wanneer zijn jullie voor het eerst op vakantie geweest met een baby?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door winniethepoeh, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik ben heeeeeel moeilijk ;)

We zijn met 6 maanden naar centerparcs geweest...

Op vliegvakantie nog steeds niet... Ik haal de raarste dingen in mijn hoofd en nu nummer 2 komt zal het wel weer even duren... Maar wij hebben zoveel vakantie achter de rug dat we er nu ook geen behoefte aan hebben...

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoon was 6 maanden toen we naar Mallorca zijn gevlogen.. Zou met 8-10 weken nog niet gaan... Je bent nog zo je ritme aan het zoeken dan!

3. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    #23 Senninha, 4 apr 2011
    Laatst bewerkt: 4 apr 2011
    Karsten was 6 weken toen we met hem 3 weken gingen kamperen.
    De vakantie was al voor de zwangerschap geboekt.
    Ging prima.:D
    Alleen verbleven we wel in Nederland.;)
    En daarbij Karsten was onze 3e dus dan ben jezelf al een heel stuk flexibeler.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    met 3 mnd.. en toen zijn we gewoon naar landal geweest, daarna met 6 mnd naar belgie met de auto naar de kust gereden... onze jongste is in augustus geboren dus toen waren we al op vakantie geweest.. zij ging het jaar daarop mee naar belgie....

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kyra was 7 weken toen we een midweekje op vakantie gingen. Maar...wel in Nederland. Gewoon een vakantiehuisje. Zeker gezien het klimaat in het buitenland en de lange vliegreizen vond ik haar daar nog te jong voor. Maar dat midweekje was heerlijk.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij zijn met 10 weken (ofzo) een weekendje weggeweest naar een particulier appartementje, in een stad, in Nederland. Ging wel redelijk, maar ik moest zelf vooral erg wennen. Ik dacht van tevoren: lekker uitrusten, maar ik kwam bijna moeier thuis. Ook om wat hier al werd gezegd: thuis heb je je ritme, je spullen, etc., en ergens anders is het eigenlijk alleen maar aanpassen. En mijn zoontje reageert daar ook niet erg goed op. (Nog steeds niet.) Ook vond ik zelf het moederschap verschrikkelijk wennen. Dus echt relaxed vond ik het niet.
    Na vijf-zes maanden zijn we twee weken naar Italie gegaan (in een kleinschalig appartementencomplex - dus niet ala Centerparcs oid). 'Probleem' was dat zoonlief toen al begon te kruipen en het huisje niet echt kidsproof was. Ook hadden we geen kinderstoel in de auto, zoals beloofd, dus die moesten we toen nog halsoverkop gaan kopen. Bovendien had ik me weer verkeken op de rust. (Vakantie met kinderen is voor mij niet te vergelijken met vakantie zonder. Komt misschien ook door mijn ideaalbeeld van vakanties: uitslapen, uitslapen, uitslapen, boekies lezen, en steden bezoeken. Allemaal dingen die met kinderen niet kunnen.)
    Wat bij ons ook meespeelde is dat mijn zoontje altijd erg slecht sliep. Daardoor was het nooit echt relaxed, want hij was steeds wakker, maar wel moe. Pas toen hij thuis op een eigen kamer ging slapen ging het wat beter, maar die hadden we op vakantie dan weer niet, waardoor het hele ritme weer naar zijn gallemiezen was.

Lekker opbeurend verhaal zo :)

Ik zou je inderdaad aanraden last minute te boeken. Eerst maar kijken hoe het allemaal gaat. En anders misschien toch een huisje van CenterParcs ofzo. Daar weet je gewoon zeker dat je alles hebt. Dat was namelijk bij ons in alle andere gevallen steeds niet zo, en dat is heel erg irritant.

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem was 4,5 maand toen we voor het eerst gingen vliegen. En met 11 maanden Center Parcs. Allebei de keren ging het prima. Ik vind dat het van het kind afhangt, Sem was altijd al supermakkelijk geweest.:D

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Toen onze oudste 6 weken was, zijn we 2 weken op vakantie naar Nederland gegaan.
    Toen hij 5 maanden was, zijn we met de boot naar Engeland gegaan voor een week
    En toen hij 8 maanden was zijn we 4 weken naar Azie gegaan.
    En tussendoor nog diverse keren naar Nederland.
    Erg bereisd dus al;)

9. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden was 5 weken toen gingen we een weekje naar landal in de winter. Straks is Jayden 7,5 maand als we op vakantie gaan naar Curacao voor 17 dagen.

Gaat allemaal super goed, het is een zoet ventje dus dat zal ook wel goed gaan dan.

10. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij zijn voor het eerst naar Centerparcs met hem geweest toen ie 9 maanden was.
    Met 20 maanden een auto-vakantie naar Italie en komende augustus (dan is ie 33 maanden) gaan we naar Florida :D

Alles is goed gegaan, eigenlijk niet anders dan thuis ;)

11. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    het zou wel kunnen maar hou rekenschap dat je met je kleintje nog weinig kan in die zin je kan niet zwemmen en als ik dan na hier kijk sliep ze nog mega veel. (dat zou dan evt ook in de wandelwagenbak kunnen). ik zou dus ook voor een last minute gaan stel voor dat je kindje veel huilt etc weet ik niet of jullie wel zon zin hebben om weg te gaan.

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Als onze kleine straks geboren wordt is het juni, Eind augustus vliegen we naar Florida met zijn allen.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij zijn op vakantie gegaan toen lies zo'n 7 maanden was. We zijn toen in september een midweek naar Landal Sluftervallei geweest. Het weer was toen redelijk. Niet heel warm maar goed te doen. Je bent daar in zo'n 3 uurtjes ook wel te doen, op de boot kun je even uit de auto.

Toen lies er nog niet was zijn we ook een keer naar Landal Wirfttal geweest, maar ik zou eerder weer naar texel gaan denk ik.

14. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Toen onze dochter 10 weken was zijn we een weekje naar Texel geweest in een huisje(eind augustus). Met onze zoon precies zo, toen een weekje Limburg, in een stacaravan.
    Was prima te doen.

Het is denk ik heel persoonlijk, de één zal het te vroeg vinden en de ander maakt het niks uit.
    Zo gaan vrienden van ons met hun 3 maanden oude baby een 3 weekse camperrondreis langs de westkust van Amerika maken. Ee ander zal bijv. een weekendje Centerparcs al te heftig vinden.

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    O ja, wat ik ook een voordeel vind: Met een baby/dreumes heb je, in mijn ervaring althans, minder "werk" onderweg dan met grotere kinderen. Jelle en Jitte hebben de reis naar zweden toen ze kleiner waren allebei goed doorstaan, heen en terug. Terwijl ze slapen gewoon doorrijden zolang als je kunt, tussendoor een keer stoppen voor een flesje, om te tanken en voor de ferry en dan heb je je rustpauzes ook wel gehad. Ok, misschien niet keurig om de 2 uur, maar voor een enkele keer is dat helemaal niet erg. Ik heb altijd zoiets gehad van, wat slaapt dat slaapt en ga ik niet wakker maken omdat je om de 2 uur "moet" stoppen. Zie het daarna dan maar eens gezellig te houden... ;)

Nu ze wat groter zijn slapen ze minder en vragen ze meer aandacht. Op zich niet erg, maar soms worden ze ook ronduit vervelend en zo tegen het eind van zo'n lange reis is mijn humeur ook niet meer optimaal... :D Met de caravan rijden we 1 dag over de heenreis, 's nachts vertrekken en rond 12 uur zijn we dan in Zweden. Net tegen de tijd dat ze het niet meer zo leuk vinden in de auto. De terugreis doen we in 2 dagen omdat je met een caravan niet midden in de nacht kunt vertrekken, dat vinden de andere campinggasten niet zo leuk... ;)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met 8 maanden oud zijn we door de VS gaan reizen en toen hij 12 maanden oud was door Z.O. Azie. Wel allemaal heel luxe hoor dus dat ging allemaal prima! :D:)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Met de oudste met 3 maanden, gewoon in Nederland in een Landal huisje. Met de tweede voor het eerst toen hij een half jaar was, naar Duitsland.
    Echt verder op vakantie (vliegen enzo) bij beide kinderen rond 11 maanden.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij zijn voor het eerst 2 nachten weg geweest toen ons zoontje 6 maanden was. Vond het op voorhand heel erg spannend, maar 't is heel goed meegevallen. Wij zaten op hotel en hebben de reis (zo'n 200km) met de auto gemaakt.

19. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ehmm... even denken.
    Met 6 weken ongeveer : midweekje Centerparcs
    Met 10 weken ongeveer : weekendje Roompot (huisje)
    Met 8 maanden : 2 weken Cote d'Azur (met de auto)
    Tussendoor diverse keren weekendjes weg
    Met 16 maanden : 1 week Zwitserland (wintersport, met de auto)
    Straks met 20 maanden : 2 weken Mallorca (met het vliegtuig)

Eigenlijk is alles hartstikke goed gedaan, ook het lange reizen met de auto. Alleen de wintersport vond ik tegenvallen, we zaten in een huisje bovenop een berg waar niks te beleven was behalve skiën en da's met een peuter natuurlijk niet echt leuk).

Ik zou (zoals al meer meiden zeiden) gewoon even kijken hoe het gaat en dan een last-minute boeken. Dan kun je het van het moment af laten hangen! En nu alvast lekker rondspeuren op internet wat je leuk lijkt.

Veel plezier!

20. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Met onze oudste zijn we naar Kroatie geweest toen zij 5 weken oud was en daarna met 4 maanden naar Dominicaanse Republiek.

Deel Deze Pagina