Dreumes 16 maand overtuigd vegetariër.. :-S

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaEsther, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Naeyyssa eet geen vlees. Met geen mogelijkheid. Geen smeerworst, geen boterhamworst, geen slavink, geen knakworst, geen spekjes, geen schnitzel, geen frikadel, helemaal NIKS. Daarnaast eet mevrouw ook geen vleesvervangers, ei of kaas. We krijgen het gewoon echt niet bij haar naar binnen, hoe klein we het ook snijden. Wie herkent dit? Want ik begin me zo langzamerhand een beetje zorgen te maken!

Liefs
    Esther

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    en als je het pureerd ipv klein maakt? dus echt 0,0 stukjes zeg maar, kan makkelijk een fase zijn hoor maar ze heeft die dingen wel nodig (indien geen vlees WEL vervangers) is iemand bij jullie thuis anti-vlees (doet ze iemand na?)

3. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Pureren werkt ook niet, sterker nog, een hapje groenten waar het vlees OP heeft gelegen (en waar de smaak dus aan zit), zelfs DAT wil ze niet hebben! En ja, ik ben zelf vegetariër hahaha maar dat doet ze niet na, mijn oudste twee dochters merken niet eens dat mama geen vlees eet omdat ik altijd net doe alsof mijn vleesvervanger gewoon vlees is.. Daarbij doe ik echt niet moeilijk over vlees bakken/snijden/aanraken enz.. Dus dat zal de jongste al helemaal niet merken, als de oudste twee het al niet door hebben..

4. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Echt een vegetariër hebben we hier niet, maar ze vind vlees ook niet echt lekker. Ik prak het dus gewoon door haar prakje heen. O wee, als er nog een stukje zit, want dat komt dan naar buiten.
    Wat ik heel lang gedaan heb, is bv ham kopen en die echt pureren en dan door bv prakje witlof mengen, dan at ze het wel. Dit gaat ook heel goed met kip.

5. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    hier juist één die dol is op vlees!

Mischien lust ze het niet omdat jij het niet at tijdens de zwangerschap ofzo?

6. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ik ben al bijna 14 jaar vegetarisch en mijn oudste twee zijn juist (net als die van jou haha) gigantische carnivoortjes! :p Daarom heb ik juist een beetje het idee dat het tegenovergesteld is: alles wat ik in de zwangerschap NIET at, daar zijn ze gek op en vice versa! Voorbeeld: mijn moeder lust absoluut geen melk, maar vrat zich tijdens de zwangerschap klem aan druiven. Ik drink bijna 2 liter melk(producten) per dag en ik lust geen druiven. Tijdens mijn zwangerschap at ik dus geen druiven, en geen vlees. Mijn oudste twee zijn helemaal gek van vlees EN druiven! Hahahaha ik weet niet wat het is met mijn jongste, het is altijd al een kind met een gigantische gebruiksaanwijzing geweest. Een beetje het idee; op maandagen als de zon in het teken van steenbok staat en de wind uit het oosten komt, dan doet ze.......... en wil ze.......... en is ze allergisch voor.............. en op dinsdagen als de zon in het teken van ram staat en de wind uit het zuidwesten komt, dan doet ze.......... en wil ze.......... en is ze allergisch voor.............. hahahaha als je begrijpt wat ik bedoel.. Maar dat vlees, dat zit me dwars. Er zitten immers belangrijke bouwstoffen in!

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    hahaha ja dat is wel appart!

Mischien wat vitaminepillen kopen wat normaal in vlees zit zodat ze toch een beetje binnenkrijgt? En verder maar blijven aanbieden denk ik dan maar.. lastig hoor!

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Vitaminesupplementen enz. mag je pas vanaf 3 jaar geven! Dus dat wordt 'm ook niet.. Gelukkig eet ze veel fruit en groente is ook geen probleem. Peulvruchten lust ze graag en dat eten we dan ook regelmatig. Maar toch is het een apart ding hoor......... Had liever gezien dat ze gewoon vlees eet hahaha!

9. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    waarom hebben ze dan vitamine pillen voor vanaf een jaar?

10. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    kan je geen noten ofzo fijnmalen of zo geven als ze dat al kan kauwen?
    Daar zitten ook veel vetten enzo in. mijn schoonvader eet helemaal niks dierlijks en krijgt zo toch zijn belangrijke bouwstoffen binnen.

11. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Welke zijn dat dan? Ik heb die nog nooit kunnen vinden en toen ik het vroeg aan de huisarts zei die ook "vanaf drie jaar"!

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Noten vind ze niet lekker haha, maar ik doe inderdaad hetzelfde met het geven van (extra) peulvruchten.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zou zo idd proberen vitamines (vanaf een jaar mag dat al) geven en rustig afwachten wie weet is het gewoon een fase .. en zo krijgt ze toch alles binnen wat ze moet hebben enzo..

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    als ze echt geen vlees wil nu moet je er gewoon zelf even voor waken dat ze geen B12 tekort krijgt en dit op andere manieren aan de kleine in het eten verwerkt of geeft.

wat meer zuivel bijvoorbeeld, of wat meer eiprodukten. ik zou me er nu nog niet al te druk over maken en denken dat het ongetwijfeld heus wel goed zal komen, gewoon blijven aanbieden. misschien dat de kleine wel vissticks lekker vindt? of lekker riblappen door laten sudderen dat je het lekker uit elkaar kunt trekken en de kleine zelf laten eten van een bordje (ik noem ook maar wat hoor ;) )

hoe dan ook succes meid

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn vriendin is ook vegetarier (man niet) en haar beide dochters lusten ook geen vlees. Het zou eraan kunnen liggen dat ze de smaak niet gewend zijn in de baarmoeder of bij de borstvoeding.

Die meiden van haar vinden het echt heel erg vies.

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    gek zeg, misschien inderdaad een fase maarja daar heb je nu niets aan. Heb je het al bij de HA of CB nagevraagd? misschien weten zij wel een oplossing

succes ermee!

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dat ken ik wel, maar meer van mezelf. ik ben nu 24jaar en ik at vroeger ook niks. geen vlees en geen groente, aardappels met moeite.
    de potjes at ik ook niet. toen ik iets ouder was (3-4jaar?) mocht het niet eens in mijn buurt komen, dan werd ik compleet panisch, over aanraken maar niet te spreken en als een vork aan vlees of groente geweest was en die tikte je in mijn bord at ik ook niks meer.
    mijn moeder heeft heel veel geprobeerd en vaak met me naar de huisarts etc geweest, maar hij zei ook: het is een broodkind. als ze honger heeft zal ze wel eten.
    nu eet ik nog geen vlees (wel af en toe een frikandel?) en groente erg weinig.
    ik ben erg benieuwd hoe mijn dochter op vast voedsel gaat reageren. ik hoop dat ze op dat gebied op haar vader lijkt. maar ze is nu al geen grote eter.

ik weet wel, dat als ze de smaak niet lekker vind (jouw dochter) ze het gewoon proeft als het gepureerd is. en als een kind iets niet wil eten is het erg moeilijk om het toch voor elkaar te krijgen :(
    (mijn oppaskindje moest eens van moeder een pilletje nemen omdat ze als ze lang in de auto zat altijd moest spugen. met veel dwang een pilletje binnen gekregen, maar nog geen 2minuten later spoog ze alles onder :D , in de auto heeft ze nergens last van gehad ;) )

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vis? Gesmolten kaas op brood of door aardappelprak? Tofu? Pindakaas/notenpasta op brood? Champignons/paddenstoelen?

Peulvruchten zijn idd prima vleesvervanger.

Verder niet te veel aandacht aan besteden ;)

(is er geen dietist oid bij CB die je kan adviseren welke producten ook de nodige bouwstoffen bevatten?)

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O en natuurlijk andere soorten kaas: zachte geitenkaas, feta, schimmelkaas (je weet maar nooit :)), etc.

En vegetarische reut op brood (wij noemen het smeus, maar ik bedoel die vega pate enzo) ...

20. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    398
    83
    deze vitaminen zijn vanaf 1 jaar (zie je links op het plaatje)

Deel Deze Pagina