Wanneer ziektewet-uitkering na gesprek uwv arts

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Roosje24, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.148
    153
    63
    Hallo,

    Ik had mij ziekgemeld via mijn uwv maar blijkbaar moest ik bellen naar uwv telefoon. Heb toch braaf gewacht tot 6 weken erna tot een beslissing. Uiteindelijk heb ik zelf gebeld en er was dus geen ziekmelding. Ik ben toch met terugwerkende kracht ziekgemeld op 2 oktober want dat was laatste dag van mijn wazo uitkering. Heb een uitnodiging gekregen voor wen gesprek met de uwv arts en ben dus maandag geweest. Heb aangegeven dat ik niet in staat ben om te werken. Hij heeft gezegd ok over een paar maanden kjjken we verder hoe het gaat. Ik ben vergeten te vragen hoe het zit nu, wanneer ik zw uitkering krijg. Had wel aangegeven dat ik ziek ben na mijn bevalling etc.
    Moet ik weer wachten op een beslissing? Wanneer krijg ik de zw uitkering?

    Groetjes Ummugul
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Ummugul,

    Ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar de eerste betaling blijft, aangezien je natuurlijk ook rekeningen te betalen hebt. Je eerste betaling zou je moeten ontvangen binnen uiterlijk zes weken na de datum waarop je jouw Ziekmelding aan UWV hebt doorgegeven. Als ik het goed begrijp zijn deze zes weken inmiddels verstreken. Ik raad je aan er even achteraan te bellen op onze klantenservice. Mijn collega kan dan voor je kijken waarom er nog niet betaald is. Het lukt mij niet om dit voor je te doen omdat ik via deze weg niet in jouw dossier kan kijken.

    Hopelijk komt de betaling er snel aan!

    Met vriendelijke groet,

    Ellen
    UWV Webcareteam
     
  3. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.148
    153
    63
    Hallo,

    Ik heb uiteindelijk brief gekregen over mijn zw uitkering en krijg binnen 4 dagen na dagtekening van mijn brief, dagtekening is 19 december. Ben benieuwd of ik het morgen krijg want moet ook dingen betalen.. zal ik uwv morgen bellen?
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Ummugul,

    Fijn dat de brief in elk geval binnen is! Ik durf niet met zekerheid te zeggen wanneer je het geld op de rekening hebt. Als je dit zeker wilt weten, dan zou ik inderdaad even bellen morgen.

    Met vriendelijke groet,

    Ellen
    UWV Webcareteam
     
  5. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.148
    153
    63
    Hoi,

    Ik heb ze gebeld vrijdag en ze zagen geen betaling nog en misschien dat het door de kerst drukte kwam. Het is nu dinsdag en heb nog steeds geen betaling maar dit is al gewoon de derde keer dat ik bel. Ik ben per 3 oktober ziekgemeld
     
  6. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Roosje24,

    Wat akelig voor je dat je zo lang op je geld moet wachten.

    Ik raad je zeker aan direct te bellen met de klantenservice. Is er nog geen betaling aan je overgemaakt? Vraag dan of je kan worden teruggebeld door de behandelaar van je uitkering.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     
  7. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.148
    153
    63
    Hallo,

    Ik had waarschijnlijk ontbrekende gegevens over sv loon van oktober en november en heb die gisteren opgestuurd maar zou begin deze week alsnog uitbetaald worden omdat het al zo lang geduurd heeft.

    Maar is er een storing bij uwv? Ik heb bij mijn overheid een bericht gekregen van uwv en dat is een betaalspecificatie. Op mijn uwv kan ik dat niet zien. En ook nog geen geld. Ik wil niet gelijk weer bellen dus wacht af. Maar Heb ik wel een betaalspecificatie gekregen of is dat ook een fout? Anders ga ik dus bellen. Begin van week januari zou ik uitbetaald worden dus tot wanneer zal ik het beste wachten met bellen?


    Groetjes Ummugul
     
  8. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Ummugul,

    Er is inderdaad een storing geweest met de betaalspecificaties maar als het goed is, is deze nu opgelost. Als je zeker wilt weten of er betaald is, dan kan je het beste bellen met onze klantenservice op 0900-9294. Mijn collega kijkt het zo voor je na.

    Met vriendelijke groet,

    Ellen
    UWV Webcareteam
     
  9. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.148
    153
    63
    Hallo,

    Mijn betalingen zijn binnen. Alles van sinds oktober. Maar krijg ik het nu voortaan wekelijks en op welke dag?
     
  10. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Ummugul,

    Je kunt de betalingen maandelijks verwachten.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcareteam
     
  11. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.148
    153
    63
    Hallo,

    Ik heb het idd nog niet gehad dus wacht op de maandelijkse uitbetaling. Er staat wel uiterlijk 20e van de maand. Heb het dus nog niet gekregen, ben benieuwd of hij vandaag uitbetaald wordt? Weten jullie daar iets van uitbetalingen vandaag?

    Mvg ummugul
     
  12. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.148
    153
    63
    Heb nog steeds niks. Ik moet gewoon steeds elke keer bellen pff
     
  13. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Dag Ummugul,

    Allereerst mijn excuses dat ik zo laat op je laatste twee berichten reageer!

    Heb je ondertussen de betaling ontvangen?
    En hebben ze kunnen aangeven wat er aan de hand was?

    Met vriendelijke groet,
    Stella
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina