Kiester op me eierstokken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DutchAngel, 25 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hoi Dames,

Hier mijn echo verhaal..
    Op naar Star...
    Moest nog half uur wachten in de wachtkamer.
    Eindelijk was ik dan aan de beurt...
    Kwam zo oudere mevrouw en wat voor 1 Grrrrr Sagoooo!
    Nou eerst even wat gegevens in vullen
    Zegt ze is dit je eerste? zeg ik nee me 4de lol..
    Dus zegt ze ineens nou even buiten kijken ik denk dat het een binnewaartse wordt denk nee toch? dat is nou net niet waar ik op zat te wachten hehehehe...
    Nou mocht ik eindelijk gaan leggen, doet ze de aperaat er op..
    Nou zien we eindelijk me mooie wondertje! Met een Super mooi kloppend hartje wij helemaal in de wolken Met een Big Smile!
    En na meten en meten ben ik idd al in me eerste maand gelijk zwanger geworden dus nu gewoon 8 weekjes
    Opeens zag ik allelei zakken in me echo beeld ik dacht even het zijn er toch geen meer hehe
    Dus heeft ze ondertussen iemand op gepiept dus die vrouw kwam binnen en stelde zich voor...
    Blijk dus dat er een grote kiester op me eierstokken zit vandaar er nog iemand bij kwam na 10 min de kiester gemeten te hebben om te kijken waar die zat...
    Zegt ze nou over een tijd weer terug komen om te kijken of die kleiner is geworden, dus ik vraag wat kan het kwaad? wat als die niet kleiner is geworden zegt zeg nou dat hoor je nog wel wordt vervolgt, ik denk Nou lekker dacht ik gatver nou wordt je dus gewoon weg gestuurd met geen andwoorden en weer zorgen Grrrr moet ik wachten tot 9 julli wat me verloskundige zegt nou ik dacht het niet bel dinsdag gelijk met spreek uur op hoe en wat...
    Wel een mooi plaatje mee gekregen van me foetus.. Maarja ik blijf positief en denk zelf dat het wel goed komt mocht die niet verdwijnen moet die dan operatief verwijderd worden? of die hele eierstok? nou ik hoop dat ik dinsdag gelijk andwoordt krijg nou heel verhaal!
    Op naar de volgende echo dus....

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Gelukkig wel een mooi kloppend hartje alleen jammer dat nu in onzekerheid zit...

Groetjes..

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, gelukkig wél n kloppend hartje gezien, en n cyste (ik denk dat je dit bedoelt) hebben heel veel vrouwen. Bij sommigen 'slinkt' hij weer en bij sommigen moet het verwijderd worden.

3. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Oh meid wat fijn om te horen, pfff ik wordt er zo onzeker van..
    Het is toch wat fijner als ze gewoon wat duidelijker andwoorden mee geven..
    En als ik het dan om me heen vertel krijg ik de vreselijkste reachties :confused:

En ze zei kiester want ze vroeg heb je al eerder een kiester gehad.
    Toen zei ik ja een ontstoken in me borst maar in me buik weet ik niet..

Dankjewel voor de andwoordt!

Knuffels,

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Fijn dat alles goed is met de kleine! Gefeliciteerd!

Over die cyste, ik weet niet wat ze heeft uitgelegd?
    In het kort:
    Het is een holte gevuld met vocht. Dus zeg maar zoals een blaar, maar dan van binnen. Je zegt `kieste` en schrijft cyste.
    Soms wordt dit vanzelf kleiner, en dan gaat het vanzelf weg.
    Als het niet vanzelf weg gaat moeten ze het weghalen, anders kun je er last van krijgen. Het kan dan ook voor andere problemen zorgen.
    Of je eierstok dan kan blijven zitten hangt er vanaf hoe ernstig het is, en op welke plek het precies zit.
    Bij jonge vrouwen doen ze natuurlijk alles er aan om te zorgen dat je eierstok kan blijven zitten. Maar ook met 1 eierstok kun je nog zwanger worden.
    Als het weg gehaald moet worden doen ze dat het liefst na de zwangerschap.

5. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    San79 Dankjewel meid en voor je uitleg..

Ben al wat gaan google'en heb al wat verhalen gevonden, en nadat gelezen te hebben hoop ik maar dat die weg trek zal er gewoon postief aan denken.
    En zo niet hoop ik dat de pijn in de zwangerschap me gespaard mag blijfen.

Maar wel jammer dat ze me daar geen uitleg hebben gegeven.
    Want je gaat toch met veel vragen naar huis..

Knuffels,

6. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ja raar hoor! Ze kunnen toch gewoon even kort zeggen wat het is en wat er kan gebeuren?
    Dan weet je ook dat je je niet al te druk hoeft te maken.

Nou ja, niet te veel piekeren, met de baby zit ´t goed en dat is ´t belangrijkst!

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat een irritante lui zeg, als ze het nou gewoon even uitleggen dan hoef jij je geen zorgen te maken. Ik ben ook zwanger en heb een joekel van een cyste in mijn eierstok. No problemo, gaat vanzelf weg als de kleine geboren is en zo niet, dan heb ik er nog geen last van.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    had ik ook in het begin, is 2 x bekeken maar is gewoon kleiner geworden en weggetrokken
    schijnt heel veel voor te komen

9. Trees

Trees Niet meer actief

Heb vorige week weer een echo gehad en ja hoor weer een cyste in mijn eierstok. Ik heb er al ervaring mee, waardoor ik ook niet erg geschokt was. Gynaecoloog heeft hem nog even opgemeten en deze gaat waarschijnlijk vanzelf weer weg. Had geen enkele invloed op de zwangerschap en niks om je zorgen over te maken. Ze dacht dat het een overblijfsel was van het gele lichaam, welke gevuld was met vocht (zorgt voor de progesteronproductie na de ovulatie en innesteling van beeb). Dus het het is ook nog een zeer nuttige cyste geweest :D

10. margriet20

23 apr 2006
    33
    0
    0
    Ook ik had een cyste op nm eierstok van bijna 6 cm doorsnede. Was wel enorm pijnlijk, maar uiteindelijk is ie weer verdwenen. Mijn gyn zei dat n cyste wordt gevormd door alle hormonen in je lichaam. De ene vrouw maakt wel een cyste aan en een andere niet.

11. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Bij mij was idd ook op de echo vanmorgen een cyste te zien bij de eierstokken. Die vk zei dat dat heel normaal was en net als ze bij Trees zeiden, het een restant van het gele lichaam was en dat ie vanzelf weg zou trekken. Het was een cyste met een doorsnede van 2 cm geloof ik, dus niet echt groot.

Deel Deze Pagina