Verwend is als je geen tevredenheid kent met gewone dingen of aandacht (wat gewoon is kan per situatie en gezin natuurlijk verschillen) en dat ook nog eens (flink) laat merken. Voor de ene is dat aandacht, voor een ander zijn dat spullen. Weer eentje is verwend met eten (mag altijd eten wat hij / zij wil / lust) en weer een ander is verwend met aandacht (krijgt altijd aandacht en kan het niet goed hebben wanneer hij / zij dat niet krijgt). Verwennen zit niet in spullen. Verwennen zit 'm in het woordje "TE" .. en te kan erg verschillen.
ik had ook een meisje in de klas met veel monturen en ik heb dat nooit gek gevonden hoor! het stond wel altijd leuk bij haar kleding
nou whahhahah mijn dochter zegt dat heel vaak ik mag ookniets van deze wereld en is 3 jij denkt zeker dat ik me daar iets van aantrek vind het voorbeeld ook echt niet goed welk kind zegt nou niet iets in die trend
wat ik dus wel verwend vind is dat een meisje op onze zaterdag ploeg zegt niet de koopzondag te willen werken dan zeggen wij snel verdiend 5 uur werk 10 uitbetaald krijgen agh ik krijgt toch alles van mijn ouders
Het gaat niet om de hoeveelheid maar hoe ze ermee omgaan vind ik. Zolang ze beseffen dat het niet allemaal zo makkelijk gaat en dat je er soms ook voor moet sparen, vind ik het wel mee vallen. Ik was als kind wel verwend, vooral als puber. Maar ik wist heel goed hoe het werkt met geld, dus heb nooit mijn neus voor iets opgehaald ofzo.
Umm85; Naar is dat, dat je dat nooit gehad hebt.. Maar o zo heerlijk als je dat nu wel aan je kindje kan geven en ook terug ontvangt! Onze Mick reed net rondjes om de tafel en telkens wanneer hij langs mij kwam, kreeg ik een dikke kus. Geweldig!
Ja daar moet je een middenweg in vinden. En je kinderen ook eens zelf voor iets laten sparen, uitleggen dat het geld niet oneindig uit de muur getrokken kan worden. Grote dingen doen is leuk, maar kleine dingen doen of krijgen ook! Wissel het af. Ik denk dat verwend zijn ook wel heel erg te maken heeft met het altijd toegeven aan de 'grillen' van kinderen. Ik wil dit en ik wild dat. Maar uitleggen waarom sommige dingen soms niet kunnen. Ach ja, wat is verwend he. Als je je gevoel volgt, komt het vast goed!