wanneer zijn jullie voor een tweede kindje gaan proberen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door liniej, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0

lijkt mij echt super!!! heerlijk :D

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Toen ons zoontje 13 maanden was bleek ik totaal ongepland zwanger van nr 2. Een hele grote omschakeling, want wij waren daar totaal niet mee bezig en vooral ik was er ook nog niet aan toe. Maar na een paar weken waren we gewend aan het idee en gewoon vooral erg blij. Die zwangerschap is helaas op een miskraam uitgelopen, maar sindsdien bestond de behoefte aan nr 2 dus wel. De maand daarop was ik opnieuw zwanger, maar weer een vroege miskraam. 4 maanden daarna was ik zwanger van onze tweede.

3. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    wij zijn in november 2013 gestopt met de pil en nu in ronde 4 voor een broertje of zusje voor ons zoontje die nu 2 jaar en 5 maandjes oud is
    ik hoop nu snel zwanger te raken.....

4. Lien81

Lien81 Actief lid

5 jul 2006
    250
    0
    0
    Ik ben niet meer aan de anticonceptie gegaan na de bevalling, maar we hebben de eerste maanden met de handjes boven de dekens geslapen. Toen dochter 9 maanden was zijn we (nog niet heel actief, maar meer van 'komt het, dan komt het') gaan proberen. Helaas tot nu toe nog zonder resultaat. Dochter is nu 18 maanden en van mij mag het nu wel gebeuren!

5. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Toen ons zoontje bijna 8 maanden was.
    Er zit nu 16 maanden tussen. Tot nu toe is het erg leuk!
    Al ben ik wel erg blij dat de oudste liep voordat de jongste er was ;)

6. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Wij hebben toch wat langer gewacht. Mijn dochter is net 4 en we zitten in ronde 3 voor een tweede

7. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Tussen onze 1ste en 2de zit 21maanden
    Tussen de 2de en 3de zit 2 jaar en 3 maanden (zou 2 jaar zijn maar werd mk)

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Wij zijn in januari begonnen voor nummer 2 en dat was meteen raak. Mijn zoontje was toen bijna 18 maanden.
    Hij zal ongeveer 26 maanden zijn als nummer 2 komt

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Er gaat nu 10 maanden tussen onze kindjes zitten. In gedachte wilden wij eigenlijk wachten tot N. een jaar was.

10. xMissyx

xMissyx Actief lid

16 jan 2011
    132
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben begin 2014 besloten om voor een tweede te gaan. Toen was onze eerste 2 jaar en 3 maanden. Ronde twee was raak, als deze zwangerschap goed blijft gaan zit er ongeveer 3 jaar en 2 maanden tussen.
    Ik had zelf het liefst een minder 'groot' verschil gehad, maar omdat het qua werk bij onze beide niet heel zeker was, hebben we wat langer gewacht. Nu vind ik het helemaal niet meer zo erg dat er een iets groter verschil tussen beide zit, aangezien onze eerst het nu nog bewuster mee kan maken. :)

11. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.188
    823
    113
    Leuk onderwerp!
    Wij willen er weer voor gaan als ons meisje 2 jaar en 3 maanden is denk ik. Dat betekent over een half jaartje, net na de zomer, stoppen met de pil.Als het meteen raak is is onze oudste 3 jaar als de tweede er is.

Bij onze eerste heeft het even geduurd dus ga er niet vanuit dat het meteen raak is. We hebben het nu zo leuk en fijn, daar willen we eerst nog even van genieten.
    Vind het nu al spannend dat we er vanaf september voor gaan, nog eventjes wachten dus.

Nog iemand die over een half jaartje ongeveer voor een tweede gaat?

12. Clarieke

Clarieke Lid

20 feb 2012
    24
    1
    3
    Verzorgende
    Groningen
    Geweldig! Ik dacht dat wij de enigen waren die met 8 maanden probeerden! Wij willen nu ook voor een tweede, nu vermoedelijk zwanger! :D

Deel Deze Pagina