Zal nog een hele ervaring worden dat winkelen voor de baby. Zegt een vriendin gisteren tegen me: ja, het is wel handig om te weten of je een groot of klein kind krijgt, dan weet je tenminste of je grote of kleine rompertjes moet kopen. Ik had totaal geen idee waar ze het over had! Een rompertje is een ronpertje, toch?
ik ben relatief laat gaan shoppen voor de babykamer.. de rest had ik wel al (kinderwagen enz.) ik heb de meubeltjes pas laat binnen gekregen (35weken). Alles heeft zo zijn rede natuurlijk maar als ik het over zou moeten doen zou ik ze eerder bestellen. namelijk omdat nieuwe meubeltjes zo stinken! heb constant het raam open maar ze ruiken nog steeds.. hoop maar dat het snel weg is.. volgens mij is het "rompertje" trouwens 8) t zijn inderdaad die soort van hempjes met knoopjes tussen de benen.. soort van baby ondergoed
Toen ik zag dat ik zwanger was heb ik gelijk een rompertje en een paar sokjes gekocht. Echt genoten van dat moment. Ik heb nog een heel lief jasje gekocht maar de rest koop ik na de eerste 3 maanden. Ik verspreid het dan ook wel want zoals al zoveel zeggen het is duur genoeg hoe leuk het ook is Maar krijgt iedereen een echo met 20 weken? (gebeurd dat standaard in Nederland?) of hebben we het dan over een pretecho?
iedereen in Nederland kan een echo krijgen met 20 weken, dat wordt vergoed door de verzekering, is een soort algehele check of alles goed is met je kindje, en als je wilt en de baby ligt er goed voor dan kunnen ze je vertellen wat het wordt
Ja, iedereen krijgt met 20 weken een "groeiecho" in Nederland. Daarmee kijken ze niet alleen naar de groei van de foetus, maar ook of alles goed zit, als: positie, beweging en ademhaling, hartslag, hoeveelheid vruchtwater, ligging van de placenta, anatomie van de foetus, ev. aangeboren afwijkingen en het geslacht kan bepaald worden. Nog even serieus over die rompertjes: wat voor maat moet je hebben dan? Mijn vriendin kreeg een klein kind en had rompertjes die veelste groot waren! Da's toch ook wat, of andersom, lijkt me nog erger; gaat de baby in doeken gewikkeld het ziekenhuis uit, haha!
met 20 weken kan je eigenlijk niets zeggen over de uiteindelijke grootte van een baby maar knappe baby als je meteen niet meer in 50 past dat betekend over de 9-10 pond en langer als 55 cm dan want die van mij heeft er nog lang ingepast en was bijna 9 pond.... Ik vind het juist jammer dat veel mensen zo "ongeintreseerd" overkomen en alles op het laatste moment doen.. lekker enthousiast aan de slag en de kosten een beetje proberen te verdelen dus een lijst maken en elke keer meenemen en afstrepen is bv een handig iets..
