dochter kreeg met 1 jaar en 11 maanden interesse in het zindelijk worden, met 2 jaar en 3 maanden was ze zindelijk overdag en net voor de 3 jaar ook de nachten geen luier meer aan en altijd goed gegaan. Onze zoon was iets later overdag zindelijk met 2,5 jaar en de nachten binnen een week ook.
Zoon zindelijk overdag met 2 jaar en 3 maanden. Nu met 3 jaar en 2 maanden steeds vaker snachts droog (hij wordt wakker om te plassen snachts, voorheen sliep hij te diep) we doen wel nog luier om voor de nachten dat hij te diep slaapt.
Uit eigen (letterlijk eigen) ervaring weet ik dat soms een kind een stofje in de hersens mist waardoor het in de nacht niet wakker wordt als het moet plassen. Dit heb ik zelf namelijk gehad. Hoe het heet weet ik niet, maar het schijnt te bestaan. Je gunt het niemand, maar het kan wel gebeuren.
Zoontje zindelijk overdag net na zn 2e verjaardag en sinds 2.5 week is ie ineens snachts zindelijk. We gebruiken nog wel luiers snachts maar zijn altijd droog. Hij wordt wakker als hij moet plassen en roept ons dan
Gun je zeker niemand nee! Heftig voor je geweest denk ik. Maar daar denk ik nu allemaal nog niet aan hoor. Ik had een beetje gedacht dat nachtzindelijk snel op dagzindelijk zou volgen.
Kan je er verder nog niets zinnigs over zeggen.. mijn zoon is helaas nog niet zover dat hij daar al mee bezig is (zowel dag als 's nachts). Maar van wat ik hier lees hoeft het niet altijd snel op elkaar te volgen.
Nee, dat lees ik ook idd. Ben benieuwd. Luier 's ncahts nog aan helemaal prima natuurlijk. Die gaat me anders teljens roepen 's nachts dat ze moet plassen. Zit ik ook nog niet op te wachten
Dochter was net voor haar 3de verjaardag overdag zindelijk, snachts draagt ze nu (3j1m) nog wel een luier maar roept ons wel als ze moet plassen. Gem. 1x in de week wordt ze wakker met een natte luier.
Dat is een lichamelijke ontwikkeling die je lijf eerst door moet gaan. Je zegt het nu heel stellig, maar dat klopt dus gewoon niet. Dan zouden alle babys ook wakker moeten worden om te plassen. Wij hebben afgelopen vrijdag bij de ka gezeten en die vertelde ons het volgende. Het lichaam moet moet een stofje aanmaken waardoor de nieren meer vocht vasthouden in de nacht dan overdag en je dus minder vaak hoeft te plassen. Daarnaast moet je wakker worden van de aandrang om te plassen en dit is ook een lichamelijke ontwikkeling. Zolang een kind deze 2 ontwikkelingen niet door maakt kan het gewoon niet nachtzindelijk worden. Gemiddeld gesproken word een kind tussen de 6 tot 12 maanden na dagzindelijk ook nachtzindelijk. Onze jongste werd met 3 jaar dagzindelijk en binnen 1 maand ook volledig nachtzindelijk. Onze oudste werd met 3 jaar redelijk dagzindelijk, maar heeft nog steeds ongelukjes overdag en is nog steeds niet nachtzindelijk. Hij is bijna 7 jaar en hij word gewoon echt niet wakker om te moeten plassen. (Helaas)
Beide meiden waren hier nachtzindelijk een paar maanden nadat ze dagzindelijk geworden waren. De jongste gaf vorige week ineens aan dat ze zonder luier wilde snachts. Eigen initiatief was voor ons het seintje om erin mee te gaan, en t gaat helemaal goed. Ik laat haar plassen als ik naar bed ga. Met de oudste de eerste weekjes ook nog gedaan voor de zekerheid.
Bij mijn kinderen gaat het gelijk op, dus overdag zindelijk, ook gelijk in de nacht zindelijk. Mijn eerste met 1 jaar en 10 maanden dag en nacht. Mijn tweede en derde allebei met hun tweede verjaardag en mijn vierde was met 1,5 dag en nacht zindelijk. Heerlijk, zeker als ik de ervaringen van anderen lees! Nooit een nat bed gehad hier. Wie weet sta ik nog te kijken van de volgende, haha!
Zoon is nu ongeveer 2 maanden zindelijk (word in jan. 4 jaar) en sinds een paar weken snachts. Doe altijd luierbroekje aan maar is altijd droog. Soms moet hij snachts rond 2 a 3 uur plassen en ik moet dan mee... Heb dus mazzel want het gaat vanzelf.
Zoon met 1 jaar en 10 maand overdag zindelijk en met 2 jaar en 3 maand in de nacht ook zindelijk. Was erg vroeg, maar ik denk dat de wasbare luiers hier een hoop mee te maken hadden . We hebben niet getraind, hij gaf zelf aan geen luier meer te willen en toen eigenlijk meteen goed gegaan.
Mijn dochter was “pas” zindelijk toen ze net 3 was maar wel gelijk dag en nacht zindelijk van de een op andere dag.
Ik vroeg het me ook af. Mijn tweeling is sinds 2j8m zindelijk. Nu 5 maanden verder en in de ochtend nog een volle luier. Dochter wil wel eens zonder luier proberen maar als ik haar dan even voel als ik zelf rond 23:00 ga slapen is ze toch nat.
Onze dochter bij 2,5jaar dag en nacht zindelijk, tegelijk. Gebeurde eigenlijk vanzelf, ik heb haar nooit getraind of iets dergelijks. Ben dan ook van mening dat het vanzelf zover is alst kindje er aan toe is.
Oudste met 2,5 dagzindelijk, Nachtzindelijk was een ander verhaal, tot zijn 8e verjaardag had hij regelmatig een nat bed. Middelste met 2,5 dagzindelijk, met 4 nachtzindelijk. Nooit een ongelukje gehad. De jongste met ruim 3 pas dagzindelijk, nog niet nachtzindelijk, hij is nu 5.5.
Mijn zoon was bij 2,5 zindelijk overdag en bij 4 ook snachts zindelijk... waarschijnlijk wel eerder want hij was regelmatig droog snachts maar wij deden hem voor de zekerheid een luierbroek aan en hij plaste daar uit gemakzucht in.