Wanneer zindelijk 's nachts?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Liekje81, 1 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Hier zat er ruim een jaar tussen. Ik heb gewacht tot ze zelf aangaf zonder luier te willen slapen en dat heeft hier goed gewerkt.
    Ze was trouwens nooit droog snachts, dr laatste luier was nog helemaal nat.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bij de twee oudsten eigenlijk direct. Ze hadden al langer droge luiers s nachts en toen ze overdag ook zindelijk waren hebben we de luier direct afgelaten. Nooit een ongelukje gehad s nachts.

Ze waren 2 jaar en 4 maanden toen.

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is een laatbloeier en pas met 3.5 zindelijk. Ze was wel in 1x helemaal zindelijk. Dag en nacht en zowel poep als plaszindelijk. Ze had zelf besloten van de 1 op de andere dag dat ze geen luier meer wilde.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje was 'pas' met 3.9 jaar zindelijk maar wel gelijk volledig zindelijk.

5. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Overdag zindelijk: een paar maanden voor haar derde verjaardag.
    ‘s Nachts zonder luier: een paar maanden na haar vierde verjaardag. De luier was al langer droog, maar ze wilde ‘m zelf graag aan voor de zekerheid. Maar toen ze na de zomervakantie weer naar school ging, kon ze wel zonder, vond ze.

Maken jullie je kind ook ‘wakker’ om te plassen als je zelf naar bed gaat? Dat doen wij nog wel, en ze moet ook altijd plassen.

6. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ben benieuwd hoe lang dat hier gaat duren.
    We zijn nu bezig om haar overdag zindelijk te krijgen. Zonder luier aan gaat het hartstikke goed.. in 3 dagen 2 kleine ongelukjes gehad.
    Net deed ik alleen een onderbroek aan en toen plaste ze daarin :rolleyes: dat snapt ze dus nog niet

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Mijn oudste (net 3) is overdag zindelijk, de luiers tijdens het middagslaapje blijven steeds vaker droog dus als dat een poosje goed gaat, ga ik eerst dat slaapje zonder luier proberen. In de ochtend heeft ze vaak nog wel een behoorlijke plas in de luier, dus ik wacht geduldig af tot die luiers ook droger gaan worden. Wel gaat ze voor het slapen en 's morgens meteen even naar de wc.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Mijn dochter van 4.5 heeft nog steeds een luier 's nachts. 'S ochtends zit deze ook bomvol.

9. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.190
    823
    113
    Oudste met 2.8 jaar dagzindelijk en nu met 5.5 jaar nog niet s nachts. Trainen voor nachtzindelijkheid schijnt geen zin te hebben...
    jongste is 26 maanden en met 18 maanden wilde ie al af en toe op de wc plassen en hij geeft van te voren aan dat ie moet plassen of poepen maar wil dan een luier om om het daarin te doen. wc vindt hij een eng ding...

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee dat heb ik hier nooit gedaan, vond dat zo sneu. Hier was hij met 2jr en 10mnd s nachts zindelijk en heeft 1 of 2x nog een ongelukje gehad. Wel vraag ik als ie s nachts wakker wordt altijd even of hij moet plassen. Soms wordt hij daarom wakker maar kan het niet zelf benoemen omdat hij nog half slaapt of zo. Hier heeft onze zoon nog een paar weken een luier voor niks eigenlijk aangehad, maar daardoor zagen we dus dat plassen voor wij gaan slapen niet nodig is. Een kind dat s nachts zindelijk is wordt als t goed is ook zelf wakker om te plassen s nachts, anders ben je niet zindelijk in mijn ogen.
    Overigens als ik onze zoon wel een keer op ons verzoek nog later op de avond laat plassen omdat hij bijvoorbeeld even wakker is dan plast hij ook, er zit altijd wel urine in de blaas, maar hij kan t dus ook prima ophouden.

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn dochter had toen ze 2 jaar en 8 maanden was in eens interesse in het plassen en poepen op Hey potje. Ze deed dit zelfs terwijl ze een luier aan had. 2 weken daarna was ze overdag zindelijk. En net voor haar derde verjaardag was ze s’nachts zindelijk. Dus het vrij snel gegaan.

12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dochter is nu 2,5 en overdag zo goed als zindelijk. Heel zelden nog een ongelukje.
    ‘S nachts durf ik het nog niet aan.

En met de deur uitgaan ook niet.
    Hoe hebben jullie dat aangepakt?