Hahaha ja dat is ook wat. Maar had al zoiets van hoe weten mensen anders hoe groot de kleding ongeveer moet zijn. Want straks heb je een baby die wat groter is en in 56 moet terwijl je 50 in huis hebt. (had gelezen dat je verplicht maat 50 en 56 rompertjes moet hebben. Staat op de lijst wat je moet hebben voor de baby komt) Oke maar goed nieuws dus dat iedereen met 20 weken ook krijgt. Super! Wil graag weten wat het word (het maakt me niet uit of het een jongetje of meisje word, maar ben wel nieuwschierig)
nou inderdaad die lijst, die heb ik ook uitgedraaid, dat is nogal wat en als ik die lijst niet had zou ik zo de helft vergeten (ja helaas, die vergeetachtigheid begint nu al bij mij ) ok maat 50 en 56 rompertjes, bedankt
Hmh, gisteren een rompertje maat 50-56 gekocht... Maar mijn man en ik zijn allebei 1 meter 85, dus misschien krijgen we wel een lang kindje? Ach, nou ja dan koop ik ook een maatje groter erbij Vind het helemaal niet erg om nog even verder te shoppen De luiers waren in de aanbieding bij het kruidvat. Dacht zal ik ze kopen? Toen dacht ik doe niet zo raar, je bent pas 15 weken... Die aanbieding komt vast nog wel eens. Ik sla een beetje door als ik niet uit kijk. hihihi
hahaha, dat doorslaan in shoppen ben ik dus ook een beetje bang voor, helemaal met al die hormonen nu
meisjes! de rompers kwestie: let op hahahaha is inderdaad soort ondergoed voor baby's. voor de winter heb je ze met lange mouw voor voor en najaar met korte mouw en voor hartje zomer met spaghettibandjes! ik had zelf : drie stuks maat 50 15 maat 50/56 en mt 56 donique was zes pond bij de geboorte dus mt 50/56 en mt 56 waren nog veel te groot. dus de eerste weken heeft ze kleren en romper maat 50 gedragen na vier weken ging ze over naar mt 56 kleertjes en mt 50/56 en mt 56 rompers. nu draagt ze kleren maat 62 maar nog steeds rompers maat 50/56 en mt 56. sommige rompers maat 62 maar de meeste is nog te groot. kijk kleertjes vind ik altijd wel lief als het te groot is maar rompers is ivm de luier wel fijn als het een beetje aansluit. hoop dat jullie nu genoeg weten! als je een groot kind krijgt kan die kleine vaak ook nog een tijd maat 50.56 en mt 56 aan alleen zal die dan mt 50 overslaan. maar een vriendin van mij heeft een 8 ponder gehad en die heeft ook nog drie weken maat 50 gehad. dus ik zou het zeker kopen al is het maar twee pakjes. gr kim
Lange mouwen, korte mouwen, spaghetti ( hhm lekker ) bandjes... Mijn god, ik weet het allemaal niet meer. April is voorjaar, ik heb korte mouwen gekocht ( zonder erbij na te denken er stond gewoon een leuk beertje op ) Wel passen, niet passen, weet je, ik koop gewoon alle maten en soorten en bandjes en dan past er vast wel wat hahahahaha
een romper? je hebt er wel een stuk of wat nodig dus shop gerust verder met een red je het echt niet hoor!
Ja eentje ja.. Heb me ingehouden. Ik wil wachten tot we het geslacht weten. Ik denk namelijk een meisje en dan hebben ze zuuuuuuuuuuuuuuulke leuke kleertjes!
Wij hebben vorige week meubels van de babykamer besteld en die halen we begin januari op. Dan weten we hopelijk ook wat het wordt en gaan we snel beginnen met kamertje etc. in orde maken. Wij hebben wel al veel kleertjes gekregen van ouders, broers/zussen vrienden enzovoorts. Zelf alleen 2 rompertjes gekocht. gr vruchtje
neem gewoon de meeste met korte mouw. twee hempdjes en twee lange mouw. ik gebruik nu ook nog steeds korte mouw bij donique! pas echt winter krijgt ze langemouw
Bedankt Kim. Als ik het goed begrijp beginnen die dingen dus met maat 50, dan volgt maat 50-56 en dan maat 56. Nou, ik koop gewoon van alles wat en dan met lange en korte mouw, want de baby komt in mei en dan kan het al aardig warm zijn. Weet je wat wel grappig is? Manlief moest gisteren de stad in voor wat computerdingetjes en komt ie thuis met een cadeautje van de Prenatal, dat geloof je toch niet? Die heeft die winkel eerder van binnen gezien dan ik! Mijn stoere vent verandert in een week dier, hahaha, de schat! Zegt ie: ze hebben daar ook positiekleding schat (ik had geklaagd dat ik dat hier niet kon vinden). M'n mond viel open!