Hoi allemaal, onze dochter van 2 slaapt nog in haar ledikant. Ze klimt er niet uit, probeert er soms wel een been overheen te doen. Maar ze word nogal lang en over een korte tijd past ze niet meer in haar ledikant. Daarnaast, ze is allang geen baby meer en ben wel een beetje klaar met dat "baby-bed" We hebben een peuterbedje in de familie, maar die is nog bij een nicht van mij. En zo lang ze nog in haar ledikant past mag ze er ook nog gewoon in slapen. Echter, voor ze in het peuterbed gaat wil ik wel graag dat ze leert dat ze niet te pas en te onpas uit bed komt. Daarom wil ik de zijkant weghalen van haar ledikant. Ik vind het nogal een stap, ben zo bang dat ze op de meest vervelende tijden uit bed komt(snachts of smorgens vroeg), of dat ze alsmaar uit bed gaat als ze niet meteen in slaap valt(ze is over het algemeen wel een goed slaper, maar heeft soms wat moeite met in slaap komen, ligt ze te donderjagen enzo). Wie heeft er ervaring met het verwijderen vd zijkant vh ledikant??? Hoe is het gegaan de 1e tijd? Andere tips zijn ook welkom!!
Mijn dochtertje heeft t/m 10 maanden in een wieg gelegen naast mijn bed. Toen in een co-sleeper formaat babybedje. En toen ze een jaar of 3 was heb ik haar bedje verhuist naar de andere kant van de slaapkamer zodat ze toch een beetje haar eigen plekje heeft. (ze past er nog vlot in.) Mijn dochtertje is er eigenlijk nooit zelf uitgekomen. Die riep keurig haha. Nu weet ze inmiddels als ik het lampje aan doe mag ze s ochtend vroeg in mijn bed komen liggen. Dan komt ze er gelukkig wel zelf uit haha.
Zijkant kon hier dan niet van het ledikant maar zoontje is net na z'n tweede verjaardag over gegaan naar een peuterbed en is nog nooit uit zichzelf uit bed gekomen. Je hoort natuurlijk ook wel eens anders maar hoe of wat daar kom je maar op één manier achter, gewoon doen!
Hier een peuterbed vanaf 2 weken na zijn 2e verjaardag. Paar keer "streng" moeten zijn wat betreft uit bed komen en daarna eigenlijk nooit problemen gehad. Heel af en toe (nog niet eens 1 keer in de maand) hoor ik wat en als ik dan ga kijken heeft hij wat te spelen gepakt. Dat laat ik hem terug leggen en hij gaat slapen. Maar eigenlijk slaapt hij Vrijwel altijd heel snel.