draagdoek vs draagzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Ik heb voor mijn oudste dochter toen zo'n babybjorn draagzak gekocht. Superding. Ben er heel tevreden over. Heel veel gebruikt.
    Nu heb ik sinds bijna 3 weken een zoontje erbij en ik zit me te orienteren op die draagdoeken... Ziet er wel heel fijn uit, maar wat een knoopkunst.

Wat zijn nu de voor en nadelen en verschillen tussen deze twee produkten?

Zijn er hier wat kenners?

Groetjes

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Voordelen van een draagdoek tov een babybjorn:
    -meer keuze in uitzicht en stofjes (lekker warm of fris, leuke kleurtjes, mooi materiaal,...)
    -je kan je kindje in véél verschillende houdingen dragen (rug, buik, heup en dan nog kan je variëren). Met de BB kan je op de buik met gezicht naar je toe en van je af maar dat tweede is eigenlijk niet aan te raden.
    -je kan je kindje tot een jaar of 2 dragen.
    -als je goed knoopt, kan je je kindje oneindig lang dragen en zit het voor jou en je kindje supergoed!
    -je kan je kleintje makkelijk afschermen voor prikkels door een stukje doek over het hoofdje te doen.
    -om een doek te vinden die zo duur is als een BB, moet je al een speciale kiezen!

Het knopen is écht niet zo moeilijk als het eruitziet maar het is wel erg belangrijk dat je het goed doet! Daarvoor kan je gebruik maken van filmpjes op youtube (bv. van webkim of draagdoekmama) maar een draagconsult is ook een echte aanrader! Zij leren je enkele knopen tot in de puntjes aan en geven je ook doekenadvies! Je zou misschien ook eens naar een inloopmoment bij je in de buurt kunnen gaan kijken.
    Voor véél info over dragen zou je ook eens een kijkje kunnen nemen op het dragen en voeden forum. Daar kan je ook doeken overkopen en verkopen. Wel oppassen: is verslavend! :D

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En dan heb je ook nog een tussenvorm: Soft structured carriers (SSC, merken als Ergo en Manduca).. Die zijn voorgevormd, zoals de BB, maar dan niet met alleen zo'n smal stukje tussen de benen, maar een hele flap stof, waar ze net zo inhangen als in een doek. Beentjes wijd, en de hele rug ondersteun, evt met slaapflapje om af te schermen. Maar die je dus net zo makkelijk aandoet met klikgespen..

Ik weet alleen zo snel niet of deze geschikt is voor hele piep-baby's. Waarschijnlijk wel..

Ik had een BB en draagdoek. Maar die BB heb ik weinig gebruikt. Die draagdoek kun je de kleine veel langer mee dragen. Zowel qua uren achter elkaar, als qua leeftijd..
    Nu heb ik de kleine (ruim 3 en 16+kg) nog af en toe in een SSC, dat is nog wel te doen voor 30 minuten. Die doek, heeft hij het geduld niet meer voor..

Deel Deze Pagina