Binnenkort gaan we voor het eerst een weekendje weg met z'n drietjes (Centerparcs). Iza is dol op badderen, dus we denken dat ze het zwembad ook wel leuk zal vinden. Maar wat heb je eigenlijk nodig? Zo'n zwemband waar ze in kan zitten? Mag dat al als ze nog zo klein is? Nog tips misschien?
Wij hebben zo'n zwemband, vind ze leuk maar ze is er ook wel veel uit om te ravotten enzo..nu ze kan zitten staan en kruipen vind ze op zo'n dikke mat heel leuk. Wij zwemmen al met haar sinds ze 3 mnd is (en was ook nog 7 week te vroeg). Ik zou meenemen; zo'n zwemband evt, een extra omslag handdoek (tussendoor.x onder de warme douche staan, deden wij toen ze kleiner was) , speeltjes als boot of gietertje. Zwemluiers natuurlijk
Zo'n zwemband om in te 'zitten' is juist leuk als ze zo klein zijn! Verder meenemen badcapes, hydrofielen, zwemluiers, fototoestel, shampoo, etc. Geniet er lekker van! Veel plezier.
Wat ik echt kan aanraden is een Swimtrainer. Wij zijn 2 weken geleden naar Center Parcs geweest en hebben zo'n band gebruikt omdat hij nog niet zelfstandig goed kan zitten. Hij vond het geweldig Deze zijn speciaal gemaakt voor kindjes die nog niet kunnen zitten.. Misschien een idee? Verder.. Badjasje, omslagdoek, zwemluiers, luiers.. wasgel misschien voor erna onder de douche? Ons jochie vond het grote bad nog wel erg koud. We hebben veel met hem in het kleuterbadje gedobberd en het bubbelbad.
Wij hebben ook een swimtrainer, heerlijk ding is dat! Ze kan lekker trappelen met haar beentjes en als ze moet wordt kan ze even haar hoofdje op de band leggen. Ik denk dat het ook wel helpt voor het echte zwemmen straks want dan is ze al gewend om op haar buik in het water te liggen met hoofd omhoog! Verder hebben wij altijd de luiertas mee waar alles in zit! Hebben een badpakje met luier erin (wegwerp schijnen heel zwaar te worden (?) ) omslag doek en een paar extra hydrofiele luiers. Ook neem ik altijd bodylotion mee.
En een gewone luier voor als je weer weggaat. Je wilt niet weten hoe vaak ik dat vergeten ben. Gisteren wezen zwemmen, toen kwamen we er achter toen we nog maar net weg waren.
Wij hebben een swimtrainer dat ding is ideaal alleen onze dochter vindt het zwembad water te koud. Dus helaas haha. Denk er ook aan om een kleed mee te nemen in de box. En wat koud water in een flesje het is natuurlijk best warm en ze kunnen er dorstig van worden.
Zo'n swimtrainer is inderdaad ook om al te 'oefenen' om een zwembeweging te maken enzo. Het grote bad vond ons mannetje ook nog snel te koud, maar het kleuterbadje en dan in de swimtrainer vond hij helemaal leuk. Zeker toen hij door had dat hij met zn voetje bij de grond kon om zichzelf af te zetten.. Hij ging het hele badje door
dit is niet zo hoor, water gaat er gewoon doorheen - door de zwemluiers tenminste. Gewone luiers worden top-zwaar - is wel grappig om eens te zien hihi, maar dat kan dus niet.
Zwemluiers van huggies zijn ideaal! Totaal niet zwaar Creme voor op de wangetjes (hier krijgt ze hele droge wangetjes) Makkelijk zittende kleding
Die zwemluiers van Huggies zijn zeker goed! Maar zorg dat je in ieder geval iets van een drijfmiddel bij hebt voor baby's: ik was vanmiddag gaan zwemmen en ik moest een zwemring (voor 11-15kg. die ik thuis ook heb, andere hadden ze niet) huren voor mijn zoon van 4,5 kg. Ik heb het ding niet gebruikt (onveilig!) en maar een beetje met hem in het kikkerbadje gespetterd. Was ook leuk