Wie werkt in Kinderopvang?

Discussion in 'De lounge' started by Minny, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik werk op kantoor, maar wil heel graag iets anders. Ik denk dat een andere kantoorbaan niets voor me is, wil graag iets 'doen' ipv de hele dag zitten.
    Maarja, heb geen opleiding voor kinderopvang. En voordat je dat hebt... het moet wel de moeite waard zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe het echt is om op een KDV of BSO te werken? Wat zijn de verdiensten? En welke opleiding moet ik doen. Ik heb 2 kleine kids en werk 2.5 dag op kantoor. Je moet ook best veel stage lopen. Hoe doe je dat met een gezin???

Hoop op veel tips!

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Hee Minny,

Ik heb ook vier jaar op kantoor gewerkt, maar heb afgelopen oktober mijn baan opgezegd om de opleiding Pedagogisch Werk te doen. Deze volg ik via Capabel Onderwijs Groep, een particuliere opleiding. Je kan je diploma daar binnen een jaar halen. Je gaat één dag naar school en loopt twee dagen stage. Ik ben nu halverwege en het bevalt mij goed. Over een half jaar heb ik mijn diploma en kan ik aan de slag bij een kinderdagverblijf. De stage is helemaal geweldig. Ik heb echt het gevoel dat ik eindelijk mijn plek gevonden heb. Op kantoor was het altijd super gezellig, maar nu vind ik de uitdaging echt in mijn werkzaamheden.
    Ik heb geen gezin, dus daar kan ik je geen tips over geven. Hoop wel snel zwanger te worden, maar dan zal ik mijn diploma al binnen hebben voordat de eerste geboren wordt.

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Hoi!

Ik werk in de kinderopvang!
    Toen ik zwanger was van de oudste ben ik bij de loi begonnen, een jaar later (toen mijn zoon 6 mnd was) begon ik met mn stage, voor een jaar lang, toen examens gedaan, geslaagd..en toen heb ik een vast contract gekregen bij het bedrijf waar ik stage heb gelopen.
    En ja, hier werk ik nog steeds!
    Inmiddels werk ik er 2 jaar op contract, ik werk 27 uur (verdeeld over 3 dagen, dus wel lange dagen!!!!) en verdien netto +-1250, vind het zelf best netjes. (ben ook nog best jong, 23 jaar)

Het werk vind ik erg leuk om te doen, maar toch geeft het me niet genoeg voldoening. Dit weet mijn bazin, en ik krijg de kans om een vervolopleiding te doen. Maar omdat ik nog niet weet welke richting ik op wil (Management of meer de kinder-psychologische kant) ga ik eerst van beide wat meer leren, om zo mijn interesses op te wekken.
    Bij ons binnen het bedrijf zijn namelijk ook functies zoals Pedagogische coaches e.d. en locatiemanagers.
    Het komende jaar ga ik mij richten opdat wat ik werkelijk wil.
    Ben dus wel heel blij dat er groeimogelijkheden zijn.
    Maar echt, het werken in de kinderopvang is heel leuk, ik heb tot nu toe geen spijt van mijn opleidingskeuze!

4. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik volg op dit moment een bbl opleiding voor Pm'er.
    Werk 27 uur, waarvan 7 studie uren die ik zelf mag inplannen en dus niet uitbetaald krijg.
    Voor de 20 uur die ik wel uitbetaald krijg, verdien ik per maand Ongeveer 800 euro.
    Ben 21.
    Ik werk dus 3 volle dagen en ga 1 hele dag naar school, dit voor 3,5 jaar en waarschijnlijk daarna nog een jaar aangezien ik niveau 4 erachteraan wil doen.
    Ieder jaar krijg ik loonsverhoging en aan het einde van de rit krijg ik een baan aangeboden.

Het bevalt mij super goed, alhoewel ik zou wensen dat het in een jaar kon. Helaas doen ze dat hier niet.
    Maargoed, alles word voor mij betaald, van studiegeld tot de boeken. Ik zeg: Ideaal! :D

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik kan niet zeggen hoe je de studie met kindjes moet combineren, want die had ik nog niet toen ik de opleiding deed. Maar het is echt heel leuk werk. De leukste baan die er is vind ik.
    Ik werk 2 dagen (18 uur) en heb netto iets van 830 euro. Ik ben 26. Het zijn vaak langere dagen dan op kantoor.

Een nadeel vind ik dat er nog best veel bijkomt: bijscholing, vergaderingen, de jaarlijkse verplichte cursussen zoals EHBO. Maar dat ligt misschien ook nog aan je werkgever.

Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel.

6. manda

manda Bekend lid

Nov 17, 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik werk ook in de kinderopvang. Net als Tullip had ik mijn diploma al voor mijn dochter werd geboren. Ik heb SPW 3 en 4 gedaan. Voor mijn verlof werkte ik 36 uur. Over 4 weken ga ik weer werken en dan voor 27 uur. Het werk vind ik erg leuk, maar weet ook dat ik dit niet eeuwig wil blijven doen. De dagen zijn erg lang. We hebben 3 diensten 7.30-17.30 8.00-18.00 8.30-18.30 en dat met een uur pauze. Eens in de 6 weken hebben we vergadering in de avond en we krijgen cursussen aangeboden om een beetje up to date te blijven. Ook bij ons is er mogelijkheden om door te groeien. Een heel groot voordeel is dat ik straks mijn dochter kan meenemen. Ze komt dan op een andere groep, maar toch lekker dichtbij.

Share This Page