Verhogen van je bed

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wendy06, 11 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Hallo!

Ik las in het foldertje van de verloskundige praktijk dat je bed minimaal 80 cm hoog moet staan...nu is mijn bed 50 cm dus ik moet iets van klossen hebben...Hoe regel je dat?

Bel je gewoon een thuiszorgwinkel in je buurt op om dat te huren?
    en je moet ook een steek huren? las ik...? doe je dat ook via thuiszorgwinkel?

Heb je nog meer nodig eigelijk?

Ik hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen geven.... :oops: haha...
    bedankt!

2. desi23

desi23 Bekend lid

1 jul 2006
    670
    0
    0
    verpleegkundige
    zaandam
    hoi

ja dat huur je allemaal bij de thuiszorg winkel, dat kan je huren vanaf 37 weken.
    heeft verloskundige het daar nog niet over gehad met jullie?bij ons stond het op onze zwangerschapskaart dat je bij 37weken een steek en klossen moest regelen bij de thuiszorgwinkel.

succes ermee
    groetjes

3. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Die klossen kun je gewoon huren/lenen bij de thuiszorg in je stad/dorp. Even naar bellen. Ik kan ze een week of 2-3 van tevoren ophalen. Je kan ook bierkratjes gebruiken (niet zelf eerst het bier drinken!) ;)
    De Kraamzorg is op intake-gesprek bij me geweest, maar hebben niets gezegd over een ondersteek ofzo. Zou anders even je kraamzorg bellen, dan weet je het zeker!

4. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    hier moest het bed op 70 cm hoogte staan. wij hebben al een redelijk hoog bed (65 cm), dus de kraamzorg heeft ons afgeraden klossen te huren, want dan zou het bed weer te hoog komen te staan!
    In plaats daarvan leggen we voor de bevalling een extra matras in bed (toevallig niet al te lang geleden een nieuwe matras aangeschaft en de oude hebben we bewaard); daarmee komt de bedhoogte op 75-80 cm.

Toevallig vandaag naar de thuiszorgwinkel gegaan om een ondersteek te lenen. Hoefde alleen een formuliertje in te vullen en kreeg hem zo mee.

5. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    De kraamzorg heeft het bij mij ook niet gezegd, maar het stond wel op het lijstje dat ik van ze gekregen heb met de benodigheden die gehuurd dienen te worden.

6. Niet meer actief

Misschien een rare vraag, maar wat is een ondersteek? Is dat een bedpo?

Ik laat mijn manneke bier zuipen, haha, heeft hij ook weer wat "nuttigs" gedaan. Hij is al bezig met het het derde kratje...

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ondersteek=bedpo ja ;)

Ons bed was al redelijk hoorg dus met klossen werd het té. We hebben stoeptegels gebruik :D

8. bianca33

bianca33 Lid

8 jan 2007
    72
    0
    0
    Wij hebben een boxspring waardoor ons bed al iets hoger is. Ik vroeg aan de kraamzorg toen ze voor de intake kwam of we hier nog een extra matras op moesten leggen. Dit hing af van de kraamverzorgster was het antwoord. We leggen het extra matras er tegen die tijd gewoon op en wellicht mag ie er gelijk weer af.

groetjes
    bianca

9. Niet meer actief

ik heb het online aangevraagd bij thuiszorg en toen belden ze mij

10. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    ben gewoon bij de thuiszorg langsgeweest (hier hebben ze elke dag een inloopspreekuur zeg maar) en kreeg 4 klossen (let op hoeveel poten je bed heeft, het kunnen er ook 6 zijn) en een ondersteek mee. Een ondersteek gebruiken ze ook soms om de placenta op te vangen om die goed te bekijken.
    Ik ben vorige week geweest toen was ik net 35 weken. Je krijgt ze te huur voor 3 maanden.

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik had de klossen ook bij de thuiszorg gehaald, dat is trouwens ook gratis! het moet wel echt anders verschoond de kraamzorg je bed echt niet!

12. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    bedankt voor jullie antwoorden! ik ben vanaf volgende week met verlof dus ga dan ook maar eens langs de thuiszorg winkel om te informeren!

13. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Mijn bed is 80 cm hoog maar ik moet erin klimmen

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb het ook via de thuiszorg, een po zit daar standaard bij.
    Ik had 5 mnd van te voren m'n bed al opklossen, altijd fijn voor je rug met in en uitstappen.

Deel Deze Pagina