Wanneer zijn jullie begonnen met het fruithapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door inge1983, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hallo,

Nils is over een paar weken 4 maanden en dan zou hij eventueel een fruithapje mogen hebben.
    Wanneer zijn jullie hiermee begonnen?
    Pas toen het cb het aangaf?
    Of precies met 4 maanden?
    Of eerder dan 4 maanden?
    Of later dan 4 maanden?

Ben benieuwd hoe jullie daarmee begonnen zijn,

Groetjes Inge

2. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Gisteren! 4.5 maand dus en ik vraag niets aan het cb hoor over dat soort dingen, dat doe ik gewoon als ik denk dat het kan!

3. iets voor 4 maanden
    maar hij kon het nog niet van een lepeltje eten

hij kan dat pas sinds een week...

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

ik begon met 3 mnd met groente en fruit maar dan een paar hapjes

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik ben nog niet begonnen, ik ga met 6 maanden beginnen omdat de WHO (World Health Organization) uit onderzoek geconcludeerd heeft dat het voor een baby het beste is om de eerste 6 maanden uitsluitend melk te krijgen. Dan zijn de darmpjes uitgerijpt en dat verkleint de kans op allergieën.
    Wat in ons geval zeker van belang is omdat mijn man allerlei fruitallergieën en astma enzo heeft.

Ik ga trouwens Rapleyen, als je daar meer over wilt weten kun je het beste op www.bijvoedingsforum.nl kijken.

Succes!

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben begonnen toen Tymen net 4 maanden was, op eigen initiatief. Op het cb adviseerden ze er rustig aan mee te doen. Omdat er bij ons geen allergieën voorkomen ben ik het gaan introduceren.

7. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Bij ons hier ging het gelijk in één keer fantastisch, het was ff een raar gezicht trekken, maar ze wilde maar meer en meer en van een lepeltje ging gelijk goed!

8. Gaby

Gaby Lid

16 aug 2006
    77
    0
    0
    Ik heb ook bewust gewacht tot 6 maanden, daarvoor volledig borstvoeding gegeven. Ik probeer de bijvoeding zo veel mogelijk volgens de Rapley methode te doen. Bevalt ons allebei erg goed!

9. sasje77

sasje77 Actief lid

19 apr 2007
    159
    0
    0
    huismama
    zeewolde
    Ik ben iets voor de 4 maanden begonnen, voorzichtig een paar hapje`s...
    Ging gelijk goed, nergens last van en ze kon al goed van het lepeltje happen.... ;)

10. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ook ik ga voor de volle 6 maanden volledige bv ivm het verkleinen van de kans op allergieën.

11. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    deze donderdag gaan we starten!

12. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ook ik wacht tot ze 6 maanden is. Inge krijgt ook volledige borstvoeding en met 6 maanden wil ik rustig gaan beginnen met bijvoeden. Wordt tegenwoordig ook geadviseerd ivm allergieen en dan niet alleen voedsel allergieen, maar het kan ook hooikoorts en andere allergieen veroorzaken. Al dnek ik wel dat je daar dan al gevoelig voor moet zijn. Maar ik heb zelf hooikoorts, lichte honden- en kattenallergie en er komt veel astma in de familie voor en glutenallergie, dus ik doe liever voorzichtig.

13. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik ben met drie en halve maand begonnen en het ging fantastisch!
    ik heb niet gewacht tot hetcb het aangaf want als je daarop moet wachten dan mogen ze helemaal nooit wat.... ik doe gewoon mijn eigen zin en het cb denkt dat ze nog gewoon fles voeding alleen krijgt haha
    wat dat alergieen verhaal ik heb zoiets van daar moeten ze toch echt wel aanleg voor hebben in mijn beleving heeft dat niet zoveel te maken met hoe vroeg je met bijvoeden begint..... ik denk gewoon dat heeft ze of niet...
    mijn dochtertje krijgt ook groente....
    en ik maak het ook zelf met een aardappeltje en wat groente en ze vind het heerlijk!

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik geloof precies met 4 maanden. Maar niet iedere dag, 2-3 keer in de week 1 of 2 hapjes maar, en het begint vaak maar met een hapje of misschien twee. Het was toen echt nog een extra'tje voor hem, en ik wilde er zeker geen verplcihting van maken. Pas veel later ging hij steeds wat meer hapjes eten en uiteindelijk een half potje, wat later weer een heel potje werd.

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Uit onderzoek blijkt iets anders, zo heeft de WHO geconcludeerd en deze adviseert dan ook om de eerste 6 maanden uitsluitend (moeder)melk te geven. Ook op andere sites kun je hier informatie over vinden. Zoals dit.
    "Geef je baby het eerste half jaar het liefste alleen borstvoeding en begin na een half jaar pas met bijvoeden. Wanneer je in het eerste half jaar begint met bijvoeden is de kans op het ontwikkelen van een nieuwe voedselovergevoeligheid groter.
    De kans dat er een (nieuwe) overgevoeligheid ontwikkeld wordt is in het eerste jaar het grootst. Voornamelijk de eerste zes maanden is je baby het meest gevoelig voor het ontwikkelen van een voedselallergie. Daarom is het zo belangrijk om pas na zes maanden pas te beginnen met bijvoeding."

Bron: www.babyallergie.nl

16. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Hier met zes maanden begonnen, door bovengenoemde redenen. Ze moeten nog lang genoeg vast voedsel eten ;)

17. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik ga ook met zes maanden beginnen i.v.m. bovenstaande advies en door allergie en voedselintolerantie in de familie.

Ga bijvoeden volgens rapley. Zie wel waar het schip strand. Zo is het met de borstvoeding ook gegaan en daar geniet hij nog steeds van. Ik ga het boek van Stefan Kleintjes aanschaffen van borst tot boterham. Ik vind het Rapley mooi aansluiten op de borstvoeding. Gewoon blijven voeden op verzoek.

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Helemaal mee eens. Jarissa krijgt weliswaar fv maar gaat straks, na 6 maanden, ook haar bijvoeding krijgen via de Rapley-methode. Spreekt mij ook heel erg aan. Ik wacht zeker tot ze 6 maanden is. Ik zie niet in waarom ik eerder zou gaan bijvoeden. Ze heeft het niet nodig, sterker nog, het kan schadelijk zijn. Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil hoor, geen persoonlijke aanval, maar ik vind 6 maanden echt vroeg genoeg.

19. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik ook vanaf 6 maanden. Zou best nu al willen beginnnen omdat ik erg nieuwsgierig ben naar hoe Joris zal eten, hoe hij het zal vinden. Heb er zin in! Maar voor hem is het beter om tot 6 maanden zeker te wachten. De darmpjes zijn dan pas goed uitgerijpt. Ook wil ik via de rapley-methode gaan bijvoeden, lijkt me geweldig en sluit perfect aan bij de borstvoeding. Nog even geduld dus...

20. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Wij zijn iets na de 4e maand begonnen, maar in het begin alleen af en toe, om te wennen.
    Pas met de 6mnd kreeg hij het elke dag

Deel Deze Pagina