's en 2 van de 3 canvasdoeken genomen.

Ag ze zijn heel mooi geworden en ik ben er blij mee:D.

(De bedragen die jij noemde heb ik overigens niet betaald hoor!)

20. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ja pure oplichting.. Maar het is wat de gek ervoor geeft he..

Precies hetzelfde zijn die belachelijk dure familie portretten.. Zoek gewoon een leuke goeie hobby fotograaf in de buurt en vermijd die dure zogenaamde professionals!

Deel Deze Pagina