18augustus voor het eerst naar school, maar nog niet een brief gehad

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door diaan1982, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Mijn oudste gaat 18augustus voor het eerst naar school, hij heeft al wel een wenmiddag gehad,en daarna een brief met alle namen van de klasgenootjes

Maar hoor je geen brief te krijgen?? Over hoe laat precies enz??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je weet toch wel hoe laat de school begint? Heb je geen pakket gehad bij de inschrijving met de schoolgids enzo? Ik heb alle papieren bij de intake gehad, nog één brief over de wenochtenden en daarna is mijn dochter gewoon begonnen.

Als je nu nog geen brief hebt gehad krijg je die hoogstwaarschijnlijk ook niet meer want de school is ook gewoon dicht tot de eerste schooldag.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als het schooljaar de 18e begint, mag je er vanuit gaan dat er volgende week (laatste vakantieweek) wel weer mensen op school zijn. Een eventuele brief zou dan nog kunnen komen. Maar dat zou ik al vrij laat vinden. Bij ons krijgen de kleuters die gelijk na de vakantie starten bij de wenochtend voor de vakantie al een brief mee met de schooltijden en dingen zoals pauzehap / gymschoentjes e.d.

Als je halverwege komende week nog niks hebt gehoord, zou ik gewoon even bellen. Hoewel je natuurlijk ook even op de schoolsite kunt kijken voor de tijden en eventuele andere vragen (als die kunnen wachten) even aan het eind van de eerste schooldag vragen.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    hm lastig he, mijn zoontje gaat ook na de vakantie beginnen. Wij hebben dan weer geen wenmiddag gehad. Maar wel een brief van 3 regels hoe laat we verwacht worden en als bijlage een namenlijst. Verder heb ik nog een miljoen vragen natuurlijk over hoe die eerste schooldag dan gaat... maar verder stond er niks in die brief ;)

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar die dingen staan toch allemaal in de schoolgids? Gymschoenen, eten, tijden, hoe de dag gaat...en als je die niet hebt gekregen bij de intake (wat mij raar lijkt) dan kun je die nu alsnog lezen op de site van de school.

6. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Tja, hier gaat dochter in die week ook voor het eerst naar school en wij hebben ook nog niets gehoord. De school gaat voor net eerst over op continurooster en de schooltijden kan ik nergens vinden. Ook de schoolgids is niet te vinden. (edit, de oude schoolgids wel, die van dit jaar niet)

Bij de intake kregen we te horen dat we tzt nog informatie zouden krijgen. Voor de vakantie kon ze een ochtend komen (volgens de oude tijden) en kregen we een brief met namen. That's it!

Gek hè! Ik had ook mee verwacht. Ik zal volgende week er zelf achteraan als ik niets gehoord heb.

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik heb alleen "oude" schoolgids in huis,ik hou dan maar gewoon die tijden aan
    zal wel goedkomen dan.
    ik ben dus niet de enige blijkbaar.

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.665
    1.426
    113
    Hier kwam vorig jaar in de laatste week van de vakantie een leuk kaartje met uitnodiging voor Quinten met hoe laat hij verwacht werd. De brief met regels voor dat jaar kreeg ieder kind de de eerste schooldag mee, daar stond in welke inloopochtenden er waren en welke dagen gym enzovoort.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Stel je echt niet te veel voor van uitleg vanuit school...ik vond het hier ook minimaal... Als je wat wilt weten, zelf initiatief nemen!

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je geen schoolgids gekregen? Of staat de schoolgids misschien online? Wij sturen alleen de kinderen die niet zijn wezen wennen voor de vakantie een kaart om ze uit te nodigen voor de eerste schooldag. Op de eerste schooldag krijgen ze een pakketje mee naar huis met de belangrijkste punten uit de schoolgids (de hele gids staat online) het intake formulier( dit bespreken we na 4 weken met de ouders) en verder nog wat folders van de leerplicht etc..
    bij mij op school krijgen kinderen die al zijn wezen wennen dus geen brieven o.i.d voorafgaand aan de eerste schooldag.

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    In de laatste vakantieweek is er weer volop leven op school hoor! (sta zelf voor de klas).
    Bij ons op school hebben alle kinderen die na de vakantie komen een informatiepakket gehad voor de vakantie. Maar mijn zoontje gaat ook na de vakantie naar school en ik weet ook nog niks (nou ja, weet natuurlijk genoeg over het leven op school, maar nog niets gehoord van de school waar hij heen gaat). Heb toch even contact gezocht en zij gaan dit allemaal versturen in de laatste vakantieweek.
    Lijkt mij dat je er vanuit kan gaan dat je dan ook nog iets ontvangt. En zeker donderdag en vrijdag in de laatste vakantieweek zal het hele team op school aanwezig zijn en wordt de telefoon beantwoord.

Deel Deze Pagina