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eerst korte stukjes, niet te lang. En bv naar dingen waar ze snel bij een wc kon zijn. En voor de zekerheid een luier mee. Maar al snel kon ze gewoon het best een tijdje ophouden.

Meiske2015 vindt dit leuk.
  14. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.031
    113
    Overijssel
    Daar zat ik ook mijn hoofd over te breken..
    Ik deed gewoon voor de zekerheid een luierbroekje aan. Geen zin in natte toestanden of poepbroeken in supermarkt of op visite. Wel erbij gezegd dat het een speciaal onderbroekje was dus wel proberen naar de wc.
    ( mijn zoontje was trouwens wel al 3,9 jaar hoor) dus kon hem ook duidelijk maken dat er bij de winkel niet geplast kon worden.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb gelukkig de ervaring dat er bij veel winkels wel even geplast mag worden met zo'n kleine. Hier was het met dagjes uit ook al gewoon zonder luier na een paar weken ofzo. En mocht ze echt nergens kunnen plassen, had ik een luier mee voor de zekerheid. Dat heb ik maar 1x hoeven gebruiken.

16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wel goede tip. Voor de zekerheid luier mee.

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.031
    113
    Overijssel
    Ik werk zelf in een winkel en we hebben geen klantentoilet. Kinderen mogen altijd naar de wc bij ons,maar toch kost het tijd omdat we erbij moeten blijven.
    Daarom heb ik liever niet dat hij denkt dat hij overal maar naar de wc kan ( helaas afgelopen week moest hij toch bij de Jumbo en heb gewoon mijn verontschuldigingen aangeboden want zij hadden ook geen klantentoilet)

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.231
    23.312
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Begrijp ik van jouw kant ook wel hoor. Maar ik heb nog niet in de situatie gezeten dat het niet mocht. De Dirk mag je altijd wel even gaan. En verder, als ik ergens winkel met Dafne, is er altijd wel ergens een cafeetje ofzo. Bv station, betaalde wc. Pretparken of dierentuinen, wc's genoeg. Benzinepompen onderweg. Enige keer dat ik een luier nodig had, was in een speeltuin in het bos, zonder wc.

19. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Onze zoon was overdag zindelijk met 2 jaar en 5 maanden. ‘s Nachts en met zijn middagslaap heeft hij nog een luier aan (hij is nu 2,9 jaar). De middagluier is al regelmatig droog maar nog niet zo vaak dat ik hem uit durf te laten. De nachtluier is meestal echt vol. Hij is nog heel jong dus ik maak me er niet druk om. Hij roept nu ‘s morgens wel steeds vaker dat zijn luier nat is dus ik denk dat daar binnenkort ook wel vooruitgang in zit. Zo begon het met overdag zindelijk worden ook.
    Over het op stap gaan en onderweg zijn: de eerste uitstapjes zonder luier waren vooral naar de supermarkt als we maar een enkele boodschap nodig hadden. Dan waren we binnen een kwartier weer thuis. Dat is eigenlijk altijd goed gegaan. We hebben gelukkig nog nooit meegemaakt dat hij ergens niet kon plassen. Alleen een keer in een schoenenwinkel zeiden ze dat het eigenlijk niet de bedoeling was maar ik had een peperduur paar schoenen in mijn handen en waarschijnlijk heb ik uitgestraald dat ik ze terug zou zetten als onze zoon niet even naar het toilet mocht. Uiteindelijk mocht het wel. Als we wat langer in de auto moesten zitten nam ik het potje mee in de kofferbak. Als onze zoon moest plassen zetten we hem gewoon een beetje beschut in de berm. Potje leeggieten, dettoldoekje erdoor en klaar. Werkte perfect. We hebben hem alleen een luier om gedaan als we zo lang moesten rijden dat hij waarschijnlijk in slaap zou vallen.

20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.976
    113
    Onze oudste was met 2,5 overdag zindelijk maar nu met 5,5 's nachts nog steeds niet. Afgelopen week wilde ze het proberen (broertje is nu bezig met zindelijkheidstraining overdag dus dat triggerde haar denk ik). Maar dat ging helaas nog niet goed. Heb 's avonds om 10 uur bij haar gekeken toen was ze nog droog. Een uur later toen wij zelf op bed gingen weer gekeken en toen was ze helemaal nat. En bijna niet wakker te krijgen dus ze slaapt gewoon heel vast. Geen punt, droog spul aan en over een paar maanden maar weer proberen.
    Tot een jaar of 7 is het nog heel normaal.

Deel Deze Pagina