Wie ook zo moe en nergens zin in??

Discussion in 'De lounge' started by Sennaaa, Jan 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik heb echt sinds een paar weken nergens puf in.. Lig het liefste op de bank. Ik doe mijn werk, zorg voor mijn dochter en de rest... geen zin in. Moe, moe en nog eens moe.. :(
    Nu moeten er ook best wat dingetjes gedaan worden, maar ik heb er echt geen energie en puf voor.
    Verder best wat lichamelijke probleempjes gehad de laatste tijd, dus mijn moeder zei al komt vast daardoor (veel pijnstillers moeten slikken enzo). Maar ik dacht ook al aan een winterdipje.
    Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meerdere meiden die hier last van hebben??

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ja wel herkenbaar hoor. Ga 's avonds voor half 10 al naar bed en heb elke morgen veel moeite eruit te komen.
    Steeds gapen, branderige vermoeide ogen, en weinig zin in actieve dingen doen. Het liefst ga ik heerlijk languit op de bank liggen, uren lezen en luieren... maar helaas, te druk met werk, huishouden en niet te vergeten de kinderen ;)

Zou best met het weer te maken kunnen hebben hoor! Ben zomers ook veel fitter dan 's winters.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hier ook een megawinterdip.

4. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Heel herkenbaar.
    Ik heb er wekenlang last van gehad...tot vandaag!
    Had alles al geprobeerd en zag gisteren toevallig energie-bruistabletten bij de action liggen. Uit pure wanhoop heb ik ze gekocht :D
    Misschien is het toeval, maar heb er nu 2 gehad en ik bruis letterlijk van de energie vandaag....net spontaan mn keukenkasten op de kop gehad om schoon te maken en op te ruimen. Nu even pauze en ga zo boven aan de slag!

Het leven is weer leuk :D

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Ja ik heb het ook...en ik heb ook heel wat maanden pijnstillers geslikt...zelfs aan de morfine geweest. Dus ik verwijd het ook daaraan.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Gaaaaaap zo herkenbaar. Vanmiddag nog ging ik even boven liggen (rugpijn vanwegen operatie) en voor ik het wist werd ik 2 uur later dood moe wakker. Savonds lig ik er al rond 8 uur boven en probeer dan nog wat tv te kijken. Als ik smorgens opsta ben ik nog dood moe. Nu heb ik wel slechte nachten en me conditie is ver weg door operatie 6 ek terug maar toch het is iets anders. Heb ook weer last van sterretjes Zien als ik opsta en voel me zo moe. Virus of winterdipje. Eet me suf en val maar af. Alsof alles gewoon zoveel energie kost. Heb nu vanmiddag geslaPen maar zou zo weer verder kunnen gaan slapen. Heb lang een snelle werkende schilklier gehad en ga zelfs twijfelen of dat niet weer terug is. Hoop het niet want ben eindelijk een jaar medicijn vrij

7. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Gelukkig dat ik niet de enige ben.. tja ik verwijt het ook aan alle pijnstillers en de winter:( (kom maar op met de zomer.. hihi:D)

8. Skye

Skye Niet meer actief

Ik had het ook!! Maar ik en mijn man gingen dan wel altijd best laat naar bed! Nu zorgen we ervoor dat we minimaal 3 avonden per week voor 10 uur in bed liggen en dan merken we gewoon dat we veel fitter zijn!!

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik heb het eigenlijk in het voorjaar. voorjaarsmoeheid, leuk nadat mijn winterdepressie afloopt;), heb ik wat om naar uit te kijken:p
    eigenlijk wil ik graag gaan hardlopen, het schijnt dat beweging helpt, maar zie er nog wat tegenop (conditie van niks, dus hijg en puf vast al na 1 minuutje rennen)
    maar als vlekje morgen nog bruist ren ik naar de action! (dus laat even weten!)

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Als je écht last hebt van een winterdepressie, dan moet je sowieso nooit gaan slapen overdag! Dat is echt een no-go.
    Het beste kan je ook elke dag om dezelfde tijd op staan en s avonds op tijd naar bed gaan.

Ik heb het namelijk ook en volg sinds deze week lichttherapie en daar worden deze dingen uitgelegd. (wat je het beste wel en niet kan doen;)) Nu heb ik er wel extreem last van (had met de test een hele hoge score, maar dit wist ik al van mezelf).

