Wanneer zijn jullie begonnen met rijstebloem?

Discussie in 'Voeding' gestart door mejosje, 5 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Het onderwerp zegt het al... hoe oud was jullie kleintje met de eerste fles met rijstebloem?

Heb nog een paar bijkomende vragen:
    - Welke reden zat erachter dat jullie ermee begonnen?
    - In welke fles van het schema hebben jullie het voor het eerst geprobeerd?
    - En hoe reageerde jullie kleintje erop?

2. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    met 4 maanden en dan 2 lepels ongeveer bij de laatste fles

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben nooit rijstebloem gegeven aan onze kinderen.
    Heeft voor ons totaal geen meerwaarde namelijk ;).

4. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

met 4 maanden zijn wij begonnen in de laatste fles.

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Heb het 2 weken gegeven, in de laatste fles (19.00u), maar Daan sliep er slechter op. Werd gerust om 5.00u wakker, terwijl hij eerst doorsliep tot 7.00u.

Nu geen rijstebloem meer in de fles. Ik maak nu voor de fles van 11.00u een bakje met 30cc water + 1 schepje voeding + schepje rijstebloem en geef dit van een lepeltje. Dit gaat heel goed.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 18 weken, een paar schepjes in de laatste fles (19:30) (Hij zat toen een paar weken op 4 voedingen: 8:00 / 12:00 / 15:00 / 19:30) Waarom? Omdat hij steeds eerder wakker werd. Hij heeft nooit last gehad van de rijstebloem en ging gewoon weer lekker uitslapen tot 8:00. Ruim een maand later zijn we gestart met vaste voeding.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben het vanaf 4 maanden gegeven, maar niet in de fles..
    Ons jochie was aan het spoken met zijn eet en slaap schema. De 1e 3 flessen (7-11-15) gingen prima, maar de 4e fles was lastig. Als we die 4 uur na de 3e gaven, kon hij de nacht niet rond, dus dan maar later geven. Maar hij had juist met die 4e fles eerder honger. In de knoop dus..
    Dat hebben we opgelost door de flessen om 7-11-15 en 20 te geven, en dan om 18 uur een klein beetje rijstebloempap van de lepel. Daarmee kon hij dan een uurtje rekken. We deden ongeveer 60-90cc water, 2 schepjes poeder en rijstebloem.
    En van 20-7 kon hij prima volhouden.

In de flessen hebben we het niet gedaan, omdat hij ook nutriton kreeg. We hebben het wel eens verwisseld, maar hij sliep op de nutriton en de rijstebloem even lang. En toen maar bij de nutriton gebleven.

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Met 5 maanden, rijstebloem met vanillesmaak. Heerlijk vind ze dat!
    Eerst in de laatse fles, nu geef ik het wat vaker omdat ze dan wél de fles leeg drinkt. Ik geef het nooit met een lepeltje, mij teveel gedoe.
    Ze eet wel fruit en groente + toetje van een lepel. Dat is al 3x per dag.

9. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    met 3 maanden al. hij sliep heel slecht 's avonds en in overleg met het cb moesten we de laatste fles van 11 uur proberen te vervroegen zodat ie uiteindelijk rond 7 uur zou komen. nou, de 1e dag dat we dat probeerde werd ie niet meer wakker na die van 7 uur, en sliep dus door, alleen werd ie 's morgens wel vroeg wakker. de dag erop rijstebloem erdoor gedaan en doorgeslapen tot 7 uur. dit moest ook omdat ze met 3 maanden niet genoeg hebben aan 4 flessen, rijstebloem is dan een goede aanvulling.

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier ook iets voor de 4 maanden, Finn had toen nog maar 4 flessen, en om de nacht iets beter door te komen deden we rijstebloem in de laatste fles.

11. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Nooit gegeven.

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heb een paar keer een papje ervan geprobeerd, maar t verstopte de boel dus weg ermee.. Rijstebloem vind ik bende..Wat heeft Gijs daar last van gehad...

Ik geef helemaal geen pap.. heb buikjepap en groeiontbijt ( geloof dat t zo heet) geprobeerd... Meneer wil er geen bek opzetten..niet lepelen en niet uit de fles.. waarom zal ik dan de moeite van t klaarmaken nemen??

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Niet in een fles gegeven.

mijn meisje had op een geven moment behoefte aan hapjes maar op dat we hypoalergeen voeding gaven. wouden we wachten met fruit en groenten tot na 6 mnd

en toen ze dus wat meer wou happen heb ik haar af en toe een klein beetje pap gegeven. van rijste bloem zo dik dat het op een lepel kan

14. Zoon

Zoon Actief lid

14 jan 2010
    241
    0
    0
    @ home
    Ik ben het gaan gebruiken om de overgang van 5 naar 4 flessen te ondersteunen. Ons kereletje sliep altijd al door, maar ik wou dat dat ook toen het geval bleef zijn. Dus toen hij 4,5 maand was en ik zijn schema aanpaste van om de 3 uur naar om de 4 uur en dus nog maar 4 flessen op 1 dag heb ik rijstebloem toegevoegd aan de laatste fles en sinds toen 1,5 maand gebruikt.

Ons kereltje deed het er goed op. 3 eetlepels rijstebloem bij de laatste fles in zorgde er voor dat ons mannetje gewoon de hele nacht door bleef slapen.
    Inmiddels eet hij goed fruit- en groentehap en tussen de middag ook een broodje en krijgt hij nog maar 3 flessen. Toen hij 6 maanden was en hij een goede schema had op 3 flessen en voldoende ondersteuning leek te hebben aan de bijvoeding heb ik de rijstebloem in een week weer afgebouwd tot 0.
    Hij heeft het nu echt niet meer nodig en slaap nog steeds rustig de hele nacht door.

15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Met 5,5 maand ongeveer.
    Een gestopt met 6 maanden omdat Beau er niet beter door ging slapen.

16. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Niet...ze krijgt borstvoeding en er zit genoeg in je eigen melk

17. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Hier ook nog nooit gegeven en over het algemeen slaapt hij prima door.

18. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Veel verschillende verhalen! Goed om te lezen...

For good order: mijn borstvoeding kwam niet lekker op gang, dus ik geef flesvoeding!

Deel Deze Pagina