wanneer zijn jullie met verlof gegaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door seentjuh, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel weken van tevoren met verlof?

1. 6 weken voor mijn bevaldatum

2. 5 weken voor mijn bevaldatum

3. 4 weken voor mijn bevaldatum

4. anders (bijv. ivm ziekte)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Ik wil stoppen met 35 wkn en heb 14 wkn nog na de uitgerekende datum, heb helemaal nog geen vakantie opgenomen, dus heb die erachter en vooraan geplakt. Dus totaal ruim 20 wkn verlof, heerlijk idee. Werk ook in de zorg, maar bij een huisarts, dus goed te combineren.

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb anders ingevuld. Bij mijn vorige/eerste zwangerschap heb ik tot de laatste dag gewerkt (sowieso part-time). De volgende dag, bij 40+3, had ik een afspraak in ZH voor inleiden.
    Ik wilde de volle vier maanden na de zwangerschap gebruiken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik had collega's door zien lopen tot 4 weken voor de bevalling en dat was zo ontzettend afzien dat ik dacht: no way dat ik dat ga doen.
    10 weken na de bevalling vond ik kort, dus ik heb gewoon al mijn overuren opgenomen na mijn verlof nog, (4 weken :)).

Dat ga ik de (hopelijk) volgende keer weer zo proberen te regelen. Aangezien Thirza 2 weken overtijd was, ga ik er maar van uit dat een volgende ook wel overtijd zal komen, dus dan hebben we vooraf nog wat extra uitrust-tijd ;)
    Ik ben benieuwd of ik de 34 weken dan ga halen trouwens, want bij Thirza kwam ik met 37 weken met enorme bekkenklachten te lopen en bij de vorige zwangerschap was dat direct al. Had de VK me ook op voorbereid, dat het bij een volgende terug zou komen en ws eerder, dus ben benieuwd hoe dat zal gaan en of ik die 34 weken dan dus ga halen.
    Ik hoop van wel, want toen ik bij Thirza met die bekkenklachten kwam te zitten, kon ik helemaal niks meer en heb ik me echt ontzettend lopen vervelen. Wat ging die tijd langzaam! :(

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Woonde je toen ook al in Portugal? Of was je zelfstandige? Want in Nederland mág je niet na de 36 weken werken (of je moet zelfstandig zijn, dan kunnen ze je natuurlijk niet tegenhouden maar volgens mij zitten ook weinig zelfstandigen hun verlof helemaal uit).

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

IK ben met Finn uiteindelijk eerder gestopt, door ziekte, maar was van plan om 6 weken van te voren te gaan stoppen. Bij een evt 2e kindje zal ik weer 6 weken van te voren proberen te stoppen...

Deel Deze Pagina