Het is erg vervelend, ik hoop ook dat het gauw zomer is.:)

11. hardloper

lichttherapie helpt echt (bij mij dan) alleen zo lastig om er een vast rustig tijdstip voor te vinden. is dit je eerste kuur? (lampen zijn trouwens ook te koop)

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ja dit is de eerste keer.
    Als ik de lamp vergoed krijg dan wil ik het in het najaar ook thuis gaan doen en dan wel consequent. Ik heb al 13 jaar last hiervan en word er hoorndol van. Ik hoop dan ook echt dat het helpt. Tot nu toe ben ik alleen echt doodmoe als ik er vandaan kom. Verder gelukkig geen bijwerkingen.

Er zijn ook veel mensen die op eigen houtje zo een lamp aanschaffen, maar dat is eigenlijk helemaal niet goed. Zoiets moet altijd in overleg met een behandelaar (maar ik neem aan dat jij hem niet zomaar gekocht heb:))

Net als mensen dan beginnen over een zonnebank, word ik ook gek van!! Dat is écht helemaaaal niet hetzelfde en totaal niet te vergelijken. Nu heb ik een mooie brief gehad, waarin staat wat lichttherapie is en wat het inhoudt,dus nu kan ik dat mooi onder hun neus schuiven:D

13. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    haha ik laat het zeker even weten!

Net de hele bovenverdieping gedaan en zit nu gewoon te zoeken wat ik nog meer kan doen :$
    Als ik morgen nog zo bruis, pak ik direct de zolder aan, waar ik al een jaar tegenaan hik om op te ruimen...direct maar van profiteren ;)

14. hardloper

ik stond de eerste keer best sceptisch tegenover, maar toch gehuurd, en ik merkte na een dag of 5 dat ik zat te zingen op de fiets. uiteindelijk idd gekocht. kan ik elke maand een kuur doen (lukt neit altijd en eigenlijk moet je in oktober beginnen. tis wel zo dat mijn lamp minder sterk is dan die van hun.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Maar heb je het wel gedaan nadat je een indicatie hebt gehad? Want zij raden het écht af om op eigen houtje te doen.
    Het maakt niet uit wanneer je begint hoor:)
    Doe je het de hele winter elke dag?

16. hardloper

ik wist dat ik een winterdepressie had (duurde trouwens erg lang voor ik daar achter was) ik had geen indicatie, ik had een ha die vond dat ik een dutje moets doen (met kleintjes thuis die dat neit deden). Ik huurde de lamp bij het gezondheidscentrum met een heel draaiboek erbij. ik dacht echt baad het niet dan.... (leek me beter helpen dan een dutje;))
    en na 5 dagen effect. daarna dus gespaard en gekocht. In principe doe ik vanaf oktober tot en met februari zeg maar elke maand een week een kuur. de rest van de maand niet. dat is genoeg. alleen lukt het me neit altijd...

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hmmm oke, nouja het is eigenlijk niet slim. En je hoeft ook niet via de h.a dat te doen. Ik ben zelf naar een behandelaar gegaan (niet het ggz).

Ik denk dat ik kijk wat ik doe, begin denk ik in november en dan in februari 2013 weer.
    Maar je moet het wel consequent doen, anders werkt het niet.
    Dan is het ook niet goed.
    Bij ons is het ook zo, mocht je midden in de week niet kunnen dan staken ze de sessie en moet het een week erna.:)

18. hardloper

is zo. wist toen niet dat ik zonder ha dat kon, vandaar via gezondheidscentrum hier gevraagd hoe of wat. heb inmiddels trouwens een andere ha. ik weet dat je halverwege niet kan stoppen, dus ik plan de week wel goed. maar soms heb ik geen plek voor de hele week. dan sla ik dus over. is in principe neit zo heel erg omdat ik het elke maand doe. maar mijn lamp is ook minder sterk gok ik dan die waar jij bent. das dan wel jammer. ik hoop dat je er net zo veel baad bij hebt als ik. vond het echt zo raar om er achter te komen dat ik blijer was;)

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Dank je, ik ben echt benieuwd!!
    Ik weet niet hoeveel Lux er gebruikt wordt bij mij. het zijn wel écht super felle lampen. Maar zal misschien wel feller zijn dan wat jij hebt. Je hebt verschillende sterktes natuurlijk:)

20. pety01

pety01 Actief lid

Mar 3, 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook de laatste tijd zo moe, maar was volgens mijn omgeving wel begrijpelijk met zo'n kleine hummel in huis.
    Omdat ik voor de zoveelste keer keelonsteking had toch maar even getest en blijk ik ziekte van Pfeiffer te hebben.:$
    Dus nu moet ik er ook nog aan toe geven en dat vind ik nog veel moeilijker.
    Moe vond ik altijd zo'n mind of matter verhaal, even doorbijten en dan gaat het wel weer. Niet dus....

Share This Page