ze was 10 weken toen we een weekje weg zijn geweest. Heerlijk juist, jullie zijn er even uit en die kleintjes merken er niks van. Die liggen de hele dag in de kinderwagen te pitten en je kunt gaan en staan waar je wil.
Met 9 weken. Wel lekker in Nederland met een huisje met alles erbij. Ging prima, ze is die vakantie heerlijk gaan doorslapen!!
Mijn zoontje was 5 weken toen ik voor het eerst met hem ben gaan vliegen (naar Griekenland). Nu moet ik wel zeggen dat mijn ouders daar wonen en al allerlei spullen in huis hadden (luiers, voeding, enz.) zodat ik dat niet mee hoefde te nemen. Want anders was het inderdaad niet praktisch geweest en had ik het niet zo vroeg al gedaan.
Inderdaad, als je zo'n kindje hebt dat de hele dag slaapt... Maar dat is niet altijd het geval. 'Die van ons' was dus helemaal niet zo. Ik stond met verbazing te kijken bij die babies die 18 uur per dag sliepen (bij ons werd de 10 uur soms niet eens gehaald. Dan heb je wel een andere kraamtijd hoor... Daarom zou ik het even afwachten. Eerst kijken wat voor kind het is...
Ik zou ook even afwachten hoe het tegen die tijd en dan een last minute nemen. Hier dacht ik ook dat ik alles zo weer zou kunnen. Na een goeie maand kon ik zelf een beetje uit de voeten, vraag niet hoe boodschapje was de max. Daarna een hoop gedoe met reflux en kma. Ze is ook al 2 keer opgenomen in het ziekenhuis. Dus kijk hoe het dan gaat met jou en je kleintje
Daarom, mijn dochter was dus ook zo en huilde erg veel. Was ook heel snel overprikkeld dus ben blij dat ik destijds niet weg ben geweest.
Toen mijn dochtertje 10 weken was zijn we naar Tunesië geweest. Hebben dat wel pas geboekt toen ze 4 weken oud was en we doorhadden dat het een makkelijk kindje was. Het was ook heel goed te doen met de vlucht. En we hadden een hotel gekozen praktisch naast het vliegveld, zodat we niet met een transfer zaten van een uur en zo.
Wees blij! Ik hoop nu heeeeeel hard op zo'n baby! Dan zit ik een maand later met mijn reet op het strand...
hm, dan kan ik dus eigenlijk beter wachten met boeken tot na de geboorte, maar dan heb ik groot kans dat in augustus alles al vol zit. Aangezien de vakantie dit jaar laat valt... Vakantie is voor ons gewoon een beetje wandelen, stadje bekijken, terrasje pakken. Zwemmen is niet erg als dat niet kan, vinden we toch niet zo heel erg leuk. Iedereen raad dus eigenlijk wel aan om in een huisje te gaan. Met kamperen was het makkelijker geweest, zijn vaak wel plekken op de camping over. Maar goed, ik wacht wel tot ze er is en dan boeken. Is ook wel verstandiger natuurlijk... maar ja verstandig is momenteel een moeilijk woord in mijn hormoonhoofd.....
Wij zijn voor het eerst op vakantie geweest toen onze meid 6 maanden oud was. Een weekendje weg naar een Landal-park in Nederland.
Met de eerste zijn we met 4 maanden naar Curacao geweest en bij de tweede met 3 maanden naar Spanje (eigen huis) ach vliegen is nog makkelijk met zo'n ukkie natuurlijk juist als ze ertussen in zitten word het lastiger (bezighouden e.d.) Ik vind alleen wel dat je je vakantie erop aan moet passen, wij gingen gewoon dutjes doen op de hotelkamer e.d. en alles kindvriendelijk, in ons eigen huis in spanje was dat natuurlijk nog makkelijker hihi. Ik vond op zich een testvakantie in een bungalowpark in NL een aanrader hihi
wij zijn erover uit dat we in sept/okt een midweek of week in een bungalowpark hier in nederland gaan. we wachten tot aug. om te boeken.
Als je toch in NL blijft: een huisje op de wadden is ook leuk. We zijn toen onze oudste zes maanden was naar Terschelling geweest en gaan nu medio juni, als de jongste een week of tien is, naar Ameland. Wij vinden het ideaal: geen lange reistijd maar je hebt toch echt het idee dat je weg bent. En als er iets is kunnen we gewoon van de NLse gezondheidszorg gebruik maken. En ook: omdat we (nog) niet aan het hoogseizoen zijn gebonden is het nog enigszins te betalen. Moet ook eerlijk bekennen dat we pas afgelopen weekend, dus na de geboorte van de jongste, hebben geboekt, ik durfde het vantevoren ook niet aan, hoewel we nu ook nog maar moeten afwachten hoe het dan gaat...
Wij zijn voor het eerst op vakantie geweest toen ons kleintje 4,5 maand oud was, naar Turkije. We gingen op familie/vriendenbezoek, anders hadden we het niet gedaan, want het was erg warm en Irem sliep toen overdag heel veel, dus we hebben niet erg veel gedaan. Denk dat we dit jaar veel meer echt vakantie kunnen vieren.