Ik was eigenlijk nieuwsgierig wanneer jullie met verlof zijn gegaan. Ikzelf heb ervoor gekozen zo lang mogelijk door te werken, zodat ik meer weken met de baby heb na de bevalling. Hopend dat de beeb op tijd komt Wat hebben jullie gekozen en met welke reden?
Bij Levi met 34 weken. Had ook geen keus want liep gedeeltelijk in de ziektewet. Dat was ik deze keer weer van plan ( en dan 3 weken vakantie achter mijn verlof aan plakken ) maar helaas werd mijn contract niet verlengd. Nu dus lang verlof vooraf,maar zal straks met 10 weken toch weer aan het werk moeten.
Ik kan niet kiezen.. Werk in de zorg en daar is het niet verantwoord om door te werken tot 4 weken... Daarentegen hebben de mensen die dat wel kunnen daarna weer veel langer verlof. Met een beetje pech moet ik na 10 weken alweer werken. Daar zie ik wel tegenop. Ik plak gelukkig nu in overleg nog een weekje vakantie aan mijn verlof...
ik werk zelf ook in de zorg, met een onregelmatig rooster. Mijn teamleidster heeft er echter wel rekening mee gehouden en heeft daardoor vanaf 6 weken van tevoren mij minder diensten gegeven dan mijn contract. Dit kan dus omdat wij in principe met een jaarurensystematiek werken. (ene maand meer werken dan andere maand, maar samen op de juiste uren uitkomen). Ik neem ook geen zomervakantie, ik plak mijn vakantie achter mijn verlof aan. Ik hoef dus pas in het nieuwe jaar weer te beginnen. Dáág kerst en nieuwjaar werken
Ik wilde zolang mogelijk doorwerken maar ging niet door een bekkeninstabiliteit dus ben met 22 weken al gestopt.
NMet 30 weken moest ik stoppen met werken, dus mijn verlof ging verplicht in op 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik had zelf gekozen voor 4 weken vantevoren. maar ja..zoals bekend ben je verplcht 6 weken vantevoren te gaan als je in de lappenmand zit.
Als het goed is stop ik straks met 34 weken. Ik vind het dan ook wel mooi geweest. Ben nu eigenlijk al dood op!
Ik ben met 35 weken gestopt.Mijn eerste dochter kwam met 38+4 dus ik dacht als ik nu weer eerder beval dan 40 weken heb ik in ieder geval 3 weken van te voren. Op zich had ik wel nog een week gekund maar met de eerste termijn in mijn achterhoofd gekozen voor de middenweg, 35 weken
beide keren tot 36weken gewerkt , werkte bij de thuiszorg en ondanks mn bekkenklachten haalde ik het wel , samen met de clienten eea aangepast met bijv kousen aantrekken en wassen ging prima , nu heb ik een andere werkgever ook in de zorg maar dat is voornamelijk aan het bed verzorgen en heel zwaar dus zal wel met 34 weken moeten als ik dan al niet ziek thuis zit :S werk nu al minimaal doe mijn best maar heb na 1 avonddienst van 6 uur echt 2dagen nodig om bij te komen
ik ga niet met verlof ik ben huismama en mijn werk gaat dus altijd door heb een dochter van 2 rond lopen 1ste zwangerschap ben ik verplicht met 32 weken gegaan omdat het niet meer ging
Eerste keer met 36 weken, ik voelde me goed en wilde ook zo lang mogelijk verlof overhouden na de bevalling. Bij de tweede ben ik gestopt met 35 weken. Viel mooi op de 1e van de maand en leek me een goed idee. Achteraf had ik eerder willen stoppen, ik was zóó moe en kon het eigenlijk niet meer opbrengen, maar het ging helemaal mis met degene die mij zou vervangen (trok zich op het allerlaatst terug) waardoor ik het nogmaals aan iemand anders heb moeten overdragen. Knap waardeloos was dat. Wat was ik blij dat m'n meisje niet voor de uitgerekende datum kwam, had echt tijd nodig om mentaal bij te komen en krachten op te doen (voor zover dat lukt, hoogzwanger en met een peuter, die gelukkig wel naar het kdv ging). Ik heb niet gestemd, omdat ik twee keer iets anders heb gedaan. *EDIT: toch gestemd, zag dat ik meer hokjes kon aanvinken.* *EDIT EDIT: aaaargh, verkeerd aangevinkt, nl 6 en 5 weken van tevoren, terwijl het 5 en 4 had moeten zijn... *
Ik heb tot 36 weken doorgewerkt 2 weken voor mijn bevallingsdatum Werd onverwachts ingeleid met 38 weken
ik stop er 6 weken van tevoren mee, ik wil lekker nog even genieten van mn buikkie en heb daarvoor ook vakantie en heb dan geen zin meer om echt te werken als ik weer terug ben. ik maak daarna ook al mn uren op dus geniet er mooi van (als alles volgens plan loopt dan)
Ik wilde 4 weken van te voren stoppen, maar ik stop 6 weken van te voren. Ik moet heel veel lopen op het werk, en ik hoor van collega's dat dit erg zwaar gaat worden op het einde. En echt rekening kunnen ze niet met je houden met de planning, want als het druk is, moet je wel. Ik spaar nu lekker mijn vakantiedagen op.
Ik ben de vorige keer met 36 weken gestopt, dit keer stop ik (verplicht) met 33 weken. Niet omdat ik het niet volhou, maar omdat de zomervakantie dan begint en ik moeilijk de hele school (voortgezet onderwijs) in m'n eentje draaiende kan houden M'n verlof gaat wel officieel in met 36 weken, dus krijg eigenlijk gewoon 3 weken cadeau. De vakantieweken die dan nog in m'n verlof vallen krijg ik ook nog terug, dus ik heb 16 weken na de tijd. Lekker luxe, maar goed, zo staat het in de CAO en zoals sommige collega's dan zeggen: goed gepland! Tja... sommige mensen... beetje jammer
bij mijn eerste NIET ik heb dinsdag gewerkt en woensdag ben ik ingeleid (kon ik nog mooi even alles wegwerken) we hebben een eigen zaak. En bij de tweede ben ik gestopt met werken dus had ik geen "last" van