4 follikels, wat nu??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Es14, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Sinds deze ronde gebruik ik puregon, maar hier reageer ik iets te goed op.
    Ik heb nu 4 follikels die gegroeid zijn. 1 van 17 mm, 2x15 mm en 1 van 13 mm. Ik moest nu direct stoppen met de puregon en ik krijg geen pregnyl.
    We hebben ook een vrijverbod gekregen en we moeten deze ronde dus eigenlijk afblazen. Ik moet nu 3 weken afwachten of ik ongesteld word.
    Ik vind het zo zonde van deze ronde, we zijn al zo lang bezig.

Hoe groot is de kans dat ze alle vier doorgroeien en springen? Zouden jullie je aan het vrijverbod houden?
    Ik weet dat dit advies niet voor niets is maar het gaat zo tegen mijn gevoel in.

2. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Heeft niemand hier ervaring mee?

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Geen ervaring hier. Maar ik snap je frustratie wel een beetje, groeien er mooie follikels mag je er geen gebruik van maken. Dat vrijverbod zeggen ze natuurlijk niet voor niets... stel dat je straks met een vierling zit, dat brengt natuurlijk een hoop zorgen en complicaties met zich mee.
    Het is natuurlijk jullie keuze! Maar persoonlijk zou ik toch goed nadenken over het advies.

4. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Het is natuurlijk vervelend als je dan eindelijk eitjes hebt en je mag er helemaal niks mee doen. Maar ik denk dat de arts het niet voor niks zegt. Wat als het dadelijk een 4ling word, dat is ook niet niks voor je lichaam en de kleintjes dan. Het is toch een risico. Zou er goed over nadenken wat je er mee doet.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    De kans dat ze alle 4 springen is niet groot.
    Een follikel is dominant en froeit door als hij de 14 mm is gepasseerd.
    Er zullen er dus wel 3 gaan springen, maar in hoeverre die van 15 mm rijp zullen zijn is niet te zeggen
    Stel dat er een eisprong volgt als de grootste 20 mm is. Dan zijn de andere maar 18 mm en kan het zijn dat ze nog niet rijp zijn en dus niet bevrucht kunnen raken.
    Maarja.... volgt er een eisprong als de grootste 22 mm is dan kunnen die 2 al 20 mm zijn en ook rijp zijn.

Tis een keuze die je zelf moet maken.
    Ik snap als geen ander hoe het voelt om deze ronde dan te laten gaan, maar wees ook heel erg bewust vd consequenties mochten er toch 3 rijpe eicellen springen en alle 3 (of 2) bevrucht raken.

6. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Bedankt voor de reacties.
    Mijn verstand zegt inderdaad ook gewoon niet doen. Ik moet me er maar gewoon bij neer leggen en nu 3 weken wachten voor de volgende ronde.

7. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb deze maand hetzelfde gehad. 3 follikels en niet eens zo heel groot, maar het ziekenhuis heeft toch de stekker eruit getrokken. Naar mijn idee te vroeg, maar goed. Ik heb behoorlijk gebaald en ben er nog steeds een beetje gefrustreerd over, maar ik besloot om niet zelf aan de slag te gaan. Het zou mijn eerste IUI zijn, dus ik wacht nog even af. Als ik al (veel) langer in het medische circuit had gezeten had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt.
    Succes, want ik weet hoe verschrikkelijk dit voelt!

8. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Ik vind het ook jammer dat ze het zo snel af blazen. Ik dacht achteraf hadden ze niet na een paar dagen nog een echo kunnen maken om te kijken of ze inderdaad allemaal door groeien?

Deel Deze Pagina