Wanneer zijn jullie van de fles af?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabyBandit, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    De stand van tanden heeft volgens mij helemaal niets met fles- of speengebruik te maken. Het is volgens mij gewoon genetisch bepaald.

Mijn zoontje drinkt nog wel eens uit een flesje (als we haast hebben) en verder drinkt hij sinds 6 maanden uit allerlei soorten bekers. Thuis uit een normale beker, onderweg uit een tuit- of een rietjesbeker. Speen heeft hij nooit gehad.
    Tanden staan recht.
    Maar ik ken genoeg kinderen, waaronder mijn eigen neefjes, die tot in de eeuwigheid met een speen in hun mond rondliepen en heel lang uit een flesje dronken en een kaarsrecht gebit hebben.

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie krijgt nog 2 flessen nutrilon per dag. 1 sochtends gewoon omdat ik dit makkelijker vind als een bord pap te geven en savonds 1 uit gewoonte eigenlijk. hij drinkt een fles van 250 cc zo leeg... dus veronderstel dat hij dat wel nodig heeft (nooit geprobeerd om hem zonder fles op bed te leggen)

overdag drinkt hij wel uit een fles maar zit zo'n avent tuitbeker dop op. dit gaat prima. uit een gewone beker of glas kan hij ook drinken maar hij zit in zijn "zelf doen" fase en dan gaat het wel is mis en beland alles "in" zijn tshirt :D van een rietje kan hij ook goed drinken maar daarbij laat hij de laatste slok gewoon lopen ipv in te slikken...

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier smorgens nog een papfles, en savonds nog een fles (de enige fles met opvolg melk, de rest is gewone melk)
    uit een fles drinkt ze meer dan als ik haar gewoon uit een beker laat drinken, en het is al geen grote drinker.
    de papfles is gewoon gemakzucht, ik heb altijd zelf moeite om wakker te worden, en zo krijg ik de kans om rustig wakker te worden

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mijn dochter krijgt s ochtends nog lekker de papfles in bed en dat wil ik nog heeeeel lang zo houden. Ook de joghurt na het eten gaat nog in de fles. Voor de rest geen spenen meer hier. Ze heeft wel altijd flesvoeding gehad maar geen speen. Duimen doet ze alleen als ze moe is, verder niet.
    Is het zo belangrijk dan dat je kind helemaal van de fles af is?? Zo slecht is dat toch niet voor de tanden?

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan heeft nooit een fles of speen gehad (fulltime bv). Vanaf 6 maanden zijn wij gaan oefenen met af en toe wat drinken uit een gewone plastic beker en daar drinkt hij nu al een hele tijd goed zelf uit. Water en thee dus uit een beker, melk bij mij. Iets anders krijgt 'ie eigenlijk niet, zolang hij water ook nog prima vindt.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

Wat krijgt hij nu dan?
    Alleen gewone melk?

Ik ben er zelf niet zo in thuis...gewone melk e.d. omdat Finn KMA heeft en we daar dus allemaal niet mee bezig zijn...was gewoon benieuwd!

Hier krijgt hij dus nog gewoon 4 flessen. Al het andere uit een tuitbeker en na het tandenpoetsen uit een gewone plastic beker.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik lees dat er best nog veel kindjes zijn die ouder zijn dan 1 jaar en nog 2 keer op een dag een fles krijgen, gelukkig!

Mijn zoontje is net 1 geworden en ik vind de ochtend(pap)fles wel erg handig en de avondfles is zo fijn om hem te geven. Luca is niet echt een goede avondeter dus wil ik hem de avondfles wel blijven geven.

Krijgen jullie kindjes dan niet teveel melk binnen, ze mogen toch maar rond de 300cc zuivel per dag binnen krijgen vanaf 1 jaar?

Veel liefs
    Nataly

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier krijgt Kyra nog steeds haar drinken in flesjes ondanks dat we wel oefenen met de beker. Het probleem is dat ze niet genoeg drinkt als ik het helemaal uit de beker doe. Ze heeft waarschijnlijk nog meer tijd nodig om te wennen.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter heeft koemelkallergie en mag alleen sojamelk dus alle andere zuivelproducten vallen al af (sojatoetjes vind ze niet echt lekker) en blijven alleen die 2 flessen over.

10. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ja mijn zoontje krijgt alleen maar gewone melk nog. Dit omdat hij zijn opvolgmelk echt niet meer wilt.Weet niet wat het is. alles geprobeerd. In een tuitbeker of gewone fles. Het begon eerst dat hij de fles niet meer wilde. Dus opvolgmelk in de tuitbeker. Nou echt niet dat hij het wilde drinken. Gewone melk erin en dat dronk hij gelijk op. Het cb zei toen dat het dan niet uitmaakte als hij zijn opvolgmelk niet meer wilde maar dan wel vitamine d druppels gaan geven. Sinds die tijd ben ik dat ook gaan doen. Het cb raadt gewone melk af voor 1 jaar voor allergieén enzo. Maar mijn zoontje heeft daar dus geen last van, dat blijkt wel anders had hij het allang moeten hebben. In de familie komen er ook geen allergieën voor.

11. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Jeetje ik ben helemaal verbaasd dat sommige kindjes hier al zo vroeg uit een gewone beker drinken! Wel goed natuurlijk, fijn dat het zo vroeg lukt, maar ik zie het onze dochter echt nog niet doen.

Door het cb wordt wel gewaarschuwd om niet meer uit tuitbeker te laten drinken vanaf 9 maanden vanwege de tandjes, maar het moet ook maar kunnen.

Ik trek me er niet zoveel van aan hoor. "s morgens en 's avonds krijgt Anne nog een papvoeding uit de tuitbeker (flessen gebruiken we niet meer) en verder thee en diksap ook uit de tuitbeker.
    Ik ga wel een keer beginnen met een gewone beker maar ik weet niet wanneer.

12. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Mijn dochter wilde haar melk graag uit een fles drinken tot 1.5 jr. Andere drankjes heeft ze nooit uit een fles gekregen maar uit tuitbeker/rietjesbeker of gewone beker.
    Op de dag dat ze precies 1.5 jr was wilde ze ineens wel dr melk uit een tuitbeker drinken. Maar het moet wel nog steeds warm zijn haha... een beker koude melk duwt ze terug in mijn handen en zegt: warm maken! :D

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier tot 10 maanden de fles. Wel tot 14 maanden borstvoeding. Verder vanaf 6/7 maanden gaan oefenen met een gewone beker en met 1,5 jaar dronk ze daar helemaal zelf uit, zelf pakken van tafel en (meestal ;)) ook weer netjes terugzetten.
    Wat een verschillen dan hè? Een vriendin van mij heeft een kindje die op haar 2e verjaardag uit een fles dronk en Eva (9 maanden jonger) stond ernaast uit een beker te drinken. Ik kan me Eva met fles ook echt niet meer voorstellen, da's al ruim een jaar geleden (en dan gaf ik 'm niet eens) en ze drinkt al ruim een half jaar super en zelfstandig uit een gewone beker.
    Ze drinkt sinds ze 1,5 is ook wel eens met een rietje (als we onderweg zijn en we ergens wat gaan drinken (fristi of appelsap) of als we ergens op visite zijn waar ze rietjes hebben). En 's avonds uit een tuitbeker, 2 slokjes, voor het idee, die beker heeft ze ingepikt van de baby ;).
    Hier staan de voortandjes wel een heel klein beetje scheef, maar ze duimt als ze gaan slapen, dus dat zal daar wel van komen. Ze heeft een speen gehad vanaf 3 weken tot en met 5 maanden (en toen ging ze dus duimen)

14. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

Ik snap hem! Bedankt voor je antwoord!

Is het dan zo dat de meeste kindjes na 1 jaar ongeveer gewone melk krijgen of zijn er hier gewoon veel die dat krijgen?

Ik las ook van iemand over de sojamelk...hoe hebben jullie dat gedaan toen? Wij stappen waarschijnlijk zo rond 9 maanden over op sojaproducten...
    Vind het allemaal best spannend...al die nieuwe dingen voor hem!
    Dat flesje was zo veilig geworden!

