Wanneer zijn jullie van de fles af?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BabyBandit, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hier 's ochtends 180 fles met broodje
    's middags gewone beker melk (hooguit 50cc) met brood
    tussendoor roosvice (ongeveer 180 fles)
    's avonds voor slapen 120 cc melkfles

Dus lekker aan de fles, dan drink hij tenminste. Ik probeer wel paar ker per dag uit beker te geven.

Tuitbeker of fles, maakt toch geen drol uit, of wel?

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ja toch wel he? Ik heb een papier gehad van de kinderarts (Mischa is te vroeg geboren en nog in het ziekenhuis onder controle vandaar) en daarop staat 1 a 1,5 boterham per dag en een papfles... En hoewel ik behoorlijk eigenwijs ben inmiddels en denk het zelf wel te weten, werd ik hier dus toch een beetje onzeker door. Maar het leek mij inderdaad eerder juist goed dan dat het kwaad kon. Thanks in elk geval voor je reactie. :)

3. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Een tuitbeker komt de drank sneller uit lopen en daarmee moeten kindjes dus leren om zelf gedoseerd te drinken. Dat is iets beter dan een fles. Er tussenin zit nog een anti-lek beker en die is meer vergelijkbaar met een fles. Deze wordt in principe niet aangeraden, maar heeft er hier voor gezorgd dat Mischa opeens ook prima uit een tuitbeker kon drinken. En zeker als je je kindje iedere dag oefent uit een gewone beker te drinken lijkt het me verder niets uitmaken waar hij uit drinkt...

4. MamavanMischa, ja ik bedoel ook een antilekbeker! ;)
    Maar als je het antilek verwijdert, dan heb je toch ook een tuitbeker, of niet? (even off-topic) :)

5. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ja klopt, heb ik hier ook gedaan. Wel handig, behalve als ze ermee gaan schudden. ;)

6. BabyBandit

10 dec 2009
    16
    0
    0
    Secretaresse
    Zoetermeer
    Jeetje wat een hoop reacties!

7. BabyBandit

10 dec 2009
    16
    0
    0
    Secretaresse
    Zoetermeer
    Mijn dochtertje krijgt 's ochtends als ontbijt een kommetje/bordje bambix pap van 12+m of muesli 15+m. Tussen de middag eet ze bijna altijd 2 boterhammen, stukje fruit en een glas (halvolle) melk. Dochterlief is wel inmiddels bijna 13 maanden. Hoe gaat dat op een KDV?

Deel Deze Pagina