gewoon nieuwschierig hoe jullie begonnen zijn met de 1e hapjes, en vooral wanneer... mijn kleine man is nu bijna 15 weken en komt ineens eerder op 180+6 flessen, de nacht maakt hij niet meer vol. en kan dus niet wachten tot ik een papje of iets dergelijks in de hoop de nacht weer vol te maken, maar dit mag pas bij 4 maanden zeggen ze.
ik zou nog even wachten hoor met hapjes... hoeveel flessen heeft hij nu? zit hij aan de max? wij gaven voor het slapen altijd 210, net wat meer waardoor hij langer doorsliep (en ik dus ook) en evt s morgens om de dag te beginnen 210 geven?
Wij zijn met 4 maanden begonnen, voorzichtig een paar hapjes. Het vervangt geen fles... Zoals gezegd evt 210/7 laatste fles...
210 + 7 is nog een optie?! die staat niet op de nutrilon doos haha... daar staat alleen 180+6 5 x of daarna 4 keer... dat hielp me niet... dus 210+7 mag ook nog... dan moet ik alleen even rekenen ivm de 30 scheppen per dag. want de tussenliggende uren worden dan wel anders overbruggen
Wij zijn begonnen met 5 maanden. Veel vroeger dan wij wilden (6 maanden was onze planning en wordt ook aangeraden), maar op dringend advies van kinderarts. Ik zou je echt afraden om nu al te starten met hapjes. Daar is je kleintje nog niet klaar voor.
Je kunt ook iets meer water doen. Dan worden de flesjes iets groter, maar overschrijdt je het maximum aantal schepjes niet.
ja dat deden wij idd ook, nu ik het lees denk ik er weer aan. voordat we overgingen op een schepje en 30 cc meer deed ik altijd al 10 of 20 cc meer en als dat goed ging, ging ik een schepje meer doen. rustigaan opbouwen om zo het maagje eraan te laten wennen en je niet iedere keer melk hoeft weg te gooien.
210/7 mag ook. Al zullen sommige het tegenspreken... Hier hele lange tijd 4x 210 gedaan vaker kleinere flesjes pikte meneer niet
Hier met 6 maanden begonnen, maar niet met hapjes..hij kreeg gewoon stukken groente uit de pan zoals wij ze zelf ook eten. 210/7 is echt een megahoeveelheid voor zo'n ukkie. De maagjes zijn zo groot als je pink en daar prop je dan zoveel melk in.
Heb echt niet de illusie dat zo'n hapje een fles gaat vervangen in de eerste maanden (is ook niet de bedoeling overigens)... Vaak zie je juist dat kindjes er weer onrustiger van worden en dus (nog vaker) 's nachts gaan komen! Zou sowieso nog wachten tot minimaal 4 maanden, en mogelijk nog wel langer. Het toevoegen van extra water aan de fles is zeker een goede optie om mee te beginnen!
Hier met iets meer dan 4 maanden begonnen. We hebben ook een tijdje 10cc extra water bij de fles gedaan.
Extra water in de fles, forte voeding... Zo'n hapje van 20gram gaat echt geen voeding vervangen. dochterlief zat met 4 maanden aan de groente omdat ze vanwege verborgen reflux erg onrustig is geweest. We hebben het geluk gehad dat ze dit direct oppikte en ook na een maandje aan de 100 gram groente zat. Ze werd ook ineens een stuk vrolijker (hoewel het vieze gezicht haar tegensprak )
Maar is hij tevreden als je hem s nachts gewoon een kleine voeding geeft, en dan overdag compenseert met iets kleinere flessen? Hij zit waarschijnlijk in zijn 4-mnd fase en wil vaker drinken. Doodnormaal. Ik zou me niet blindstaren op die nutrilonpakken, kinderen hebben daar meestal lak aan, ze zijn heel anders 'geprogrammeerd'. (En van een baby van 15weken zou ik echt niet verwachten dat ie de nacht 'vol maakt', ook al deed ie dat eerder. Baby's gooien zo vaak hun ritme om..)