Week voor kerst. Want anders heb he de boom zo lang in huis staan en heeft t niets bijzonders... Wij zetten ook een boot in huis verwerd met lampjes...dit is een Grieks gebruik omdat m'n zoontje half Grieks is. Echt een mooie combi!
6 of 7 december! Ik begin rond 1 - 2 december al langzaam de dozen met kerstballen etc. van hun plek te schuiven en 5 december, avond, staan alle dozen zomaar ineens in de woonkamer
Hier tussen 8 en 15 dec meestal. Ik besteed de eerste x van nieuwe lampjes er veel tijd aan en zet de lampen goed vast. ringetje naar beneden tak erdoor ring naar boven of vast met een stukje groen ijzerdraad. Door die manier haal ik na de kerst alleen de ballen eruit en laat ik de lampen zitten. Boom van onderaan weer omhoog, vuilniszak erom , onderin in midden gat gemaakt voor poot en nog een vuilniszak de hele onderkant eraf zodat die er van onderaf omheen geschoven kan worden. Vuilniszakken aan elkaar vast met stevig plakband en hoppa kan zo naar zolder. kerstdorp etc. doe ik expres als de kinderen niet thuis zijn of slapen.. dat is drama als ze daarbij lopen. ligt het nepsneeuw door het hele huis.. en ik wil gewoon lekker in alle rust dat zelf doen. hier dochter ook jarig op 23 dec. dus vaak verplaats ik hem wel een keer zodat hij dan wat minder in de weg staat.
Wij vieren Sintertklaas pas 8 dec. dus sowieso pas daarna. Ik denk ergens achterin die week, als ik tenminste voldoende herstelt ben van de bevalling. Dan kan m'n man voor deze ene keer even meehelpen. (normaal hoeft ie dat niet, maar er moet wel het e.e.a. verbouwd en gejsouwd worden i.v.m. de ruimte. En ik vind dat ik dat gedeelte als kraamvrouw wel een keer mag overslaan. Ik twijfel alleen nog of ik de glazen ballen alweer aandurf voor 1 of 2 jaar of dat ik de komende jaren de versie met onbreekbare versiering aanhoudt. Afgelopen twee jaar is onze zoon er eigenlijk altijd keurig van af gebleven. En hij is al drie, dus moet best kunnen. Hij snapt dat prima. Na kerst ben ik de boom altijd wel weer snel zat. Dus hij gaat er meestal in de eerste dagen van januari alweer uit. En dan mis ik hem gek genoeg weer, haha.
Waarschijnlijk komende week . Ik ben vorig jaar na kerst pas uit huis gegaan dus dit is de eerste keer dat ik het mag doen en ik kan niet wachten! Verder nog geen kindjes dus dan vind ik het niet zo nodig tot na sinterklaas te wachten.
Donderdag 5 december krijgen wij bezoek van de goedheiligman en die zaterdag zal ik me waarschijnlijk niet meer kunnen beheersen en om een kerstboom rijden
Oepsss ik kon niet wachten hij staat al ik ben net klaar. Dochterlief wilde ook al graag een kerstboom Dit jaar is het blauw met grijs geworden