7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door HabibiAna, 7 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hoi,

Heb mn draai nog niet helemaal gevonden met het bijvoeden;)
    Hier krijgt ze nu aardappel, wortel, sperziebonen, bruine bonen en appel.
    Niet echt heel gevarieerd dus;)
    Wat kan ik nog meer geven? Meer soorten groente, mogen ze spinazie, broccoli bv.?

Als tussendoortjes krijgt ze een broodkorst of een soepstengel.

Wat krijgt jouw kindje allemaal te eten?

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey HabibiAna,

ik vind het ook nog best lastig hoor. Dat bijvoeden. Hier voornamelijk, omdat het nog niet echt een vast onderdeel van de dag is qua rituelen en omdat haar schema soms bijv. raar loopt daardoor. Maar goed we werken er aan.

Noor krijgt wat jij opnoemt eigenlijk. En we hebben van de week visrisotto geprobeerd, koolvis met tomaat, tagliatelle (potjes van Friso). Nu ik weet dat ze dit lekker vind, wil ik dat zelf ook gaan maken.

Brocolli mag, spinazie niet meer dan 2x in de week.

Rijst, bloemkool, wortel, pompoen, tomaat, courgette, witlof etc.

Ken je het boek opperdepop? Daar staan veel recepten in.
    Verder kan je je veel vinden als je zoekt op 'recepten baby 7 maanden'.

Ik kwam er achter dat een baby van 6/7 maanden veel meer mag dan ik dacht.

Succes met het uitproberen.

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hey Daan,

Tnx voor de tips, zal ff zoeken op recepten en naar dat boek kijken. Ik wist ook niet dat ze al zoveel mochten, zag dat ze al vis, kip, vleens enz mocht. Vind het toch een beetje raar dat ze dat allemaal al mag:D Zie haar nog als een kleine baby:p

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
  5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor de lijst! Ze zyn idd wel wat voorzichtig ja..

Anderen nog??

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik gebruik deze lijst: Kind & Gezin - Wat mag ik op welke leeftijd geven

Ik geef eigenlijk al best veel. Mandarijnen, banaan, appel, mango, peer, kiwi. Qua groenten ook wel, bijvoorbeeld broccoli, spinazie, worteltjes, bietjes, courgette, tomaat, sperziebonen, snijbonen. Er mag echt al best veel! De laatste dagen maak ik ook hapjes met aardappel er doorheen of pasta, en dat vindt ze ook heerlijk! Ik doe gewoon alles koken en pureren. Sommige dingen worden niet zo fijn (worteltjes, pasta) en dat meng ik dan met dingen die wel mooi glad en smeuïg worden (aardappel, tomaat), dan eet ze het prima op.

Hier gaat het ook nog wel met horten en stoten hoor. Ik probeer vaak op een dag 's ochtends fruit en 's middags groente te geven. Als ik iets nieuws probeer of iets waarvan ik weet dat ze er niet veel van eet, dan geef ik juist op het andere moment iets waarvan ik weet dat ze het wel op eet. Zo krijgt ze wat meer binnen en verspreid ik het meer.

Ze krijgt trouwens nu 's middags ook stukjes brood van een vorkje, en daarvan eet ze een kwart tot een halve boterham. Leuk om te proberen, want Julia vindt het echt lekker en dat is leuker voor mama dan zelfgemaakte hapjes die vervolgens niet opgegeten worden ;)

Succes!!

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik geef hem alles waarvan ik vindt dat hij dat mag eten. hij krijgt zelfs geprakte aardappeltjes van mij als ik aan het eten ben.

dit is wat hij zo een beetje krijgt
    brood met smeerkaas
    zn flesjes
    avondeten
    (aardappel, rijst groeten vis)
    liga koekjes
    sap
    thee
    pap
    vla
    pudding
    appelmoes
    fruit

8. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ze mogen vrij veel soorten groente al.
    Met koolsoorten en nitraatrijke groentes kun je beter nog even wachten.

Mijn zoontje is hij tot nu toe gek op aardappel, witlof, courgette(vind hij echt heel lekker), wortels, broccoli en sperziebonen.
    Andere groentes moet ik nog introduceren.

Vlees kun je beter tot een maand of 8/9 mee wachten.
    Het schijnt ook beter te zijn om niet alle smaken door elkaar te mengen zodat ze goed de verschillende smaken leren herkennen. Dus bijvoorbeeld de aardappel naast de groente ipv door elkaar geprakt.

Deel Deze Pagina