geld dat van die 6 maanden eignlijk ook als je flesvoeding geeft ipv borstvoeding...of heeft het daarmee niks te maken?
Ja, dat geldt ook voor flesvoeding. Het heeft inderdaad niets met het soort voeding te msken, het gaat om de rijping van de darmpjes.
Ik ben begonnen met vier maanden na advies van het cb, ik wilde eerst ook wachten tot zes maanden, maar onze kleine meid was er gewoon aan toe, ze keek vol enthousiasme naar wat wij zaten te eten wat me ook over de streep trok was het feit dat ze vanaf 6 maanden met flesvoeding de bijvoeding nodig hebben. Ik vind dus wel dat er een verschil is met fles- of borstvoeding, want de opvolgmelk bevat niet alle stoffen die ze nodig hebben vanaf 6 maanden, dus aangevuld moet worden door middel van aardappelen of pasta, fruit en groenten. De melk die ze krijgen tot zes maanden bevat wel alles wat een baby nodig heeft. Borstvoeding bevat altijd alles, maar ja dat was voor mij niet weggelegd. Ze vindt heel veel fruit en groenten lekker, en nu sinds een week krijgt ze ook een beetje vlees, wat ze nog lekkerder vind. Groetjes Monique
zat toevallig net in mijn babyboek te kijken en zag daar een formulier in met wat ik als baby te eten kreeg..zag dat ik al met 3,5 maand een fruit en groentehapje kreeg....en hier geen sprake van allergieën. Maar het hele idee erachter is dus dat de darmpjes dan volledig uitgerijpt zijn en dat er daardoor minder kans is op allegieen? Moet zeggen dat mijn dochtertje amper last heeft van haar darmpjes (nooit krampjes) dus zou dat betekenen dat ik wel al eerder haar bijvoeding kan geven? Ik ga het sowieso nog wel even navgragen bij het CB.
Ja, dat is inderdaad het idee erachter. Het wil dus niet zeggen dat ze geen allergieën krijgen of dat als je eerder begint en ze krijgen wel allergieën dat het dan voorkomen had kunnen worden door later te geven. Het vermindert gewoon de kans. En aangezien mijn man fruitallergieën, astma, hooikoorts, huisstofmijt en nog een heel rijtje heeft, willen wij wachten om de kans te verkleinen dat Jarik het ook krijgt. Van die darmkrampjes weet ik niet eigenlijk.
Ikzelf zou hoe dan ook wachten tot 6 mnd. Is mooi dat jullie geen allergieën hebben en vroeger was het idd heel normaal om met 3 mnd ofzo bij te voeden maar ze ontdekken steeds meer. Het is hardstikke leuk natuurlijk om te kijken hoe je kind reageert op eten maar dat is het met 6 mnd nogsteeds. Hier wachten we ook gewoon tot 6 mnd en gaf ik fv zou ik ook gewoon wachten. Het eerste jaar blijft melk het belangrijkste voor een kind.
Hoi, Pas met 6 maanden. Daarna zoetjesaan met bijvoeding begonnen. Ook a la Rapley dus met volledige borstvoeding ernaast. Het bevalt nog steeds erg goed! Echt een aanrader!
Ik heb ook even gekeken en ik had met 3 maanden al nutrix en een fruithapje op advies van het cb Kan je nagaan hoe het allemaal is veranderd he!
Ik ga bijvoeden met 6 maanden, tot die tijd krijgt mika uitsluitend bv. Waarom ik dat ga doen is hier al goed uitgelegd! Ik ben ook van plan om volgens de Rapley-methode bij te gaan voeden.
Ja mijn man kreeg met 6 weken al geprakte liga met sinaasappelsap erdoorheen ! Sowieso elke dag wat sinaasappelsap. Tja en hij is nu dus zo allergisch als de pest...
Off topic maar leuk dat zoveel meiden Rapley (gaan) doen! Ik verheug me daar best wel op. Lijkt me een heerlijke ontdekkingsreis. En goed knoeien natuurlijk, haha.
Ook offtopic: inderdaad leuk! En knoeien wordt het sowieso, ik kan me van mijn broertje herinneren dat gepureerde spinazie ook errug ver in de kamer kan komen !
vandaag heeft mathijs zijn eerste fruithap gehad, nou ja, een paar likjes. hij vond het vreselijk en hield zn mond dus mooi dicht! morgen dus maar weer verder proberen!
Finn is nu 3,5 maand en ik heb het gisteren voor het eerst gegeven. Hij zat echt te smullen. Ik heb niet op het CB gewacht want die hebben me de afgelopen 3 maanden alleen maar op stang gejaagd terwijl het niet nodig was. Finn zit ons echt aan te staren als we zitten te eten en zit dan met zijn mond mee te smakken. Mijn moeder had het ook nagekeken en ik mocht met 2,5 maand al geprakte liga met diksap en met 3 maanden fruit en groente. En ik heb helemaal geen allergieen. WHO zegt dit nu en over 5 jaar horen we weer wat anders. Ik weet niet wat ik daar van moet denken.
Ik ben met 4 maanden begonnen. Hij vind het heerlijk. Het CB vind het prima en heeft me allemaal info meegegeven over wat hij allemaal mag hebben en zo.
Wij zijn begonnen met 5maanden. het ging meteen hartstikke oke. Ik merkte dat ons zoontje veel begon te smakken, en naar onseten zat te kijken, begon er met zijn handjes naar te grijpen. Toen hasd ik zelf al zoiets van uhm..toch even navraag bij het Cb hierover. eerstvolgende keer dat ik daar was, kwamen zij er zelf al mee. En hij eet het graag hoor. Ik merk niets van buikkrampen, darmen, of allergieen. kan natuurlijk altijd nog komen. Maar de mensen van het Cb adviseren het toch niet als zij zelf ook wel weten dat het slecht zou kunnen zijn. Ze zijn behoorlijk streng in hun adviezen. En ikdenk ook dat je op je gevoel moet afgaan!
Amy heeft vandaag voor het eerst een paar hapjes fruit op, en ze vondt het lekker. Ook krijgt ze al een week nutrix in de laatste fles.