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier worden wel 2 flesjes gegeven, maar 2 sapflesjes, dus 2x 120 cc

16. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Mijn zoon is dan net een maand jonger. Maar ik snap ook niet waarom ze perce zo vroeg van de fles afmoeten. Ons mannetje krijgt s`ochtends ook lekker een pap fles. Onder begeleiding kan hij al wel veel langer uit een beker drinken. Maar het is nogal een suipert:p;)Net als zijn mamma. Dus het meeste krijgt hij lekker in een tuit beker.Zo hoeven we er ook niet constand achter aan te rennen en kan hij het lekker zelf doen. Een rietjes beker tja, daar heb ik de goede nog niet van gevonden. Zoals de nubby daar kun je haast niks uit krijgen zo strak moet je daar aan lurken. Dus als iemand een idee voor me heeft???

En ik lees nog even een stukje terug. Maar zou het dan zo erg zijn als je kind veel melk drinkt?? Maik drinkt gemiddeld op een dag zowiezo een liter melk. En we dwingen hem echt niet. Varieer het wel met wat ranja (lees roosfisee en zo)of zo. Maar appelsap of chocolade melk of joki? Raak ik echt niet aan hem kwijt.

Liefs Janna

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier was met 10 maanden de flesvoeding eraf en daarmee ook gelijk de fles. Drinken ging eerst uit een tuitbeker en vanaf ongeveer haar 1e verjaardag uit een rietjesbeker/pakje drinken. Normale beker bied ik wel steeds aan maar drinkt ze alleen optimel drink uit. Als ik er iets anders in doe (dikspa, melk oid) laat ze het zo uit haar mond lopen. Speentje heeft ze nog wel. Voornamelijk met slapen en autorijden. Wil niet het vertrouwde nu al van haar wegnemen.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind een liter wel erg veel! Zeker aangezien het advies zo'n 300ml zuivel is. En chocolademelk of yoki is natuurlijk helemaal niet nodig als hij zo goed melk drinkt en juist ook weer een zuivelproduct. Als hij zoveel drinkt zou ik hem lekker wat meer water, thee of roosvicee drinken. Ik zou zelf kiezen voor water, afhankelijk van het postuur van je kind. Eva is zo'n slank dennetje die juist wel roosvicee krijgt omdat dat toch weer wat extra calorieën zijn.

19. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Misschien niet helemaal het ideale topic hiervoor, maar ik lees steeds over papflessen 's ochtends. Mischa eet al sinds 10,5 maand (denk ik?) 1,5/2 boterham(men) 's ochtends, en 1,5/2 tussen de middag. Bij de boterham krijgt hij melk uit een flesje (vandaag nog met de tuitbeker geprobeerd maar die vloog door de lucht terwijl Mischa een heel vies gezicht trok) 130 cc, twee keer per dag. Gek genoeg drinkt hij wel water, diksap en thee uit de tuitbeker, wel twee bekers per dag minimaal. Hij dronk eerst alleen uit een (mijn) glas maar omdat ik niet de hele dag achter hem aan wil rennen slingert er nu altijd een tuitbeker met water of zo rond, daar drinkt hij de hele dag uit. Lekker makkelijk. Voor het slapen krijgt hij nog een fles van 220 cc. Van die fles wordt hij lekker slaperig en valt hij makkelijker en sneller in slaap.

Is hij nou de enige die zo vroeg twee keer per dag brood eet? Hij wil dit zelf, wil sinds een paar dagen ook het avondeten zelf in zijn mond stoppen, anders weigert hij vaak te eten.

Hier werd trouwens door de kinderarts in het ziekenhuis gezegd dat dreumesmelk niet nodig is en gewoon halfvolle melk prima... Alleen evt als je kind wel wat extra voedingsstoffen kan gebruiken (lees: aan de magere kant is).

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva at vanaf een maand of 8 ook 2 keer per dag brood. Eerst begonnen met tussen de middag (vanaf een maand of 7) en daarna ook 's ochtends na de borstvoeding. Maar volgens mij is dit vrij normaal en doet iedereen het wel een beetje zo? Vanaf 7-8 maanden dus 2 keer per dag brood. Tenzij je pap geeft inderdaad... maar dat heeft Eva nooit gehad. Maar volgens mij zijn er nog veel meer kinderen die nooit pap hebben gehad.
    Eva heeft alleen maar borstvoeding gehad (tot 14 maanden, maar was de laatste maanden niet veel meer) en daarna gewone melk. Ik had zoiets van, daar moet ze toch aan gaan wennen dus niet eerst via dreumesmelk o.i.d.

Deel Deze Pagina